Karin Paggi
- November 10, 2017
Linije uspjeha
Jedna od najvažnijih osoba Custom Linea zadovoljna je sadašnjim statusom brenda te govori o njegovoj jasnoj budućnosti
Karin Paggi voditeljica je prodaje Custom Linea od dolaska u Ferretti Group 2006. godine, pa je svjedočila zlatnom razdoblju brenda, ali i nekim njihovim teškim danima. Danas, međutim, Custom Line opet doživljava zvjezdane trenutke zahvaljujući blistavim performansama linije Navetta. Stoga nije bilo boljega trenutka za razgovor s glavnom protagonisticom procvata brenda.
Doživljavate ogroman uspjeh. Kako biste opisali današnji trenutak Custom Linea?
Riječ je o svojevrsnome ponovnom rođenju brenda, jer smo nakon krize imali nekoliko godina stagnacije, ali smo uveli nove modele i, u posljednje dvije godine, novu liniju Navetta, pa je poraslo zanimanje za kupnju jahta Custom Linea…, a zamijetili smo i da je brend sve popularniji diljem svijeta. Custom Line ima za sobom 21 godinu, u neku je ruku još mlad brend, ali se sa 180 prodanih jahta može pohvaliti značajnom brojkom prodanih primjeraka modela duljine od 28 do 42 metra. Bilo je godina kada se naš brend pomalo pritajio, ali sad se kreće u pravom smjeru, s novim proizvodima koji na tržištu izazivaju zaista velik interes.
Što klijenti posebno prepoznaju kod jahta Custom Linea?
Prepoznaju jahte namijenjene obitelji. Kad promotrim naše klijente, vidim da osobito cijene Custom Line kao graditelja brodova na kojima mogu uživati sa svojim najbližima – to su zaista obiteljske jahte u kojih se cijene volumen, lijep raspored cjelina, praktičnost i udobnost… Naši klijenti najčešće nisu oni koji se žele pokazivati; više vole privatnost, boravak na brodu s obitelji i prijateljima bez isticanja, na neki način. To bi bilo glavno što kupac očekuje od proizvoda Custom Linea.
Stvarate dojam veće jahte?
Cilj nam je da se naše jahte doživljavaju kao mini-mega, što osobito vrijedi za nove projekte. Za tim koji u Custom Lineu na njima radi to znači da moraju stvoriti mini-mega jahtu na kojoj će se korisnici osjećati kao da nisu na onoj duljine 30 do 37 metara. Stoga tijekom gradnje nastojimo dodati sve elemente megajahte, poput izolacije cjelina i plivajućih podova, da bismo postigli udobnost na razini većih brodova.
Kako surađujete s brodogradilištem CRN?
Dobra je to suradnja, osobito sada kada gradimo Navettu 42 – jasno se zamjećuje nazočnost CRN-a, čiji posebno obučeni tehničari surađuju s radnicima Custom Linea. Također razmjenjujemo neke radnike i subkontraktore obaju brendova. Zahvaljujući toj bliskoj suradnji Custom Line stječe više znanja o megajahtama.
Što je s glisirajućim modelima?
Jedan od 120 stopa se gradi, bit će dovršen do kraja godine i odmah isporučen naručitelju te otploviti u Ameriku. Vjerujemo da će nam biti na raspolaganju za američke sajmove, a taj model označava novi početak glisirajućih modela u Custom Lineu, jer – zahvaljujući suradnji s Francescom Paszkowskim – vjerujem da imamo novi vrlo uspješan dizajn.
Postoji li za njima potražnja na tržištu?
Glisirajuće modele namijenili smo obiteljskom korištenju. Ali, tradicionalno, takve jahte traže i iznajmljivači. Stoga ćemo novi 120 ponuditi i u čarteru, a u toj verziji imat će pet kabina. Imamo i model 108, ali i posve nove zamisli o budućnosti naših modela.
Kakva će biti budućnost Custom Linea ako se s većim modelima budete preklapali s ponudom CRN-a?
Željeli bismo ostati u rasponu od 28 do 45 metara, pa su svi naši novi projekti o kojima razmišljamo u tom segmentu. Nećemo mijenjati gradbene materijale, ostajemo na poliesteru, želimo da naš brend bude identitetski povezan sa stakloplastikom. Čelik i aluminij ostaju CRN-u, Rivi i odnedavno Pershingu.
Kako izgleda vaša prodaja, odnosno plasman brodova?
Organizirana je po cijelom svijetu, sjedište našega tima za Sredozemlje je u Forliju, a za druge regije možemo računati na jednog čovjeka u predstavništvu Grupe u Fort Lauderdaleu, dok su za Aziju i područje Tihog oceana zadužena dvojica, u uredu u Hong Kongu, koji pokrivaju sve naše brendove. Zasad oko polovice prodaje ostvarujemo u Europi, odnosno na Sredozemlju, dok ostalo dijele Amerika i Azija. Na Jadranu, Mennyacht i Pivatus su godinama naši najbolji distributeri, osjećaju strast prema brendu Custom Line, doveli su nam nekoliko kupaca i suradnja se nastavlja… Ta regija je sve aktivnija.
Možete li nam to izraziti u brojevima?
Prošle godine prihod po narudžbama bio nam je 110 milijuna eura, dakle – uz Rivu – trenutačno smo najbolji u grupaciji Ferretti. Ali Ferretti Group tradicionalno potiče i našu prodaju jer su nam klijenti obično oni koji počnu s Ferrettijem, pa shvate da žele veći brod. Isto tako k nama po veći brod dolaze i vlasnici Pershinga. Možda zvuči čudno, ali neki od njih kažu nam da više ne osjećaju nagon da jure morem, pa se odluče za Navettu. Posljednjih godina prilaze nam i klijenti koji su prije posjedovali jahte nekih drugih proizvođača, izvan grupe Ferretti. Dok smo prije bili usredotočeni na unutarnje tržište, sada nam sve više kupaca dolazi iz redova posjednika drugih brendova.