Karim Rashid

4 MINUTES READ

Design to Everyone

Veliki umjetnik i dizajner, koji radi u više od 40 zemalja svijeta i trenutačno živi u New Yorku, potpisuje desetak proizvoda hrvatskog proizvođača dizajnerskog namještaja Era

Karim Rashid je vodeći svjetski protagonist na polju produkt dizajna, interijera, mode, namještaja, rasvjete i umjetnosti. Impresivan je broj klijenata za koje dizajnira – od Alessija do Dirt Devil, Umbre do Prade – a u svakom izričaju radikalno mijenja estetiku dizajna proizvoda i samu narav potrošačke kulture. Drukčiji, potpuno svoj, ali potpuno obožavan, njegov rad isprepleo se s hrvatskim brendom Era, za koji potpisuje desetak proizvoda. Dodirne točke između Ere i Karima na prvi pogled – gotovo da nema. No, ako se želimo udubiti u filozofije, poruke i svestranost, vidimo da se ta dva svijeta itekako isprepleću i nadopunjuju. Zajednički brane tezu da se dizajn odnosi na poboljšanje naših života, odnosno da su tolerancija i kreativnost, prirodni materijali i sofisticirani dizajn, duboko promišljanje o oblicima i bojama – načini da se svijet učini boljima. Suradnja sa svjetski priznatim dizajnerom veliki je iskorak ne samo za Eru nego i za cijelu hrvatsku industriju namještaja jer pokazuje da kreativnost nema granica i da smo dovoljno zreli i ozbiljni postati važan sudionik na svjetskom tržištu dizajniranog namještaja.
Dizajnirali ste bezbroj stvari – od projekata uređenja interijera, mode, namještaja, osvjetljenja, umjetnosti i glazbe do instalacija. Koja je vaša prva ljubav? Koje vam je najdraže sredstvo izražavanja?
Nemam favorita, ali u posljednje vrijeme uživam u golemom iskustvu koje mogu steći osmišljavanjem interijera i zgrada. Uvijek sam se smatrao pluralistom, čak i dok sam studirao. Ne sviđa mi se ideja specijalizacije i divim se kreativnim ljudima koji su utjecali na brojne aspekte vizualne kulture. Sviđa mi se ideja tvornice poput Warholove – u kojoj se uvijek možete kretati među svim disciplinama primijenjenih umjetnosti. Obećao sam sebi, ako ikad otvorim svoj ured, fokusirat ću se na širok spektar stvari i dotaknuti sve aspekte naše fizičke okoline, uključujući interijere i zgrade, kao i predavanja o svijetu općenito.

Karim Rashid
‘Kada vidim ružičastu, osjećam se živim. To je fenomenološka boja koja nam podiže emocije i duh’

Iz vašeg je rada vidljivo da ste vrlo zaposlen čovjek. Kako uspijevate raditi toliko stvari i ostati fokusirani?
Besposlenost me frustrira. Najveću inspiraciju nalazim u putovanjima, tada sam najproduktivniji, kao i na sastancima s klijentima, na predavanjima, sastancima sa zaposlenicima koji rade na oko 40 projekata. Zahvaljujući toj raznolikosti mogu primijeniti ideje, materijale, ponašanja, estetiku i jezik iz jedne tipologije u drugoj.
Zašto ste okruženi ružičastom, bojom koja asocira na slatkiše?
Kada vidim ružičastu, osjećam se živim. To je fenomenološka boja koja nam podiže emocije i duh. Puna je energije, blistava, privlačna, senzualna i predstavlja smjelost u muževnom svijetu koji dominira graditeljstvom. Postoje brojne varijante i nijanse ružičaste za svako raspoloženje, svaku osobu. Jedina je kontroverzna boja koja postoji. Promičem ružičastu već 20 godina i njezina trenutačna popularnost u modi i dizajnu potvrđuje ono što zagovaram svih ovih godina!

Karim Rashid
Hotel Nhwo, Berlin

Koja je najveća lekcija koju ste naučili u profesionalnom i osobnom životu?
Doživio sam mnogo neuspjeha i naučio da je dizajn suradnja između određenog brenda i mojeg brenda, a jedno od nas treba slušati. Moramo raditi u okviru te kulture, u suprotnom na tržištu neće biti ničega i ništa se neće izgraditi. Shvaćam da živimo u vrlo složenu svijetu i to ne može biti jednoumna utopijska vizija, jednostavno doprinosim koliko mogu dok sam na ovom planetu.
Koje biste savjete dali mladim dizajnerima?
Budite odani sebi i proizvodu. Mnogi proizvodi imaju kratak vijek trajanja i u obliku proizvoda mora se zarobiti duh vremena, a ne brinuti o tome da izgledate, ponašate se i izvodite kao i svi drugi. Pobrinite se da ovom svijetu dodajete nešto novo. Talent i rad vode do uspjeha. Dizajn znači iskustvo koje stječete cijelog života, učite i radite za druge kako biste stekli što više iskustva. Bez marljivosti i ustrajnosti ne možete uspjeti. Opći savjet za sve – zanemarite upozorenje aviokompanija da trebate biti u zračnoj luci tri sata prije leta. Da ih ja slušam, proveo bih pola života u zračnim lukama, a one su većinom zbilja nezanimljive.

Karim Rashid
Sofa Krate, stolić Lucky, ormar Korpus i stol Kollide dobili su niz svjetskih nagrada za dizajn

Možete li nam reći kako je započeo vaš zajednički projekt s Erom? Što ste dizajnirali za njih?
Poslali su mi e-mail i pitali me jesam li zainteresiran. Bilo je jednostavno, izravno i suradnja je bila odlična. Proizvod koji sam dizajnirao za Eru uklapa se u njihov profil i tehnologiju, samo sam u to uklopio svoju viziju senzualnog, ali minimalističkog namještaja.
Na koji ste dizajn posebno ponosni, i zašto?
Kao i većini kreativnih ljudi, teško mi je odabrati favorita jer su moj um i strast uvijek najviše usmjereni na projekte na kojima sam zadnjima radio, primjerice suradnja s Erom ili 3D sagovi koje sam dizajnirao u suradnji s kućom Carpet Sign iz Nizozemske. Ako moram odabrati favorita, onda bi to bila posuda Garbo za kuću Umbra koju sam dizajnirao 1994., što znači da je stara više od 20 godina, a i dalje je iznimno popularna, te slavine koje sam 2007. dizajnirao za kuću Cisal (mislim da su bile vrlo originalne). Sada sam iznimno ponosan na dizajn zgrada u suradnji s društvom HAP Investments, a ubrzo ću biti ponosan što će se u Cancunu u Meksiku otvoriti resort i spa Temptations. Najveći je izazov u dizajniranju stvoriti nešto što utječe na živote ljudi i budi u njima osjećaj uzvišenog doživljaja, radosti i originalno je. Važno mi je da rezultati mojeg rada i moja suradnja s klijentom postanu nešto što će povezati korisnika i održati vezu s potrošačem.

Fotografije Era Design, Vondon & Normann Copenhagen

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

Luksuz

štof by prostoria: Novi život starom namještaju

Zagrebački dućan Štof mjesto je okupljanja ljudi koji poštuju kvalitetan namještaj, autentične vrijednosti, majstorstvo i održivi razvoj, a veliki izbor tkanina za unutrašnju i vanjsku …

Danica Kragic Jensfelt Intervjui

Danica Kragić Jensfelt: U zagrljaju robota

U 25 godina znanstvene karijere Danica Kragić Jensfelt prošla je put od stipendistice na doktorskom studiju do Osobe godine u Švedskoj. Jedna od vodećih robotičarki …

Ovo je fotografija dizajnerica Marlena Dapčić Intervjui

Marlena Dapčić: Dizajn na hrvatskim vodama

Mlada hrvatska dizajnerica Marlena Dapčić brodi mukotrpnim putom afirmacije u jahtingu, a zanimljivo je da to postiže napredujući kroz projekte građene u Hrvatskoj Inače, nakon …

Ovo je fotografija Block Outdoor namještaj u Tanzaniji Luksuz

Bloc Outdoor: Hedonizam za kojim čeznemo

Južnoafrički brend outdoor namještaja Bloc Outdoor svoje mjesto nalazi na nekim od najljepših lokacija svijeta ‘The Eye has to travel’, svojedobno je izvikivala svome timu …

Ovo je fotografija stakla Kristal primjenjen na brodu Jahting

Tvrtka Kristal: Brodska stakla kompleksne geometrije

Kristal uspješno proizvodi brodska stakla kompleksne geometrije, koja se besprijekorno uklapaju u zadani dizajn plovila dajući im konačni izgled koji klijente ostavlja bez daha U …

Gastronomija

Michelin restorani u Hrvatskoj

Nagrađeni restorani nastoje na inovativan način prezentirati lokalnu namirnicu imajući na umu hrvatsku gastronomsku tradiciju Kada je 2017. godine, početkom veljače, na svom Twitter profilu …

Biograd Boat Show održava se u marini kornati Jahting

Biograd Boat Show: Najveći srednjoeuropski sajam na moru

Ovogodišnje, 24. izdanje sajma, održat će se od 26. do 30. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru u srednjoj i istočnoj Europi …

BMW X1 Automobili

Treća generacija novog BMW-a X1 u Hrvatskoj

U zagrebačkom BMW Tomić City Store na Roosveltovom trgu ekskluzivno je predstavljena treća generacija novog BMW-a X1 Robusna aura novog BMW-a X1, s motorom s …

Gastronomija

Međunarodnim festivalom Taste the Mediterranean počinje Mjesec gastronomije u Splitu

Jubilarnim 10. izdanjem najprestižnijeg domaćeg festivala mediteranske kuhinje, Taste the Mediterranean, u Splitu će započeti 1. Mjesec gastronomije Obilježit će ga čitav niz uzbudljivih događanja: …

Jahting

Brend Posillipo vraća se u grupu InRizzardi

Brend Posillipo vraća se u grupu InRizzardi, a ovom viješću završava ponovna akvizicija poznatog brenda i otvara novi ciklus koji će donijeti budući razvoj za …

Sport

IVICA KOSTELIĆ BLOG: Sezona potrganih spinakera

U novom blogu za Yachts Croatia, Ivica Kostelić piše o tri offshore regate u Klasi 40 koje su jedrene u Bretanji Class 40 flota s …

Scroll to Top