Jedinstvena gastronomska priča

by Yachts Croatia

Prvo izdanje zagrebačkog festivala Restaurants & Bars Weekend posjetilo je više od 15 tisuća ljudi

Završilo je prvo izdanje gastronomskog festivala posvećenog izvrsnosti u svakom segmentu – Restaurants & Bars Weekend. Tijekom četiri prelijepa dana dio ove priče bilo je više od 15000 ljudi koji su uživali na više od 30 panel diskusija, više od 10 masterclassova s ponajboljim chefovima i ekspertima na području kave. Samo za ovu priliku zagrebački restorani osmislili su menije za ovaj događaj pa ste tako mogli uživati u ramenu ili sushiju Hanami tima, sočnoj porchetti Bistroa apetit by Marin Rendić, focacci iz Bread Cluba te Mason i Submarine burgerima, jelima Roguemarina i Meat the Kinga te brojnim drugim slasnim delicijama. Zanimljive panel diskusije otvorile su brojna pitanja poput kako hrvatski proizvod može unaprijediti hrvatski turizam, čime se voditi pri izradi gastro-startegije, je li teran nova malvazija i koji su to najnoviji trendovi u svijetu koktela. Jedan od sigurno najprovokativnijih panela bio je pod nazivom „Kako dalje u ovim uvjetima“ o čemu su govorili Marin Medak kao predstavnik Nezavisne udruge ugostitelja, Veljko Ostojić iz Hrvatske udruge turizma te Boris Šuljić vlasnik vinarije, hotela i restorana Boškinac dok je panelom moderirao Petar Štefanić.

Porazgovarali smo s najboljim pastry chefovima, zavirili u njihove svjetove, ugostili najbolje hrvatske chefove i analizirali temu moderne hrvatske gastronomije te bolje upoznali mlade i talentirane chefove i to Marka Turkovića (ManO2), Deni Perko (Lemongarden), Jurica Jantolek (Bistro Pod zidom) i Matija Jagić (Brokenships Bistro). Ne zaboravimo reći i kako je panel o kruhu koji je vodio Hrvoje Petrić, ujedno i direktor programa, a i sam veliki znalac i ljubitelj startera, pridružili su mu se i Nataša Đurić iz Hiše Franko, internetska senzacija Anita Šumer te Karlo Vulin iz poznate zagrebačke pekarnice Bread club. Masterclassovi su priča za sebe. Posebno su oduševili Scott Rao, genijalac u svijetu kave te Saša Šestić koji je ujedno i svjetski prvak na natjecanju barista.’Izuzetno mi je drago da sam dio ove priče, ljudi su jako srdačni, prijateljski raspoloženi, potiče se razmjena znanja i to mi je drago’, izjavio je Scott Rao.
Zagreb Coffee Weekend ponudio je posjetiteljima da kušaju neke doista posebne blendove kava koje još možda nisu imali prilike piti te predstaviti određene inovacije u svijetu kave. ‘Ono što nam je bitno je postavljati trendove, a ne pratiti ih a lako je pratiti svjetske, a vrlo teško postaviti vlastite, a naša misija I vizija je upravo to’, ispričao je poznati chef Mate Janković. Osim toga na Festivalu se našao i jedinstven Brewery lane koji je neodoljivo podsjećao na londonske ulice samo što je ova bila ispunjena craft pivama nekih od ponajboljih hrvatskih pivara poput Nove runde, Varionice, Tap B-a, Pulfera, Primariusa, Positive Breweryja, Pivionice, Mlinarice, Medvedgrada te Garden Breweryja. Za one koji su možda više od vinske pratnje, na R´N´B-u našle su se tako probrane etikete hrvatskih vinara poput Agrisa, Roxanicha, Fakina, Meneghettija, Griffina, Kopjara, Mive, Feravina, Petrača, Vino Bora te Badela.


Jedan od najvažnijih događaja svakako je dodjela Michelinovih priznanja. Ceremonija dodjele odvila se u petak 24. svibnja u dvorani Kaptola Boutique Cinemasa, a program je vodio poznati glumac i voditelj Janko Popović – Volarić. U jednom trenutku na pozornici se u našlo preko 40 predstavnika doista najboljih restorana u zemlji. Podsjetimo kako je posljednjeg dana veljače još dva restorana ovjenčala Michelinovim zvjezdicama i to zagrebački Noel i kvarnerska Draga di Lovrana. Restaurant 360, Monte i Pelegrini potvrdili su svoje prošlogodišnje zvjezdice, dok su BIB Gourmand oznake dobili restorani Agava (Zagreb), Batelina (Banjole), Dunav (Ilok), Konoba Fetivi (Split), Konoba Mate (Korčula), Tač (Zagreb), Vuglec Breg (Krapina). Sunčani dani, tople svibanjske večeri, divni kokteli Marina Nekića i sjajan glazbeni program dodatno su začinili Festival i uz bogat edukativni program privukli više od 15 000 ljudi. Osim domaćih gostiju, za RNB Weekend zainteresirali su se i strani mediji koji su također puni pozitivnih dojmova, a najviše su im se svidjeli lokalni specijaliteti. Osim toga mogli su bolje upoznali zagrebačku scenu, a posjetili su i plešivičke vinare budući da se spomenut kraj često naziva „Malom Champagneom“. Ova lijepa gastronomska priča ima velikog potencijala za nastavak svoje karijere i nadamo se kako će RNB nasmiješiti i educirati još mnoge generacije znatiželjnih foodieja i ljudi iz struke koji traže kvalitetan edukativan sadržaj. ‘Naša gastronomska priča je drugačija i drago mi je da su ljudi to prepoznali, već osmišljavamo nove zanimljivosti za dogodine i jako se veselimo da je naš projekt prepoznat kao vrijedan. Želimo izvrsnost u svakom segmentu i od toga nećemo odstupati’, zaključio je Boris Kovaček, a Tomo Ricov se složio s pozitivnim dojmovima: ‘Jako sam zadovoljan, stvari su iznad mojih očekivanja, a sljedeće godine će to biti pravi regionalni događaj’, tvorac i idejni začetnik RNB Weekenda uz Borisa Kovačeka.

Fotografije Mario Pavlović/RNB

Djeca boga Peruna
Imanje iz najljepše bajke