Bilo je iznimno zadovoljstvo razgovarati s direktorom Privatnog bankarstva Societe Generale Grupe za vrijeme njegovog boravka u Splitu i obećanog posjeta svom timu, koji hrvatskim klijentima nudi stručnost najboljeg privatnog bankarstva u Europi
Grupa SG je najveća globalna financijska grupacija prisutna na hrvatskom tržištu, a – budući da postoji već 151 godinu – istovremeno i najstarija. Privatno bankarstvo Societe Generale upravlja imovinom od 118 milijardi eura na globalnoj razini, razvivši snažnu mrežu na ključnom europskom tržištu. Od 2010. godine privatno bankarstvo je prisutno i u Hrvatskoj, gdje klijentima pruža usluge kroz lokalnu mrežu poslovnica za građane Grupe Societe Generale. Ova inovativna mreža privatnog bankarstva ima više od 2.500 zaposlenih, te više od 500 specijalista za planiranje imovine, fiducijarne usluge i investicijska rješenja, uz 600 privatnih bankara. Ove godine je elita Privatnog bankarstva Societe Generale posjetila Split, gdje smo imali priliku razgovarati s Jean-Francoisom Mazaudom, direktorom jedne od najboljih organizacija privatnog bankarstva današnjice. G. Mazaud nije samo voditelj tima koji u Europi osvaja nagrade kao najbolja privatna banka, nego je i osobno vrlo uspješan, što je potvrdio časopis Private Banker koji mu je 2014. godine dodijelio nagradu ‘Outstanding Global Private Banker’.
Grupa Societe Generale globalno je priznata kao banka s dugom tradicijom privatnog bankarstva, s inovativnim proizvodima i prvoklasnim uslugama upravljanja imovinom. Po čemu se usluga koju klijenti dobivaju od SG PB-a razlikuje od drugih?
Mi smo u samom središtu Grupe Societe Generale i cilj nam je našim kljentima biti pojam privatnog bankarstava uz dugoročno partnerstvo. Posvećeni smo izgradnji dugoročnih odnosa s klijentima, trudimo se razumjeti njihove individualne potrebe i projekte. Imamo klijente stotinjak nacionalnosti. Često se radi o poduzetnicima: neki predstavljaju prvu generaciju poduzetnika, drugi pripadaju tradicionalno poduzetničkim obiteljima i njihov pristup upravljanju imovinom nikad nije isti, jer svi imaju posebne želje i preferencije. Upravo je u tome naša snaga – svojim klijentima nudimo individualnu pozornost, pri čemu su savjetodovne usluge strogo u prvom planu, bez forsiranja prodaje proizvoda.
Možete li opisati svoje poslovanje u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj nastupamo udruženo s vodećom članicom Grupe Societe Generale, Splitskom bankom – vrlo jakom i poznatom bankom s vlastitom tradicijom. Splitska banka ima važnu bazu klijenata sastavljenu od imućnih poduzetnika. Zajednički pristup sa Splitskom bankom omogućava nam da tim klijentima pružimo najbolju uslugu privatnog bankarstva i povezanost sa širom Grupom Societe Generale, a istovremeno koristimo blizinu i dubinske odnose koje je Splitska banka razvila tijekom desetljeća.
Što konkretno pružate klijentima?
Klijentima je na raspolaganju tim privatnih bankara u Zagrebu, gdje se nalazi voditelj Privatnog bankarstva Eric de Marchi, kao i Katica Sedlo, privatna bankarica nadležna za zagrebački ured, i tim u Splitu koji vodi Tamara Pletikosić, zamjenica voditelja Privatnog bankarstva. Naši timovi analiziraju, predlažu rješenja i osobno se posvećuju svakom pojedinačnom klijentu gradeći dugoročne odnose. Uz naše privatne bankare tu su i naši investicijski savjetnici koji su stručnjaci za odabir proizvoda i rješenja i koji mogu privatnim bankarima pomoći u razgovoru s klijentima. Nakon pomnije analize različitih rješenja koja nudimo u Hrvatskoj, brzo smo počeli razvijati strukturirane proizvode po kojima je Privatno bankarstvo Societe Generale poznato u svijetu, a koji ovdje nisu bili uobičajeni. Takvi proizvodi obično donose viši prinos zbog izloženosti po različitim vrstama imovine uz rizik opcije.
Jeste li nakon osam mjeseci zadovoljni reakcijom domaćih klijenata?
Da! Kao i uvijek, odabir pravog trenutka bio je presudan. Pokazalo se da je razdoblje pada kamatnih stopa, što je uvelike poremetilo uobičajenu tržišnu praksu, pravi trenutak za uvođenje novih usluga. Reakcija klijenata bila je pozitivna, osobito na činjenicu da kroz privatno bankarstvo imaju pristup čitavom nizu rješenja i povezanosti s Grupom. Naš bilten također je dobro prihvaćen, osobito kod ulagača koji su izravno izloženi internacionalnim tržištima.
Rekli ste da privatno bankarstvo ima potpuno različitu dinamiku?
Razvojni ciklus u ovoj branši nije kratak. Morate razmišljati srednjoročno ili dugoročno i uzeti u obzir niz specifičnosti – višestruke propise, raznolike baze klijenata, sustave nasljeđa, kao i konzervativno okruženje. Kad sam prije tri godine iz investicijskog bankarstva prešao u privatno bankarstvo, načinio sam plan koji otada pomno slijedim. Uzlazna i silazna kretanja tržišta, te osvrt na kvartalne rezultate, ne utječu na našu odlučnost u postizanju dugoročnih ciljeva. Otkrio sam da je ovo najbolji način za promjene i unaprjeđenje posla – definirati viziju, odrediti dovoljno vremena za promjene i pomno provjeriti rezultate u određenim intervalima. To što kažem o našem poslovanju ne razlikuje se mnogo od ponašanja naših klijenata prema vlastitoj imovini!
Kakav je bio vaš plan prije tri godine?
Imao sam šest ciljeva. Prvi je bio zauzeti vodeće mjesto u Francuskoj, na domaćem tržištu. To je postignuto. Imovina klijenata kojom upravljamo iznosi više od 50 milijardi eura, što nas čini vodećom bankom u državi. Drugi cilj bio je daljnji razvoj privatnog bankarstva u zapadnoj Europi, Ujedinjenom Kraljevstvu, Švicarskoj, Luksemburgu, Monaku i Belgiji. Planom je predviđeno zapošljavanje 120 bankara u inozemstvu i pokretanje niza novih usluga. To je postignuto. Treći cilj bio je razvoj privatnog bankarstva u okviru internacionalne mreže poslovanja s građanstvom Societe Generale, što je konkretno značilo pokretanje novog privatnog bankarstva tamo gdje grupa već ima uspostavljenu mrežu poslovanja s građanstvom: pokrenuli smo privatno bankarstvo u Maroku i Hrvatskoj, te proširili svoju prisutnost u Češkoj Republici.
U nadolazećim mjesecima mogu se pojaviti i daljnji projekti. Četvrti cilj je optimizacija naše internacionalne oganizacije. Moje je uvjerenje bilo da ne možemo pružati usluge privatnog bankarstva bilo kome i bilo gdje, te da je bolje usredotočiti se na ono u čemu smo jaki i gdje je naš brend prepoznat. U Aziji nismo bili tako prepoznatljivi; bili smo veliki, ali ne dovoljno veliki, i zbog toga smo se odlučili na prodaju. Peti cilj bio je vezan uz sinergije s ostalim članicama grupe Societe Generale, koje sam želio proširiti. Societe Generale je velika univerzalna banka s 35 milijuna klijenata diljem svijeta i gotovo 150.000 zaposlenih. Bio sam uvjeren da bi naši klijenti privatnog bankarstva htjeli imati mogućnost povezati se s tom mrežom ako žele. Moj šesti cilj bila je informatika i digitalizacija, gdje smo pokrenuli investicijski program u vrijednosti od 80 milijuna eura koji dobro napreduje.
Vi ste i veliki pobornik informacijske tehnologije?
U privatnom bankarstvu informacijska tehnologija je ključna kako bi se mogla pružiti kvalitetna usluga i osigurati ispravno izvršenje. Ona je također vrlo važna za kontrolu naših rizika i zaštitu povjerljivosti. Zbog toga je informacijska tehnologija među našim strateškim ciljevima. Njezina uloga je ključna i u omogućavanju i promicanju digitalnih usluga. Nikako ne mislim da će digitalne usluge zamijeniti fizičku vezu s našim klijentima, ali vjerujem da će visoka razina komplementarnosti biti kritična – a nju će omogućiti rješenja informacijske tehnologije. Kako bi se omogućio proces inovacije u digitalizaciji, osnovao sam poseban digitalni tim čija je misija provesti niz eksperimenata s bankarima i klijentima u našoj mreži. Naša je ambicija unaprijediti ova rješenja ako se pokažu važnima za naše klijente.
Vi, dakle, čvrsto vjerujete u osobne odnose s klijentima?
Vjerujem u banku koja pruže vrhunske usluge uz duboko razumijevanje klijentovih potreba i visoku razinu stručnosti. Povrh toga, sve ovo se može učiniti i uz emocionalni angažman.
Privatno bankarstvo Societe Generale također je dobro poznato po uslugama koje može pružiti klijentima koji su vlasnici jahte ili to namjeravaju postati. Možete li to objasniti?
Godine 2010. je Privatno bankarstvo Societe Generale u Monaku razvilo rješenje financiranja za postojeće ili buduće vlasnike motornih megajahti iznad 40 metara. Prilikom analize zahtjeva za financiranje uvjetujemo da plovilo mora biti izgrađeno u najboljim brodogradilištima svijeta, a može biti u izgradnji, potpuno novo ili rabljeno, ali ne starije od 10 godina. Predlažemo viševalutna rješenja uz fiksnu ili promjenjivu kamatnu stopu, isključivo u vidu kredita s otplatom – dakle bez strukture leasinga. Budući da je naša središnja djelatnost privatno bankarstvo, naš ekskluzivni poslovni pristup nam omogućava da se usredotočimo na vlasnikovu mogućnost razvoja dugoročnog odnosa s nama. Intenzivno surađujemo s najboljim profesionalcima u struci (dizajneri i graditelji jahti, pravnici, itd.) kako bismo zadovoljili klijentove specifične potrebe i održali svoje standarde na najvišoj mogućoj razini.
S mora u planine, doznajemo da ste i strastveni skijaš?
Da, volim skijanje i često odlazim u Alpe; to mi je ugrađeno u DNK. Volim i izazov planinarenja sa skijama, tzv. turno skijanje. Zapravo tu vidim neke sličnosti sa svojim poslom. U oba slučaja treba imati cilj, dobro razumjeti što je uključeno i procijeniti rizike, pripremiti sredstva da biste došli gdje želite stići, ali i biti spreman. Uz čistu zabavu koju mi pruža ovaj sport tu je i jednostavan ljudski doživljaj istraživanja netaknutih područja.