Preskoči na glavni sadržaj
Saxdor 320 GTO na testu: Brzina je vrlina

Saxdor 320 GTO na testu: Brzina je vrlina

Datum
Vrijeme čitanja 3 min

Saxdor 320 GTO zamišljen je da vaš boravak na moru učini dinamičnim i udobnim, vanjski izgled s ‘naopakim’ pramcem i niskom siluetom prati trendove, a kabina s kupaonicom zadovoljit će i one željne dulje plovidbe

Nakon velikog uspjeha modela Saxdor 200, o kojem smo već pisali, s velikim iščekivanjem dočekan je Saxdor 320 GTO, koji prerasta manji model u stopama i rješenjima nesvakidašnjim u ovom segmentu. Navalnu arhitekturu (dvostepenski trup) ponovno potpisuje studio J&J Design, a iza svega stoji genijalni Sakari Mattila, idejni začetnik Axopara, XO Boatsa, Paragona i Aquadora.

saxor 320 gto motorni brod

Ovaj brod je zamišljen da boravak na moru učini dinamičnim, stoga je prohodnost izvrsna, a vanjski izgled koji prati trendove savršeno odgovara namjeni. Obrnuti pramac je nešto zaobljeniji i na samom vrhu je spremište za sidreni lanac, konope i bokobrane, te je taman širok za ulazak preko pramca na kojem je sunčalište s držačima za čaše. Sve površine su prekrivene ugodnim protukliznim materijalom, jer su površine konstantno izložene moru i suncu pa trebaju biti izdržljive i lagane za održavanje.

Ostale elemente poput T-krova (pomoću tende se može zatvoriti kokpit), vjetrobrana, preklopnih bokova i sistema za lagano montiranje bokobrana, viđali smo na brodovima različitih brendova, no ovdje su okupljeni u balansiran proizvod koji je već na prvu prepoznatljiv, što nije nimalo jednostavno u vrlo jakoj konkurenciji sportskih brodova ove duljine. Ulazak preko otvorene krme jedan je od sigurnijih ulazaka na brod jer tanke stijenke i umjetno ‘prospex’ staklo na bokovima nisu namijenjeni da se preko njih ulazi.

saxdor-320-pogled-iz-zraka-01.jpg

U ponudi je pet različitih verzija, od kojih sve imaju kabinu s inovativno zatvorenim WC-om. Testirana verzija možda je i najbolja opcija jer se, uz klupice oko sklopivog stola, stražnja klupa (ispod je spremište) može lako pretvoriti i u sunčalište. Iza klupice s tri zasebna sjedala za skiperskom konzolom nalazi se pravi ‘wet bar’, sa sudoperom, grillom i dva hladnjaka sa svake strane koji će zadovoljiti sve potrebe dnevne plovidbe. A kada se električnim prekidačem spuste još i bokovi, na raspolaganju je nevjerojatno mnogo prostora za svakojake morske aktivnosti.

Tri sjedala za konzolom pružaju odličnu preglednost i zaštitu od vjetra, a komande su ergonomski lijepo posložene, uključujući i Mercury joystick sa Skyhook opcijom koji lakoću i preciznost upravljanja na otvorenom moru izjednačava s onom kod pristajanja. Premda 320 dolazi i sa slabijim pogonom, mi smo testirali model s dva motora Mercury 300 KS. S deset čvorova bure i malo valovitog mora, Saxdor 320 se ni u jednom trenutku nije pokazao nestabilan na moru.

saxdor-320-kabina-00.jpg
saxdor 320 gto kabina

S 2900 okretaja je već na 17 čvorova (49 l/h), dok smo na 3800 probijali valovito more s 30 (80 l/h) i više čvorova i u oštre promjene smjera ne samo ulazili bez problema, već i s velikim osmijehom. Verado se rado vrti preko 6000 okretaja i to je područje najvećeg gušta, pa smo postigli preko 47 čvorova i tu se Saxdor ‘nije dao smesti’, osim malog poskakivanja na bočne valove.

U svakom segmentu Saxdora 320 GTO očite su emocije i iskustvo, što ga čini idealnim izborom za ljetnu avanturu, a s novim modelom 400 GTC, koji uskoro stiže, možemo očekivati još i više od ove mlade finske tvrtke.

Saxdor 320 GTO tehnički podaci

Duljina: 10,28 m

Širina: 3,10 m

Gaz: 0,94 m

Istisnina: 2650 kg

Spremnik za gorivo: 450 l

Spremnik za vodu: 117 l

Motori: 600 KS

Najveća brzina: 32 - 45 čv.

Zastupnik: Nautika Centar Nava

Tekst Filip Bubalo

Fotografije & video Saxdor