Preskoči na glavni sadržaj
Vladimir Zinchenko, osnivač i većinski vlasnik brendova Greenline Yachts i GX Superyachts

Vladimir Zinchenko donosi GX faktor u svijet superjahti

Datum
Vrijeme čitanja 4 min

Vlasnik brodogradilišta Greenline, koje se proslavilo gradnjom hibridnih jahti, pokrenuo je novi brend GX Superyachts, čiji je prvi projekt model duljine 42 metra

Nakon više od 1000 jahti isporučenih diljem svijeta u posljednjih petnaest godina, slovenska kuća Greenline Yachts jedan je od najiskusnijih graditelja hibridnih jahti na dizelsko-električni pogon. Na temelju golemog iskustva koje seže mnogo dalje od samog pogona, sada su spremni napraviti korak dalje. S vlasnikom Greenlinea Vladimirom Zinchenkom porazgovarali smo o budućnosti koju donosi njihov novi brend GX Superyachts i o gradnji njihova prvog modela, duljine 42 metra, u Istanbulu.

PREDSTAVITE NAM GX SUPERYACHTS.
To je brend rođen na temelju golemog iskustva stečenog s Greenline Yachts. Znamo kako klijenti žele živjeti na moru, koji su njihovi interesi i kako im pomoći da plove sigurnije, pametnije i energetski učinkovitije, s nižim emisijama ugljika. Tako je nastao GX, poput kompilacije naših inovacija u novom sektoru.

GX 42 RPH - front side view.jpg
GX 42 RPH

TKO SU VAŠI PRVI KUPCI? JESU LI VEĆ VLASNICI NEKE JAHTE IZ OBITELJI GREENLINE?
Kako smo našli prve kupce? Našu viziju smo predstavili 2022. godine na godišnjem sastanku trgovaca tijekom sajma brodova u Düsseldorfu, gdje smo predstavili koncept razvoja Greenlinea na duljini od 26 metara. Jedan od trgovaca kontaktirao je kupca i počeli smo razgovarati o gradnji. Trebalo nam je dugo vremena da prijeđemo s 26 na 42 metra. Razvijali smo se sa svakim sastankom, kupac je govorio što želi, a mi smo računali koji mu je volumen potreban. Svaki put je nešto dodavao i na kraju smo došli do 42 metra s volumenom od 350 bruto tona i istisninom od 290 tona. Važno je spomenuti da se trudimo izgraditi jahtu prema načinu života klijenta.

GX 34 RPH - front side view.jpg
GX 34 RPH

KADA ĆEMO VIDJETI PRVU JAHTU?
Prva jahta je već u izgradnji. Trenutačno su dovršeni svi metalni radovi, postavljeni su svi temeljni premazi i izolacija, a započeli smo i s postavljanjem pregrada u gostinskim i kabinama za posadu. Također smo preuzeli namještaj od proizvođača. Bit će na vodi za godinu dana, u ljeto 2026.

JE LI GX POTPUNI CUSTOM?
Želimo predstaviti flotu superjahti počevši od 34 metra, 42 i 56 metara. Između tih duljina možemo raditi prilagođene modifikacije. Predstavljamo ova tri modela, ali možemo biti fleksibilni po pitanju duljine, na primjer, umjesto 34, možemo izgraditi jahtu od 29 ili 38 metara. Materijal za gradnju je u potpunosti aluminij, pa nije problem promijeniti duljinu.

GX 42 Coupe - cruising.jpg
GX 42 Coupé

ZAŠTO STE SE ODLUČILI ZA TURSKU?
Ta je priča jednostavna: pregledali smo dvadeset brodogradilišta i osobno posjetili sedam njih. Otkrili smo da su sva talijanska brodogradilišta dobra, ali zauzeta i mogu početi s radom tek za tri godine. U Turskoj smo posjetili i regije oko Istanbula i Antaliju. Vidjeli smo prekrasna brodogradilišta, ali ni oni nisu imali vremena u svom rasporedu. U okolici Istanbula, u Tuzli, otkrili smo malo obiteljsko brodogradilište orijentirano na inovacije. Osjetili smo dobru vibru i započeli s njima.

KAKVA JE TRENUTAČNO VAŠA PRODAJNA SITUACIJA?
Prodali smo jednu jahtu od 42 metra. Pregovaramo o drugoj od 42 metra i jednoj jahti od 34 metra, ali još uvijek nije potpisan ugovor za gradnju. Ovo je potpuno drugačiji segment tržišta. Naša mreža distributera, naši inženjeri i naš lanac opskrbe nisu povezani s GX-om. To je potpuno zaseban projekt, također, zbog propisa, pravila klase i tako dalje.

GX Superyachts GX34 cruising
GX 34 Coupé

SPOMENULI STE NAČIN ŽIVOTA KLIJENTA. ŠTO SMATRATE VAŽNIM U TOM ASPEKTU?
Prije svega, pokušavamo saznati s kakvim nevoljama se kupac susreo na dosadašnjem brodu. Jedan od prvih problema je potrošnja energije, jer superjahte troše puno više energije, zbog propisa i pravila klase. Na jahti od 42 metra potrošnja energije iznosi oko 1,4 megavata dnevno, što je izuzetno puno – za to generator od 70 do 80 kW treba raditi 24 sata da bi napajao sve sustave. Kad smo počeli istraživati glavne izvore potrošnje, shvatili smo da najviše troši klimatizacija, jer radi 24 sata dnevno. To se može optimizirati ne samo korištenjem modernih, učinkovitih klima-uređaja, nego i izolacijom, solarnim panelima i visokoučinkovitim staklom. To je potpuno drukčiji pristup energiji. Otkrili smo da možemo uštedjeti do 75 posto ako pomno pregledamo svaku sitnicu na brodu: svaku utičnicu, svako svjetlo, svaku malu komponentu. Sad možemo ponuditi 48 sati boravka bez upotrebe generatora. Ovo je iskustvo koje smo stekli s Greenline Yachts, uz dodatak naprednih opcija pogona.

Fotografije GX Superyachts