Preskoči na glavni sadržaj
Marcello Veronesi: Od modne kuće do luksuznih jahti

Marcello Veronesi: Od modne kuće do luksuznih jahti

Datum
Vrijeme čitanja 4 min

Nekome tko dolazi iz modne industrije zadatak vođenja brodogradilišta sigurno nije lak, ali mladi talijanski poduzetnik Marcello Veronesi ima jasnu viziju o svojim ciljevima, koje već i ostvaruje impresivnim novim jahtama koje izlaze iz njegova brodogradilišta

Razgovor s vodećim graditeljima jahti uvijek je zanimljiv, ali kada ta osoba dolazi iz obitelji koja istodobno vodi ogromnu modnu tvrtku (Oniverse upravlja brendovima poput Calzedonije i Intimissimija), postaje još intrigantniji. Upravo je to slučaj s Marcellom Veronesijem, novim izvršnim direktorom Cantiere Del Parda, brodogradilišta koje je kapitaliziralo ideju izgradnje luksuznih dnevnih kruzera, a istodobno nastavlja povijest uglednog brenda regatnih jedrilica Grand Soleil. Danas njihov brend probija 20-metarsku duljinu s novim modelom Pardo GT75, a sljedeće godine će Grand Soleil predstaviti model Grand Soleil Plus 80.

Marcello Veronesi-portrait.jpg
Marcello Veronesi

ŠTO STE HTJELI POSTIĆI KUPNJOM BRODOGRADILIŠTA?
Krenimo od početka, da vidimo kako je ova avantura započela. Sve odluke u životu dijelom donosim srcem, a dijelom iz poslovnih razloga, a ovo je bila kombinacija to dvoje. Kao matična tvrtka spremni smo za diversifikaciju poslovanja, iz niza razloga, a mislim da je nautička industrija najneobičnija nova investicija u našem portfelju. Za to postoji mnogo razloga, ali najvažniji je da smo Cantiere Del Pardo odabrali ponajprije zato što su jedan od najinovativnijih brendova na tržištu. Prvi su dizajnirali luksuzni walkaround s centralnom konzolom namijenjen višim razinama tržišta, kako s estetskog, tako i sa stajališta kvalitete. Odabrali smo ih i zbog potencijala novih projekata koje je brodogradilište imalo i još uvijek ima u portfelju. Marljivo radimo na implementaciji starijeg asortimana i novih proizvoda koji će stići na tržište u nadolazećim godinama. Dakle, to je bio glavni razlog – zato što je potencijal za rast kuće još uvijek golem i vidjet ćemo što dolazi u bliskoj budućnosti.

Pardo Yachts managment.jpg
Marcello Veronesi, Sebastian Dumitrescu, Bogdan Borascu i Rok Babarovic

SMATRATE LI PONUDU BRODOGRADILIŠTA TAKOĐER DIVERSIFICIRANOM?
Imamo mnogo klijenata, od kojih neki kupuju što god im se svidi, a neki samo jedan tip plovila. Mislimo da su tri brenda kojima upravljamo u Cantiere Del Pardu – Pardo Yachts, Grand Soleil i VanDutch – već izvrsno pozicionirana. Želimo samo povećati kvalitetu i after-sales usluge, kroz promatranje korisničkog iskustva sa svih strana. Ovo je ključno i zahtijeva vrijeme, ali prilično smo brzi kad se odlučimo za strategiju. Trenutačno ovo brodogradilište već zauzima važan dio tržišta s novim Pardo GT5, Pardo Endurance 72, Grand Soleil 72, a gradimo i Grand Soleil 80, koji će biti dovršen u proljeće sljedeće godine. Ali i dalje mnogo ulažemo u našu osnovnu djelatnost, modele od 40 stopa naviše, kako jedrilice, tako i motorne brodove. U Düsseldorfu smo predstavili Grand Soleil Blue od 33 stope. 

Pardo Endurance 72-side view.jpg
Pardo Endurance 72

KAKVA JE VAŠA STRATEGIJA PREMA ZASTUPNICIMA?
Željeli bismo surađivati s pravim ljudima, kratko i jasno. Ta ideja je jednostavna, nemamo predrasuda, ne djelujemo po nekim ustaljenim pravilima, nego smo fleksibilni u smislu da smo, zahvaljujući našem timu u brodogradilištu, za blisku budućnost već odabrali profesionalne partnere. Istina je da je, nakon što je tržište procvjetalo posljednjih godina, svatko htio prodati brod. Sad je trenutak da odaberemo partnere s kojima želimo surađivati. Umjesto da mijenjamo formulu distribucije, više radimo na probiranju partnera i pretežno biramo one koji prodaju samo naše brendove, iz mnogo razloga, prije svega zato što su već dio naše obitelji i vrlo su usredotočeni na naše brendove i podršku našim projektima. Ali izvor ovisi o tržištu, o području, postoji mnogo varijabla. Zadovoljni smo mrežom distributera s kojima trenutačno radimo, ali još uvijek tražimo nove partnere, zato što je svijet velik i mislim da još uvijek postoji mnogo prilika koje treba iskoristiti.

grand-soleil-72-capri.webp
Grand Soleil 72

ŠTO PRVO ŽELITE POSTIĆI U BRODOGRADILIŠTU?
Mislim da je najveći potencijal koji još uvijek trebamo osloboditi redoslijed predstavljanja novih projekata na tržištu. Mnoga brodogradilišta prvo traže kupca, a zatim predlažu nove projekte, ali mi želimo predložiti novi projekt kad bude spreman, kad budemo vjerovali u njegov potencijal. Stvaranje zajednice potrošača i približavanje krajnjeg kupca brodogradilištu nam je još jedan cilj. To ne znači da ne prodajemo putem zastupništava, samo da želimo postići još više povezanosti.

Fotografije Cantiere Del Pardo, Gianluca Naphtalina Camporesi, Luca D'Ambrosio

Darko Šupuk

Glavni urednik