Ivan Kljaković Gašpić: Budućnost elitnog jedrenja na Jadranu

6 MINUTES READ

Istaknuti hrvatski jedriličar Ivan Kljaković Gašpić, osvajač srebra i bronce na svjetskim prvenstvima, višestruki europski prvak i trostruki sudionik Olimpijskih igara, nešto više od godinu dana aktivno radi kao projekt-menadžer ACI Sail projekta za koji vjeruje da će obilježiti budućnost jedrenja na Jadranu.

S ciljem stvaranja novih vrijednosti i obogaćivanja kompletne turističke ponude jedrenja i nautike u Hrvatskoj, ACI Sail i flota od šest najnaprednijih svjetskih jedrilica ClubSwan 36 jamče jedinstveno jedriličarsko iskustvo. Prva skradinska regata, održana sredinom travnja, otvorila je nautičku sezonu za 2021. godinu, gdje je i ACI Sail imao priliku sudjelovati, a bila nam je povod da s Bambijem, kako ga vole zvati, porazgovaramo o planovima za nadolazeću sezonu i budućnost jedrenja.

ovo je fotografija Ivan Kljaković Gašpić
Ivan Kljaković Gašpić vjeruje u priču o hrvatskoj nautici koja neće biti samo fokusirana na čarter ponude, već i na kvalitetno jedrenje koje kroz projekt ACI Sail nastoje ostvariti

‘Sudjelovanje na prvoj skradinskoj regati dogodilo se spontano na poziv organizatora i našeg kolege Slavena Boguta, direktora ACI marine Skradin, koji je izrazio želju da kao ACI Sail uveličamo regatu, ali i da zajedničkim snagama promoviramo Hrvatsku i nadolazeću sezonu koja, po mome mišljenju, sramežljivo dolazi i za koju se nadam da će doći u punom jeku kroz lipanj i srpanj.

Na regatu smo došli bez prevelikih očekivanja, koja je unatoč pandemiji uspjela okupiti impresivnu flotu od 19 brodova, od kojih je sedam-osam bilo ozbiljnih regatnih jedrilica s kvalitetnim posadama, a i uvjeti za jedrenje bili su savršeni. Bilo je 10 do 20 čvorova juga u jačanju kroz dan na Prokljanskom jezeru, koje je pružilo prekrasnu vizuru, a more je bilo bez vala. Zaista smo guštali u jedrenju četiri štap plova koja su prošla bez ikakvih lomova i nezgoda, što je i bilo najbitnije, a regata nam je poslužila i kao dobar trening za upoznavanja broda za sezonu.’

Mogli bismo reći da je regata poslužila kao svojevrsna stilska vježba, ali što je zapravo sezona za ACI Sail?

Sezona za ACI Sail započinje s Trening centrom, u ACI marini Split, koji je ujedno i prvi ekskluzivni ClubSwan 36 centar na svijetu. Trening centar je već aktivan, odnosno prve klijente smo imali krajem veljače, pa bih mogao kazati da je naša sezona počela vrlo rano. Isti vlasnik, koji se priprema za regatnu sezonu 2021., početkom travnja je ponovno došao sa svojom posadom na novu lekciju jedrenja. Očekujemo dobar odaziv za nadolazeću sezonu, za koju imamo i jako dobre naznake, međutim pandemija koronavirusa dosta toga sprječava. Trenutno smo u fazi čekanja da korona da zeleno svjetlo da krenemo u trku.

Pročitajte: ClubSwan 36 na testu: Monoklasa na raketni pogon

Pročitajte: Intervju Leonardo Ferragamo: Istinska toskanska duša

Pročitajte: Nautor’s Swan 78 na testu: Magična privlačnost

Pročitajte: Nautor’s Swan: Moto je uvijek bio samo najbolje!

Ako sezona bude kakvom se nadate, što od nje očekujete?

Uvjeren sam da ćemo ove godine sigurno imati tri do četiri broda iznajmljena za cijelu sezonu. Naime, jedan brod je već u Italiji i za cijelu sezonu je iznajmljen talijanskoj posadi Vitamina. Također, imamo potvrđenog klijenta za cijelu sezonu koji je s brodom već u Splitu, a očekujem da ćemo još tri broda uspjeti iznajmiti i da će kalendar biti popunjen. Pretpostavljam da ćemo jedan brod ipak ostaviti u Hrvatskoj za lokalne aktivnosti, team buildinge i događanja koja su uvijek zanimljiva.

Prilikom razrade projekta ACI Sail namjera je bila da prve dvije sezone, 2020. i 2021., iskoristimo za promidžbene aktivnosti i odradimo što više jedrenja po Mediteranu za ClubSwan ligu, te da tako osiguramo prihode i istodobno promoviramo Hrvatsku kao destinaciju, za koju očekujemo da će kroz sljedećih nekoliko godina i sama postati dio elitnog svijeta jedrenja. U sljedećih šest do osam godina glavna tržišta na koja ciljamo su klijenti iz srednje i istočne Europe, od Austrije, južne Njemačke, Poljske, Češke, Mađarske, Slovačke do Rusije.

Ovo je fotografija Ivan Kljaković Gašpić
Krajnji nam je cilj da Hrvatska sa svojim destinacijama poput Splita, Dubrovnika i Rovinja, ali i drugih gradova, postane standardna ruta unutar Swanova kalendara, najavio je Ivan Kljaković Gašpić

Što potencijalni klijenti mogu dobiti od ACI Saila?

U sklopu ClubSwan 36 trening centra, ACI Sail nudi kompletnu uslugu škole jedrenja, prenošenja znanja i obučavanja, rezerviranu za profesionalne jedriličare i za entuzijaste koji nemaju iskustva, a imaju želju iskusiti jedrenje s ozbiljnim regatnim brodom, s najkvalitetnijom opremom i sa stručnim pojedincima. Organiziramo trening kampove, individualne treninge, a moguća je i organizacija regata unutar već postojećih regata, ali isto tako se mogu organizirati i zasebne regate na bilo kojoj lokaciji od 22 ACI marine na Jadranu. Klijentima, također, možemo pružiti kompletan hospitality paket – uslugu team buildinga, korporativnog jedrenja i organizacije mono tip regate s ClubSwanom 36 i, naravno, natjecanja u bilo kojim postojećim regatama.

Paket se odnosi i na organizaciju smještaja, hrane, te organizaciju zabavnog i društvenog programa, ali i svega onoga što prati jednu korporativnu biznis regatu ili privatnu regatu. Ono što je bitno za naglasiti jest da imamo jako puno vlasnika koji bi se okušali na Grand Prix natjecanjima, ali nisu sigurni mogu li to sebi vremenski priuštiti. Tu onda uskače ACI Sail sa sistemom ‘turn key’. Odnosno, klijent izrazi želju da bi sudjelovao na regati Club Swan Nations League koja se na Palma de Mallorci jedri u sklopu prestižnog eventa Copa del Rey, mi im zatim izdamo ponudu, organiziramo da ih brod čeka na vezu ispred Real Club Nautico de Palma, gdje je važno da klijent dođe nekoliko dana ranije zbog organiziranog treninga.

Nakon što završi regata brod ostaje naša briga, a klijent nastavlja dalje sa svojim poslom. Pružamo kompletnu uslugu, od transporta, logistike, pripreme broda i servisa, do održavanja broda za vrijeme regate, edukacije i svega onoga što klijentu može zatrebati, a da mu ne predstavlja logističko-organizacijski problem. Ovim sistemom rada klijentima osiguravamo ulaz u svijet ClubaSwana, koji je zaista jako specifičan i iznimno ekskluzivan.

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36 u plovidbi

Ovo je fotografija jedrilice ClubSwan 36
‘Kroz projekt ACI Sail Hrvatska se razvija kao ekskluzivna destinacija za regate koje su dio prestižne ClubSwan obitelji’, pojasnio je Ivan Kljaković Gašpić.

Koji je plan ACI Saila s razvijanjem nautičke sezone za Hrvatsku?

Za početak nam je važno nastupati i biti dio ClubSwan mediteranske lige, a u budućnosti težimo tome da organiziramo što je moguće više regata u Hrvatskoj. S ugovorom koji smo sklopili s Nautor’s Swanom, koji nije samo kupoprodajni već i partnerski, ostvarili smo zagarantiranih sedam godina ekskluzivnog prava na održavanje ClubSwan regata na Jadranu. Prve dvije godine, 2020. i 2021., trebale bi biti pozivne regate za odabranu klijentelu.

Prošle godine smo regatu zbog pandemije, nažalost, morali otkazati, a regatu za ovu godinu vjerujem da ćemo uspjeti organizirati koncem listopada u Rovinju. Godine 2022. ugovorom postajemo dio službene ClubSwan lige, gdje vjerujemo da ćemo uspjeti dovesti više od dvadesetak brodova, što 36-ica, što većih brodova kao što je ClubSwan 50, ali i druge klase koje su dio ClubSwan obitelji. Krajnji nam je cilj da Hrvatska sa svojim destinacijama poput Splita, Dubrovnika i Rovinja, ali i drugih gradova, postane standardna ruta unutar Swanova kalendara, koja će ljudima biti zanimljiva jednako kao što su Porto Cervo, Palma de Mallorca, St. Tropez i ostale.

Ima puno vlasnika koji bi se okušali na Grand Prix natjecanjima, ali nisu sigurni mogu li to sebi vremenski priuštiti, kazao je Ivan Kljaković Gašpić

Hrvatska, pogotovo Split, može se podičiti izvrsnim uvjetima za Grand Prix jedrenje, prvenstveno zbog vremenskih uvjeta, a zatim i kompletnom logistikom, kao što su međunarodni aerodrom, lučka infrastruktura i prvoklasni hoteli. Jako je bitno napomenuti da se sve regate događaju u predsezoni i posezoni, a naša su nastojanja da strateški obogatimo ponudu u Splitu i cijeloj hrvatskoj nautičkoj industriji.

Koja je vaša uloga u razvoju projekta ACI Sail?

Od početka suradnje dobio sam veliko povjerenje od uprave ACI-ja i na neki način upravljam projektom od idejnog začetka, kada sam napravio detaljne analize tržišta u Hrvatskoj i cijelom svijetu te tržišnih uvjeta i prilika. Danas, na poziciji projekt-menadžera, operativno upravljam projektom, što podrazumijeva brigu o plovilima, ugovaranje novih destinacija, organizaciju evenata i regata. Zaista vjerujem u ovu priču i u hrvatsku nautiku.

Ono što je ACI radio prije 20-ak godina s flotom Jeanneaua i organizacijom Match Racea, danas je, uz pomoć moje vizije i suradnje s kompletnim ACI-jevim timom i upravom, novi smjer kojim će Hrvatska uspješno zaploviti u idućem desetljeću. Vjerujem u priču o hrvatskoj nautici koja neće biti samo fokusirana na čarter ponude, već i na kvalitetno jedrenje koje nastojimo ostvariti.

Tekst Miljenka Krstičević
Fotografije Darko Šupuk, Nautor’s Swan, Studio Borlenghi

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija panoramskog pogleda na Biograd Boat Show Jahting

Biograd Boat Show: 23 godine uspješne priče

Novo izdanje sajma održat će se od 20. do 24. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru srednje i istočne Europe slavi svoju …

Ovo je fotografija Romano Pičuljan Intervjui

Romano Pičuljan: Rapski kalafat

Priča o Pičuljanu priča je o strasti prema drvenim brodovima i nautičkoj bajci na otoku Rabu Možemo slobodno kazati da je Romano Pičuljan sinonim za …

Ovo je fotografija zaposlenika tvrtke Adriatic Wave Jahting

Adriatic Wave: Na valu uspjeha

Tvrtka Adriatic Wave iskazala se ovog proljeća nizom događanja koja su za svoje kupce organizirali diljem Jadrana, a uspjeh rovinjske tvrtke temelji se na dugogodišnjem …

Ovo je fotografija Mirjan Vlahović Jahting

Mirjan Vlahović: Elitni jahting

Voditelj novootvorenog ureda tvrtke Expersea Yacht Management u Hrvatskoj Mirjan Vlahović govori o jahtingu i svojoj domovini, kojoj se vraća nakon karijere provedene u inozemstvu …

Ovo je fotografija jahte Jahting

Adria Libar edukacije za kapetane na jahtama

Nakon godina edukacije pomoraca u različitim sferama, šibenski Adria Libar dobio je veliko priznanje od belgijskog ministarstva, u vidu edukacije kapetana u jahtingu Samo tri …

ajka matijevic Intervjui

Ajka Matijević: Osnivačica agencije A+ Yachting

Počevši od nule, agencija A+ Yachting razvila se u jednog od ključnih igrača u regiji, s dragocjenim iskustvom iz prošlosti i svijetlom budućnošću – zahvaljujući …

Ovo je fotografija s događanja događanja Ljepote Slovenije Luksuz

Ljepota Slovenije: Bilateralni susret slovenskih i hrvatskih gospodarstvenika

Organiziran za vrijeme slovenskog Predsjedanja Vijećem Europske unije, s ciljem dodatnog jačanja već tradicionalno intenzivne i uspješne gospodarske suradnje i kulturne razmjene između Hrvatske i …

Ovo je fotografija zlatnog sata Luksuz

Zlatni satovi: Sedam modela koji će oduševiti i kralja Midu

Zlatni satovi ponovno su u modi, a mi vam donosimo nekoliko novih modela prestižnih urara koji jedva čekaju zasjati na vašem zglobu H. MOSER & …

Quintessentially Luksuz

Quintessentially: Vodeći svjetski privatni klub za luksuzni stil života

Quintessentially je najbolja i najnagrađivanija svjetska firma za upravljanje luksuznim životnim stilom. Počeci Quintessentiallya vežu se za London i 2000. godinu, kada osnivači Aaron Simpson, …

Ovo je fotografija panoramskog pogleda na Biograd Boat Show Jahting

Biograd Boat Show: 23 godine uspješne priče

Novo izdanje sajma održat će se od 20. do 24. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru srednje i istočne Europe slavi svoju …

Ovo je fotografija Technohull T7 u plovidbi Testovi

Technohull T7 na testu: Mini Techno

T7 predstavlja novu generaciju gumenjaka Technohull, poznatih prvenstveno po odličnim performansama i kvaliteti izrade, a ovaj model nije nas razočarao ni po jednom ni po …

This is photo of a new Fjord 53XL running Jahting

Fjord 53XL: Najveći i najluksuzniji model

Novi dragulj u kruni Fjorda će biti najveći i najluksuzniji model ovog sjevernonjemačkog brenda motornih brodova, te ponoviti mnoge dizajnerske osobine uspješnog modela Fjord 41XL. …

Scroll to Top