Caroline Scheufele: Igra obojenim dragim kamenjem
- August 7, 2019
‘Ljubav je moja vječna inspiracija i najveća vrijednost.’ Tako Caroline Scheufele, kopredsjednica i umjetnička direktorica Choparda, objašnjava zašto je svoju novu kolekciju nakita, predstavljenu na filmskom festivalu u Cannesu, nazvala – Ljubav
Svake godine broj draguljarskih kreacija podudara se s rednim brojem Festivala, pa su najveće holivudske zvijezde u svibnju predstavile 72 komada nakita iz Chopardove draguljarske radionice. Chopard je službeni partner kanskog Festivala od 1988.godine. Pogled na njih oduzima dah, no uz senzacionalne orhideje, osobito je sjajila ogrlica od bijelog zlata i titana sa srcolikim tanzanitima, izuzetno rijetkim Paraiba turmalinima, ametistima te dijamantima – a njezina izrada trajala je 14 tjedana.
Izrazi ljubavi uvijek su praćeni cvjetnim buketima pa je Caroline Scheufele kreirala vrtnu kompoziciju nakita u obliku najdražeg joj cvijeća – orhideja
Caroline Scheufele svjesna je da je crveni tepih najljepši izlog za modnu i draguljarsku industriju, a sama je najbolja ambasadorica svog brenda. Ona je domaćica holivudskim uglednicima na humanitarnim zabavama, a najljepše glumice okićene su njezinim nakitom. Za vrijeme Festivala ormar Caroline Scheufele krcat je dizajnerskom odjećom: 30 dnevnih kombinacija, 25 dugačkih haljina, 30 pari cipela, 15 koktel kreacija i, naravno, njezinih dragulja.
Dakako, ne stigne sve odjenuti, no dama uvijek mora biti spremna izabrati ono što u danom trenutku najviše odgovara njezinu raspoloženju. No, glamurozni život na crvenom tepihu za Caroline Scheufele ima dublje značenje: ostaviti ekološki pečat. Chopard je obiteljska tvrtka, što joj omogućuje da njome upravlja kako želi jer račune podnosi samo obitelji. Zbog toga si i može priuštiti lidersko ponašanje u postavljanju trendova, da kroz program promoviranja etičkog zlata ukazuje na odgovornost industrije za održivost izvora.
‘Koristeći 100 posto etičko zlato za izradu svih naših kreacija nametnuli smo se kao lider industrije. Stvarno nam je stalo pokazati da u svijetu luksuznih satova i dragulja postoje razlike. Kada shvatiš da muškarci, žene i djeca kopaju zlato i dijamante u nesigurnim radnim uvjetima, da su za svoj teški rad neadekvatno nagrađeni, ljudskost ti nalaže da nešto poduzmeš.’ Kćerka njemačkih biznismena Karin i Karla Scheufela III., koji su kuću Chopard kupili 1963., tvrtku vodi s bratom Karlom-Freidrichom.
Koristeći 100 posto etičko zlato u svim kreacijama, Chopard se nametnuo kao lider industrije, odgovorne za održivost izvora
Dok je on fokusiran na muške satove, vinsko imanje Chateau Monestier La Tour, te čuvenu automobilsku utrku Mille Miglia, ona je kraljica ženske divizije Choparda. Kada je u svibnju 2013., u suradnji s Liviom Firth, osnivačicom platforme Eco-Age, kreirala svoju prvu Green Carpet kolekciju, bio je to početak nove ere Choparda. ‘Počeli smo usko surađivati s Alliance of Responsible Mining, kako bismo pomogli rudarskoj zajednici u dobivanju certifikata, da im osiguramo edukaciju, zdravstvenu zaštitu i podršku u zaštiti okoliša. Krenuli smo sa zlatom, potom smo pronašli održive smaragde i opale, na redu je sada i obojeno drago kamenje. Bit će to dugo putovanje, ali ispravno.’
Tekst Dubravka Tomeković Aralica
Fotografije Chopard Archives