Frauscher 1414 Demon

by Yachts Croatia

Elegancija iznad svega

Najveća Frauscherova jahta zadržava sve stilske karakteristike brenda, te i s deset tona istisnine ponosno lebdi nad morskom površinom, sve uz maksimalnu mogućnost prilagodbe željama vlasnika

Od Frauschera nismo manje ni očekivali, ali smo svejedno bili impresionirani viđenim na prošlogodišnjem sajmu nautike u Cannesu. Naime, predstavljena jahta je najveći model (do sada) za austrijskog proizvođača, a poznavajući vrhunsku razinu rada u tom brodogradilištu i prepoznatljivu težnju za ekskluzivnošću i modernim stilom, znali smo da Frauscher sprema nešto veliko. Međutim, ispunjavajući te zadane vrijednosti vezane uz brend, novo plovilo donosi i nešto drugo. Poput osjećaja koji imate u luksuznom automobilu, kada stupite na palubu ove jahte, jednostavno znate da je ona posebna. Ovo plovilo ponajprije pripada u kategoriju luksuza, a tek onda u jahte, ono je prvak stila koji godinama Frauscher svrstava među rijetke proizvođače čija ćete plovila prepoznati ‘na kilometar’. U žestokoj konkurenciji plovila sličnih dimenzija, Frauscher je uspio podignuti letvicu jako visoko, što se, po našem mišljenju, može uspoređivati samo s talijanskom Rivom, koja gaji sasvim drukčiji dizajnerski stil. Svojim čistim, ali agresivnim bočnim linijama, koje se preko pramca spuštaju prema oštrom V-trupu, a prema krmi lagano šire i zaobljavaju vješto spajajući prepoznatljive tradicijske linije s modernim trendovima, poput bočnih karbonskih usisnika, brodogradilište Frauscher s Demonom 1414 zaista iskušava granice offshorer klase. Frauscher je nakon 90 godina tradicije napravio veliki iskorak od svoje dosadašnje game motornjaka, i to ne samo duljinom trupa, već i totalnim dizajnom, koji se direktno bez uvijanja obraća mlađoj i uspješnoj populaciji željnoj velikih brzina, ali uz dozu pripadajućeg prestiža.

Frauscher 1414 Demon

Futuristička silueta plovila naglašena je ‘stealth’ plohama i pažljivo dizajniranim detaljima, poput vjetrobranskog stakla ili ispuha motora

Za razliku od ostatka game, Demon 1414 ima ugrađen stern pogon Volvo D6 twin 400 KS (dostupan i benzinski MerCruiser od 430 KS), s kojima dostiže maksimalnu brzinu od oko 38 čvorova. I moramo odmah priznati da smo uživali u svakoj prijeđenoj milji i pomicanju joystika prema naprijed, jer nas je više od brzine impresionirao osjećaj kojim Demon dominira morskom površinom. Umjesto da se bori s valovima, suvereno ih ‘guta’, ostavljajući široku brazdu iza sebe, uz veliko odobravanje i osmijehe posade. Budite bez brige, jer sve te stotine pa i tisuće konja mogu se krotiti, ali i pogoniti s jednom rukom, jer se stern driveom upravlja pomoću Volvo IPS joysticka na jednak način kao i s cjelokupnim IPS pogonom. No, zapravo je vanjština ta koja kod Demona privlači poglede i odiše onim karakterom jedinstvenim za Frauscher, što će potencijalnim kupcima možda i više značiti od samog komfora ispod palube, kojeg uzgred ima u izobilju, jer je riječ o dva metra stajaće visine, pa čak i kada se stupi u kabinu! U unutrašnjosti Demona dominiraju svijetle boje i čiste plohe, koje u kombinaciji s trima stropnim prozorima za danje svjetlo povećavaju dojam veličine prostora, a krevet smješten uzdužno ispod kokpita nije dekorativan, već djeluje kraljevski. Priručna kuhinja i stol koji se električnim putem pretvara u V-krevet, ne samo da će krstarenje učiniti udobnim, već i dugotrajnijim s obzirom na komfor. O posebnom tretmanu dizajna i korištenim materijalima unutar Frauschera ne treba puno govoriti, dovoljno je spomenuti da je ovdje korištena rijetka i skupocjena vrsta drva – bog oak (hrast), koja u kombinaciji s bijelom kožom bez sumnje pridonosi rafiniranosti dizajna i općenito ekskluzivnosti, kako i priliči ovom cjenovnom razredu.

Unutrašnjost je namještena jednostavno i elegantno, a materijale uređenja moguće je izabrati po svojoj želji

U svijetu luksuza sve želje su ostvarive, tako da svoj primjerak Demona možete prilagoditi svom ukusu u svakom, pa i najmanjem detalju. U Frauscheru s ponosom ističu kako se svi dijelovi broda izrađuju u Austriji zahvaljujući izvrsnoj mreži kooperanata, dok kupac može nadgledati gradnju tijekom cijelog procesa. Smještanjem u skiperski stolac, odmah postajete svjesni da je svaki ugao broda vidljiv u svakom trenutku, pa će vaše isplovljavanja i vezivanja proteći glatko i bez buke. Dodatno olakšanje jest jednostavno rješenje otvaranja skrivenog sidra iz samog vrha trupa (preuzeto s jedrilica) i već se ugrađuje u ostale Frauscherove modele. U slučaju Demona drži besprijekorno čistu površinu pramca tek prošaranu tikovim linijama, koja je zbog spuštenog kljuna i nedostatka ograde i bilo kakvog hvatišta prilično ‘tricky’ za manevriranje u slučaju da ima više vjetra i valova. Unatoč niskoprofilnom vjetrobranskom staklu bez okvira, zaštita od vjetra je odlična, dok čelični okvir pruža dobro hvatište koje će vam zasigurno ustrebati, naročito kod višeg režima rada motora. Kombinacija analognih i digitalnih instrumenata uvijek je atraktivna, ali prije svega i korisna zbirka informacija, od kojih je najveći užitak definitivno mjerač brzine od kojega nismo skidali pogled. Drugi veliki plus dizajna upravljačkog mjesta, svakako je frižider smješten nadohvat ruke skiperu. Demon s lakoćom siječe more ispred sebe, te imate dojam da lebdite, pogotovo pri putnoj brzini od oko 25 čvorova, dok se povećavanjem brzine i ne osjeća deplasman od gotovo 10 tona, makar i na valovitom moru ispred Cannesa. Brod je cijelo vrijeme paralelan s površinom mora, dijelom zahvaljujući dizajnu trupa s dvjema skalama koji podržava takvo ponašanje, odnosno gotovo uvijek ravnu liniju broda.

Premda nismo dosegnuli maksimalnu brzinu, i 32 čvora s 3000 okretaja bila su dovoljna da se osjeti sklad i funkcionalnost ovog trupa, naročito kod naglih okretaja pri punoj brzini, kada Demon kao da prkosi zakonima fizike, dijelom i zaslugom Volvo gripa od četiri propelera. Zadane putanje, bez podrhtavanja, odrađene su savršeno, a spomenimo i da je jedna mlada dama tijekom cijelog testa uživala u vožnji pri maksimalnim brzinama a da nije nijednu kap osjetila (spray railovi), dok smo se za razbarušenu frizuru više puta ispričali. Primjerak koji smo testirali ima mali grill i sudoper naslonjen na skiperski stolac, te preklopni stol u odlično osmišljenoj lounge zoni, iza koje je nezaobilazno sunčalište, dok se niz tri stube spuštate na prostranu krmenu platformu. U platformi je vješto ugrađena hidraulična pasarela za lakši ulazak, odnosno izlazak, dok se podizanjem krmene platforme otvara spremište za dinghy od 2,6 m, ali i ostava za sve ostale potrepštine. Prostora za odlaganje stvari ima napretek, kako u interijeru, tako i ispod cjelokupne površine sjedala, a našlo se mjesta i za bimini top koji se lako postavlja i dragocjen je dodatak za ljetnih žega kada je ova jahta najviše u pogonu, no već ove godine spremaju model s centralnom konzolom te karbonskim hard topom. Demon 1414 je kao stvoren za brze (dnevne) ture od jedne do druge destinacije, pa je kokpit, odnosno lounge dio na krmi, prostor u kojem će vlasnici najviše boraviti. Gosti će cijeniti što je taj prostor malo utopljen na nižu razinu, pa donekle ostajete skriveni od pogleda, no zato će Demon privlačiti svu pažnju, jer zaista je grijeh vezati ga negdje daleko od pogleda, umjesto na mondenu rivu, poput kakvog umjetničkog dijela u galeriji, jer najbolje od svega je što ovaj ‘work of art’ izvrsnih performansi možete odvući u bilo koja doba na otvoreno more i slikati po površini mora i osjećati se poput umjetnika, odnosno biti potpuno slobodni.

Tehnički podaci

Duljina: 13,90 m
Širina: 3,90 m
Istisnina: 10 t
Spremnik za gorivo: 1200 l
Spremnik za vodu: 107 l
Motori: 2 x 400 KS Volvo
Graditelj: Frasucher Boats
Zastupnik: masteryachting.com

Tekst: Filip Bubalo
Fotografije i video: Frauscher Boats

Custom Line Navetta 42
Azimut 55