Frauscher 1414 Demon Air na testu: Manje je više, brže i bolje

4 MINUTES READ

Dizajn, maritimne sposobnosti, ali i onaj ‘vau’ efekt vrijedan milijun eura, osvojili su nas kod prethodnog modela Demon, no ako ste pomislili da je riječ o istom brodu samo s tvrdim krovom, prevarili ste se

Sredinom travnja u marini Porto Canto na Mallorci imali smo jedinstvenu priliku, mnogo prije svjetske premijere u Cannesu, testirati luksuzan i, u gami austrijskog brodograditelja Frauscher, najveći model – 1414 Demon, koji sada zbog ugrađenog tvrdog krova nosi naziv Air. Dizajn, maritimne sposobnosti, ali i onaj ‘vau’ efekt vrijedan milijun eura, osvojili su nas već kod prethodnog modela Demon, no ako ste pomislili da je riječ o istom brodu samo s tvrdim krovom, prevarili ste se. To se najbolje vidi u rasporedu između prethodnog modela, gdje za manje novca dobijete kabinu, a u ovom slučaju za više dobijete čisti open. Zbunjujuće? Pa zapravo i ne, kada shvatite kako je prostrana kabina na ‘običnom Demonu’ zamijenjena otvorenom palubom s mnoštvom sadržaja za provod na otvorenom, onako tipično mediteranski, a iskustvo u izradi 1017 GT Air je očito dovedeno na jednu novu razinu. Izmještanje skiperske pozicije po sredini trupa donijelo je više prohodnosti između pramca i krme, te otvorilo potpuno nove mogućnosti uživanja u moru i svemu što ono donosi. Zahvaljujući električki pokretanom stolu, cijeli pramac moguće je pretvoriti u sunčalište i prostor za izležavanje, naročito kada se stvori hladovina uz pomoć tende i karbonskih štapova. Izbočine vješto uklopljene u kožnatu sofu zapravo su gavuni koji kriju bar i ledomat, pa je očito da će ovo biti jedna od najaktivnijih zona na brodu. Pritiskom na prekidač, isti prostor moguće je pretvoriti u otvorenu blagovaonicu, a kada zatreba, cijeli stol od tikovine neprimjetno se izravna s cijelim podom, ostavljajući pregršt manevarskog prostora za sidrenje ili marinu, što na ‘običnom’ Demonu i nije baš bio slučaj. Jedna od velikih prednosti ovog brodogradilišta jest mogućnost prilagođavanja željama vlasnika do najsitnijih detalja, pa je na prvom trupu, zbog zahtjeva vlasnika, čak i hard top povišen deset centimetara, a o bojama i dodacima da ne govorimo.

Ljubitelji ove austrijske tvrtke sa svakim novim modelom imaju velika očekivanja, a Frauscher ih, zbog strasti prema uživanju u moru, ispunjava u svakom pogledu

Osim karbonskog krova, taj lagani, ali čvrsti materijal korišten je i za stupove preko kojih se dva ležaja na krmi pretvore u malenu oazu, pa se zajedno s čvrstim krovom cijela površina broda pretvara u jednu veliku hladovinu. I zato na Frauscheru ima dovoljno mjesta i za četvero ljudi kako na palubi, tako i ispod nje, s obzirom na to da su putnicima u unutrašnjosti na raspolaganju dva bračna kreveta s kuhinjom i toaletnim prostorom. Zahvaljujući drvenim panelima nagnutim uz trup 45 stupnjeva, unutrašnjost nudi više nego dovoljno prostora za otvorenu jahtu ovog tipa, iako sumnjamo da će je budući vlasnici koristiti za višednevna krstarenja. Ako se ipak odluče, u popisu dodatne opreme su i teppan yaki grill, ledomat i bar, a s takvom opremom sigurno će dobro ići i visokokvalitetni audiosustav sa zvučnicima ugrađenim u karbonski krov, gdje su postavljena LED svjetla, i zabava na otvorenom može početi. Od dodatne elektroničke opreme moguće je ugraditi klimatizacijski sustav, sistem za toplu vodu, no za tu razinu opreme obvezan je generator od 5 kW. Najzanimljivija je nadoplata za Remote Maintenance, što u prijevodu znači da imate 24-satnu podršku Frauscherovih inženjera koji će detektirati, pa možda čak i riješiti, vaš tehnički problem samo putem internetske veze. No, više od svega Frauscher 1414 Demon Air konstruiran je za gutanje valova, a Volvo IPS D6 DPI s 880 KS idealan je partner obliku i konfiguraciji V-trupa, s prepoznatljivim okomitim i pomalo agresivnim spuštenim pramcem. Naime, na prvom trupu koji smo imali priliku testirati bio je ugrađen D6 od 400 KS, dok se kod trećeg trupa ugrađuje 80 KS jača verzija kao standardna.

Tri mjeseca, od narudžbe do isporuke, potrebno je da se sagradi jedan Demon Air, a od travnja, kada je novinarima predstavljen prvi trup, osam ih je rezervirano

Kao i na ‘običnom’ Demonu, moguće je ugraditi benzinske motore 2 x 1100 KS Mercury Racing QC4V, no mislim da u slučaju Aira to nije potrebno, jer upravo s ovim snažnijim agregatima, Demon Air prekoračuje magičnih 40 čvorova. Premda smo s testnim modelom postigli koji čvor manje, odnosno 37 čvorova, osjećaj će, vjerujem, ostati isti i na budućim gradnjama, jer nije riječ o nategnutoj brzini gdje se sve trese i buči i gdje jedva čekate ‘sići’ u režim krstarenja. Ne, u ovom slučaju samo želite dalje ploviti, jer čak i pri punoj brzini Frauscher 1414 Demon Air nema poteškoća s upravljanjem i zadržavanjem putanje točno u smjeru u kojem zaželite. U pitomo španjolsko jutro s obiljem sunca, vjetra i valova je nedostajalo, pa smo nastojali proizvesti što više valova kako bismo ih presjekli. I tu se ovaj trup bez napora probija kroz valove, bez imalo podrhtavanja i vibracija duž trupa, baš onako kako i očekujete od ovakve jahte. Stoga je zasigurno dobra stvar što ljubitelji ove austrijske tvrtke sa svakim novim modelom imaju velika očekivanja, a Frauscher ih, zbog strasti prema uživanju u moru, ispunjava u svakom pogledu.

Tehnički podaci

Duljina: 13,90 m
Širina: 3,90 m
Istisnina: 9000 kg
Gaz: 1,1/0,8 m
Spremnik za gorivo: 1200 l
Spremnik za vodu: 200l
Motori: 2 x Volvo IPS DPI 440 KS
Najveća brzina: 41 čvor
Zastupnik: masteryachting.com

Tekst Filip Bubalo
Fotografije Frauscher

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Jahting

Master Yachting najavljuje sajam u malom

Kako su sajmovi Boot Düsseldorf i Austrian Boat Show ponovno otkazani, tvrtka Master Yachting odlučila je organizirati vlastiti nautički sajam u malome, od 25. do …

Ovo je fotografija Frauscher 1212 Ghost u plovidbi Testovi

Frauscher 1212 Ghost na testu: Odvažan i lijep

Frauscher 1212 Ghost ne ispunjava samo prazninu u pogledu veličine i cijene između 1017 GT i 1414 Demon, već pruža šansu vlasnicima da evoluiraju u …

Jahting

Ljetna prilika za Frauscher 1414 Demon

Frauscher se svrstava među rijetke proizvođače čija ćete plovila prepoznati ‘na kilometar’, a upravo je takav ‘prvak stila’ i njihov najveći model 1414 Demon čiji …

ovo je fotografija novog Frauscher TimeSquare 20 Jahting

TimeSquare 20: Sloboda je e-voluirala

Novi električni brod TimeSquare 20 predstavlja još jednu prekretnicu u dugoj povijesti inovacija u brodogradilištu Frauscher Spektakularni modeli zaštitni su znak tvrtke Frauscher, a najnoviji …

Ovo je fotografija Yachts izlog 2021 nova plovila Jahting

Nova plovila 2021.: Uzbudljive premijere stižu i u Hrvatsku

Najavljujući nova plovila i njihov dolazak u Hrvatsku kroz Yachts izlog 2021 predstavnici vodećih jahting tvrtki priželjkuju još jednu lijepu i zanimljivu nautičku godinu u …

Frauscher 1212 Ghost Plovidba novi day cruiseri Jahting

Video: Novi day cruiseri za 2021.

Globalna pandemija zaustavila je većinu nautičkih sajmova, a predstavljanje noviteta preseljeno je većinom u virtualni svijet. Yachts Croatia će vam kroz pet tekstova predstaviti sve …

elektricni sklopivi bicikli Jahting

Najbolji električni bicikli i romobili za brodove

Sklopivi i ekološki orijentirani e-bicikli i e-romobili vrlo su popularni kod onih koji vole krstariti obalom. Mnogi vlasnici brodova rado ih imaju jer predstavljaju jednostavan …

Jahting

ClubSwan 80 MY Song porinut u La Speziji

Dugačak 80 stopa, ClubSwan 80 dokazuje sposobnost Nautor’s Swan da ponudi niz modela koje se temelje na stilu, brzini, inovacije, tehnologije i konkurentnog jedrenja Nautor’s …

wallytender43 X Testovi

wallytender43 (X) na testu: Simbol stila

Nikad popularnija klasa dnevnih cruisera danas doživljava svoj procvat u svjetskim razmjerima, a mi smo imali priliku isprobati – original. Novi wallytender43 baštini sve najbolje …

Jahting

Upoznajte Frey, prvi hrvatski brend koji uređuje superjahte

Frey je brend koji svojom jedinstvenom uslugom kreira proizvode za prestižne jahte i superjahte u Hrvatskoj 16 godina strastvene manufakture i originalnih ideja Priča ovog …

gradić jelsa na otoku hvaru Destinacije

Jelsa: Hvarski sklad plavog i zelenog

Slikovita Jelsa na sjevernoj strani otoka Hvara pravi je magnet za nautičare zbog fascinantne vinske povijesti, tirkiznih uvala i otočnog načina života Jelsa, očaravajući gradić …

Hoteli

Radisson Blu Split: Jadranska oaza koja pruža baš sve

Uronite u opuštajuću atmosferu Radisson Blu Resort & Spa Split i iznenadite se njegovom čarobnom energijom Uzduž jadranske obale, sve je više hotela najviše kategorije …

Scroll to Top