Kada manje postane više, brže i bolje

by Yachts Croatia

Frauscher 1414 Demon Air

Dizajn, maritimne sposobnosti, ali i onaj ‘vau’ efekt vrijedan milijun eura, osvojili su nas kod prethodnog modela Demon, no ako ste pomislili da je riječ o istom brodu samo s tvrdim krovom, prevarili ste se

Sredinom travnja u marini Porto Canto na Mallorci imali smo jedinstvenu priliku, mnogo prije svjetske premijere u Cannesu, testirati luksuzan i, u gami austrijskog brodograditelja Frauscher, najveći model – 1414 Demon, koji sada zbog ugrađenog tvrdog krova nosi naziv Air. Dizajn, maritimne sposobnosti, ali i onaj ‘vau’ efekt vrijedan milijun eura, osvojili su nas već kod prethodnog modela Demon, no ako ste pomislili da je riječ o istom brodu samo s tvrdim krovom, prevarili ste se. To se najbolje vidi u rasporedu između prethodnog modela, gdje za manje novca dobijete kabinu, a u ovom slučaju za više dobijete čisti open. Zbunjujuće? Pa zapravo i ne, kada shvatite kako je prostrana kabina na ‘običnom Demonu’ zamijenjena otvorenom palubom s mnoštvom sadržaja za provod na otvorenom, onako tipično mediteranski, a iskustvo u izradi 1017 GT Air je očito dovedeno na jednu novu razinu. Izmještanje skiperske pozicije po sredini trupa donijelo je više prohodnosti između pramca i krme, te otvorilo potpuno nove mogućnosti uživanja u moru i svemu što ono donosi. Zahvaljujući električki pokretanom stolu, cijeli pramac moguće je pretvoriti u sunčalište i prostor za izležavanje, naročito kada se stvori hladovina uz pomoć tende i karbonskih štapova. Izbočine vješto uklopljene u kožnatu sofu zapravo su gavuni koji kriju bar i ledomat, pa je očito da će ovo biti jedna od najaktivnijih zona na brodu. Pritiskom na prekidač, isti prostor moguće je pretvoriti u otvorenu blagovaonicu, a kada zatreba, cijeli stol od tikovine neprimjetno se izravna s cijelim podom, ostavljajući pregršt manevarskog prostora za sidrenje ili marinu, što na ‘običnom’ Demonu i nije baš bio slučaj. Jedna od velikih prednosti ovog brodogradilišta jest mogućnost prilagođavanja željama vlasnika do najsitnijih detalja, pa je na prvom trupu, zbog zahtjeva vlasnika, čak i hard top povišen deset centimetara, a o bojama i dodacima da ne govorimo.

Ljubitelji ove austrijske tvrtke sa svakim novim modelom imaju velika očekivanja, a Frauscher ih, zbog strasti prema uživanju u moru, ispunjava u svakom pogledu

Osim karbonskog krova, taj lagani, ali čvrsti materijal korišten je i za stupove preko kojih se dva ležaja na krmi pretvore u malenu oazu, pa se zajedno s čvrstim krovom cijela površina broda pretvara u jednu veliku hladovinu. I zato na Frauscheru ima dovoljno mjesta i za četvero ljudi kako na palubi, tako i ispod nje, s obzirom na to da su putnicima u unutrašnjosti na raspolaganju dva bračna kreveta s kuhinjom i toaletnim prostorom. Zahvaljujući drvenim panelima nagnutim uz trup 45 stupnjeva, unutrašnjost nudi više nego dovoljno prostora za otvorenu jahtu ovog tipa, iako sumnjamo da će je budući vlasnici koristiti za višednevna krstarenja. Ako se ipak odluče, u popisu dodatne opreme su i teppan yaki grill, ledomat i bar, a s takvom opremom sigurno će dobro ići i visokokvalitetni audiosustav sa zvučnicima ugrađenim u karbonski krov, gdje su postavljena LED svjetla, i zabava na otvorenom može početi. Od dodatne elektroničke opreme moguće je ugraditi klimatizacijski sustav, sistem za toplu vodu, no za tu razinu opreme obvezan je generator od 5 kW. Najzanimljivija je nadoplata za Remote Maintenance, što u prijevodu znači da imate 24-satnu podršku Frauscherovih inženjera koji će detektirati, pa možda čak i riješiti, vaš tehnički problem samo putem internetske veze. No, više od svega Demon Air konstruiran je za gutanje valova, a Volvo IPS D6 DPI s 880 KS idealan je partner obliku i konfiguraciji V-trupa, s prepoznatljivim okomitim i pomalo agresivnim spuštenim pramcem. Naime, na prvom trupu koji smo imali priliku testirati bio je ugrađen D6 od 400 KS, dok se kod trećeg trupa ugrađuje 80 KS jača verzija kao standardna.

Tri mjeseca, od narudžbe do isporuke, potrebno je da se sagradi jedan Demon Air, a od travnja, kada je novinarima predstavljen prvi trup, osam ih je rezervirano

Kao i na ‘običnom’ Demonu, moguće je ugraditi benzinske motore 2 x 1100 KS Mercury Racing QC4V, no mislim da u slučaju Aira to nije potrebno, jer upravo s ovim snažnijim agregatima, Demon Air prekoračuje magičnih 40 čvorova. Premda smo s testnim modelom postigli koji čvor manje, odnosno 37 čvorova, osjećaj će, vjerujem, ostati isti i na budućim gradnjama, jer nije riječ o nategnutoj brzini gdje se sve trese i buči i gdje jedva čekate ‘sići’ u režim krstarenja. Ne, u ovom slučaju samo želite dalje ploviti, jer čak i pri punoj brzini Demon Air nema poteškoća s upravljanjem i zadržavanjem putanje točno u smjeru u kojem zaželite. U pitomo španjolsko jutro s obiljem sunca, vjetra i valova je nedostajalo, pa smo nastojali proizvesti što više valova kako bismo ih presjekli. I tu se ovaj trup bez napora probija kroz valove, bez imalo podrhtavanja i vibracija duž trupa, baš onako kako i očekujete od ovakve jahte. Stoga je zasigurno dobra stvar što ljubitelji ove austrijske tvrtke sa svakim novim modelom imaju velika očekivanja, a Frauscher ih, zbog strasti prema uživanju u moru, ispunjava u svakom pogledu.

Tehnički podaci

Duljina: 13,90 m
Širina: 3,90 m
Istisnina: 9000 kg
Gaz: 1,1/0,8 m
Spremnik za gorivo: 1200 l
Spremnik za vodu: 200l
Motori: 2 x Volvo IPS DPI 440 KS
Najveća brzina: 41 čvor
Zastupnik: masteryachting.com

Tekst Filip Bubalo
Fotografije Frauscher

Lijep i koristan