Filip Morić

4 MINUTES READ

S Elanom u budućnost

Odličnim prodajnim rezultatima u Hrvatskoj, tvrtka Yacht Selling vraća jedrilice Elan na vidljivo mjesto na hrvatskom tržištu

Tvrtka Yacht Selling, ekskluzivni uvoznik Elan jedrilica za Hrvatsku i Srbiju, ove godine bilježi rast prodaje od 100%. Nedvojbeno je da se Elan na velika vrata vraća na naše tržište, a sama tvornica bilježi odlične rezultate i na globalnoj razini. O njihovu današnjem uspjehu, pogledima u budućnost, ali i zanimljivim financijskim aspektima kupnje slovenskih jedrilica, porazgovarali smo s jednim od suvlasnika Yacht Sellinga Filipom Morićem, koji je u posao s prodajom jedrilica ušao – kao klijent? ‘To jest bio početak, Vedran i ja smo prvo kupili brod kao investitori, da bi se kasnije ukazala prilika i spremnost Elana da otvorimo tvrtku i počnemo prodavati. Definitivno je prilikom mog prvog susreta s brodovima, jer ipak dolazim iz auto-branše i Mercedesa, odgovor Vedranu bio – jesi li ti normalan? To je i danas za devedeset posto ljudi kada se spomene kupnja broda razumno pitanje… Tvrtka Yacht Selling nastala je 2013. godine, tri smo osnivača, Vedran, Ivan i ja. Počeli smo s petnaestak brodova godišnje, da bismo ovu godinu završili s trideset prodanih jedrilica, od toga trinaest Impressiona 50, što je u toj kategoriji sigurno jedan od najboljih rezultata. Također, ritam kupnje jedrilica za sebe koji smo započeli 2013. godine, nastavio se i dandanas, jer mi sami kupujemo jednu do dvije jedrilice godišnje koje dajemo našim partnerima u čarter. ‘
Što smatrate glavnim razlogom vašeg uspjeha i zbog čega ‘pedesetica’ tako dobro prolazi?
Naši su klijenti prepoznali Impression 50 kao ‘best buy’ s obzirom na uložen novac, prihode u čarteru i ostatak vrijednosti plovila nakon isteka financiranja. Ono što je interesantno jest da mi ne prodajemo velike flote, od 30 prodanih jedrilica imamo 27 individualnih kupaca, i to nam je velika snaga. Stalno imamo nove ljude koji investiraju, a naši postojeći kupci godinu za godinom ponavljaju investiciju, što puno govori o kvaliteti našeg rada i samih proizvoda, jer prepoznaju Elan kao brend u koji se isplati ulagati.
Stalno spominjete riječ investicija?
Nitko ne može kupiti brod tko nema emotivnu povezanost s morem, ali definitivno je malo ljudi koji sebi mogu priuštiti isključivo vlasnički brod, za svoj gušt, tako da smo mi uspjeli pronaći jedan balans gdje je omjer uloženog i vraćenog nešto što zadovoljava naše kupce koji su uložili svoj novac, ali imaju financijsko pokriće za svoje gušte, a u konačnici taj brod ostaje njima.
Možete li otprilike opisati te financijske okvire?
Ako govorimo o neto iznosima, gdje se PDV ne računa kao takav, najgrublja je matematika da 30% uloženog u vrijednost broda nakon šest godina postaje 60%. Elanovi brodovi se s čak deset godina starosti prodaju za 50% vrijednosti. Računica u kojoj ulaziš s 30% i izlaziš sa 60% je konzervativna i rađena je na šest godina, a nakon toga je, u slučaju da zadržite brod, sve vaš čisti prihod koji nije mali. Brod od 50 stopa donese zaradu veću od 30 tisuća eura godišnje za vlasnika.
Cijena plovila je u tome ključan faktor?
Ono što je najvažnije za krajnjeg kupca, za nekog tko je odlučio uložiti novac u brod, jest da uvijek treba gledati cijenu u paketu. Pritom treba voditi računa da postoji i transport i priprema broda za upotrebu, što sve treba ukalkulirati u cijenu. Razina opremljenosti naših plovila je izuzetno visoka, brodovi izlaze iz hala s bogatim paketima opreme, posebno za čarter, što mi pružamo za fer cijenu. A tu je i cijena financiranja. Imamo jako dobru suradnju s Unicredit leasingom i s njima smo uspjeli isposlovati odlične uvjete za naše kupce. Imamo dvije linije, jedna je s fiksnom kamatnom stopom od 3,75%, koja je jako interesantna na tržištu, a druga je linija HAMAG-a koja je za investicije veće od 200.000 eura, u kojoj su čak i povoljniji uvjeti.

Filip Moric
Elan GT5

Vaš ‘zaštitni znak’ je i podrška potencijalnim i postojećim vlasnicima Elan jedrilica?
Ono što jest snaga Yacht Sellinga je činjenica da kompletan range imamo u svom vlasništvu, imamo Impression 35, 40, 45 i 50, koje uvijek možemo pokazati i kupcima, uz probne voženje po želji. Također, tvornica je na dva sata od Zagreba, pa mi u situacijama koje su žurne, i potrebna je naša podrška, sjednemo u auto i u roku od 24 sata donesemo zamjenski dio. To je naša podrška čarterašima koja je vrlo važna u sezoni.
U cijeloj toj priči je bitan Elan i njihov vidljiv uzlet?
Tu priču bih povezao s Yachts Sellingom koji ima porast prodaje od 100%. Tvornica istovremeno radi na povećanju kapaciteta, oni imaju sedamdeset godina tradicije i danas je vrlo teško pronaći nekoga tko im može konkurirati tradicijom, a inovativnost koju implementiraju u nove modele na kojima se intenzivno radi je nedvojbena. Od preuzimanja nove uprave i vlasnika krenulo se s predstavljenim modelom GT5, a sada slijede novi modeli u linijama Impression i GT, što svakako pokazuje dobar smjer u kojem ide tvornica, a vlasnici nastavljaju s investicijama, tako da definitivno vidimo svijetlu budućnost Elana.
Tu su, za brodove apsolutna novost, i skije?
Što se tiče skija, ono što su istraživanja pokazala jest da se ljudi koji se bave skijanjem, bave i jedrenjem, to su dva usko povezana segmenta koje smo mi odlučili dodatno povezati. Elan je napravio posebnu liniju Impression Yachts skija, i svi naši kupci su dobili na poklon limitiranu ediciju tih skija. To ćemo nastaviti i u budućnosti, to više što se također radi o vrhunskom proizvodu. Elan skije se nalaze na trećem mjestu u Americi po prodaji. Vjetroelektrane (koje također Elan proizvodi) ne možemo davati uz brod (smijeh).
Otvorili ste i Srbiju?
Kako smo prošle godine dobili zastupstvo za Srbiju, tako je prije nekoliko dana prvi Elan zaplovio na Savi, nakon dugo godina. To je odrađeno u suradnji s našim prodajnim predstavnikom u Srbiji Jovanom Pantelićem, koji na Savi organizira probna jedrenja i u svojoj prvoj prodajnoj godini bilježi odlične rezultate.
Vaš sljedeći nastup je na sajmu u Biogradu?
Sajam u Biogradu je za nas iznimno važan, a, kao i uvijek, na našem štandu je uvijek živo i veselo, ali i vrijeme kada se dogovaraju narudžbe novih brodova. Radi se intenzivno na novim proizvodima i nadamo se da će naša vrijedna ekipa iz Elana pokazati nešto što nas očekuje u budućnosti.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Intervjui

Gordan Devivi: Odgovorno poslovanje u sektoru nautike

Gordan Devivi objašnjava kako je neovisno o trenutačnoj krizi i izazovima, OTP Leasing uspješno nastavio s prodajnim aktivnostima u nautici, a razvija i nekoliko proizvoda …

Ovo je fotografija boot dusseldorf Jahting

Organizatori otkazali boot Düsseldorf 2021.

boot Düsseldorf 2022 trebao bi se održati od 22. do 30.siječnja iduće godine Najveći svjetski nautički sajam boot Düsseldorf neće biti održan u 2021. godini. …

Ovo je fotografija Doktora Nikola Deskovic 00 Intervjui

Nikola Dešković: Doktor od biznisa i jedrenja

Pobjedom na ovogodišnjoj Mrdujskoj regati Nikola Dešković ostvario je još jedan san, a ovaj splitski poduzetnik s inozemnom adresom očito ima formulu kako ostvariti snove …

Ovo je fotografija Venice Boat Show 2021 00 Jahting

Venice Boat Show: Umijeće brodogradnje

Venecija je spremna ugostiti najnovije izdanje nautičkog sajma Venice Boat Show – od 29. svibnja do 6. lipnja Gradonačelnik grada na stotinu kanala, gospodin Luigi …

Ovo je slika Booking Manager Summit 2020 Online 01 Jahting

Virtualni Booking Manager Summit 2020. za sudionike iz cijelog svijeta

Booking Manager Summit 2020. je unatoč pandemiji i krizi održao respektabilnu čarter konferenciju za više stotina sudionika iz cijelog svijeta Korištenjem najnovijih tehnologija svojim sudionicima …

boot Düsseldorf 2021. Jahting

Boot Düsseldorf 2021. potvrđen za proljeće

Organizatori sajma Boot Düsseldorf potvrdili su kako će se izdanje za 2021. održati u novom terminu, od 17. do 25. travnja. Originalni datumi (23. do …

Ovo je fotografija Seakeeper brodski stabilizator Jahting

Brodski stabilizatori: Tehnologija za miran san

Svi veliki proizvođači najpoznatijih brendova jahti nude opciju ugradnje žiro stabilizatora prilikom kupnje njihovih brodova i to one najpoznatijeg brenda Seakeeper Nekim nautičarima su valovi …

Ovo je fotografija Dufour 470 Jahting

Dufour predstavio dvije nove jedrilice

Dvije nove Dufour jedrilice, 470 i 61, novi najveći modeli svojih serija, premijerno će se predstaviti u virtualnoj marini na sajmu Paris Virtual Nautic. Dufour …

Ovo je fotografija novi Porsche Taycan Automobili

Električni Porsche Taycan postao još poželjniji

Novi model u porodici Taycan odlikuje se stražnjim pogonom, karizmom i sportskim performansama kao i svaki Porsche. Početna cijena u Hrvatskoj iznosit će 681.500 kuna …

Ovo je fotografija Numarine 37XP Jahting

Superjahta Numarine 37XP dobila vlasnika

Numarine 37XP nova je superjahta dugačka 37 metara s velikim četvrtastim prozorima i snažnim karakterom, po čemu je prepoznatljiva već na prvi pogled. Na modelu …

Ovo je fotografija Premužićeve staze šetnja Hrvatska

Premužićeva staza: Velebitski Walk of Fame

Prije više od osamdeset godina nastala je Premužićeva staza, najljepši planinarski put u Hrvatskoj, koji i danas plijeni svojom ljepotom, ali i majstorstvom graditelja koji …

Ovo je fotografija mercedes c klasa nova Automobili

Nova Mercedes C-klasa: Naglasak na luksuzu

Nova Mercedes C-klasa pod kodnom oznakom W206 predstavljena je kao limuzina i karavan, a prodaja započinje krajem ožujka ove godine Tijekom posljednjih deset godina Mercedes …

Scroll to Top