Filip Morić

4 MINUTES READ

S Elanom u budućnost

Odličnim prodajnim rezultatima u Hrvatskoj, tvrtka Yacht Selling vraća jedrilice Elan na vidljivo mjesto na hrvatskom tržištu

Tvrtka Yacht Selling, ekskluzivni uvoznik Elan jedrilica za Hrvatsku i Srbiju, ove godine bilježi rast prodaje od 100%. Nedvojbeno je da se Elan na velika vrata vraća na naše tržište, a sama tvornica bilježi odlične rezultate i na globalnoj razini. O njihovu današnjem uspjehu, pogledima u budućnost, ali i zanimljivim financijskim aspektima kupnje slovenskih jedrilica, porazgovarali smo s jednim od suvlasnika Yacht Sellinga Filipom Morićem, koji je u posao s prodajom jedrilica ušao – kao klijent? ‘To jest bio početak, Vedran i ja smo prvo kupili brod kao investitori, da bi se kasnije ukazala prilika i spremnost Elana da otvorimo tvrtku i počnemo prodavati. Definitivno je prilikom mog prvog susreta s brodovima, jer ipak dolazim iz auto-branše i Mercedesa, odgovor Vedranu bio – jesi li ti normalan? To je i danas za devedeset posto ljudi kada se spomene kupnja broda razumno pitanje… Tvrtka Yacht Selling nastala je 2013. godine, tri smo osnivača, Vedran, Ivan i ja. Počeli smo s petnaestak brodova godišnje, da bismo ovu godinu završili s trideset prodanih jedrilica, od toga trinaest Impressiona 50, što je u toj kategoriji sigurno jedan od najboljih rezultata. Također, ritam kupnje jedrilica za sebe koji smo započeli 2013. godine, nastavio se i dandanas, jer mi sami kupujemo jednu do dvije jedrilice godišnje koje dajemo našim partnerima u čarter. ‘
Što smatrate glavnim razlogom vašeg uspjeha i zbog čega ‘pedesetica’ tako dobro prolazi?
Naši su klijenti prepoznali Impression 50 kao ‘best buy’ s obzirom na uložen novac, prihode u čarteru i ostatak vrijednosti plovila nakon isteka financiranja. Ono što je interesantno jest da mi ne prodajemo velike flote, od 30 prodanih jedrilica imamo 27 individualnih kupaca, i to nam je velika snaga. Stalno imamo nove ljude koji investiraju, a naši postojeći kupci godinu za godinom ponavljaju investiciju, što puno govori o kvaliteti našeg rada i samih proizvoda, jer prepoznaju Elan kao brend u koji se isplati ulagati.
Stalno spominjete riječ investicija?
Nitko ne može kupiti brod tko nema emotivnu povezanost s morem, ali definitivno je malo ljudi koji sebi mogu priuštiti isključivo vlasnički brod, za svoj gušt, tako da smo mi uspjeli pronaći jedan balans gdje je omjer uloženog i vraćenog nešto što zadovoljava naše kupce koji su uložili svoj novac, ali imaju financijsko pokriće za svoje gušte, a u konačnici taj brod ostaje njima.
Možete li otprilike opisati te financijske okvire?
Ako govorimo o neto iznosima, gdje se PDV ne računa kao takav, najgrublja je matematika da 30% uloženog u vrijednost broda nakon šest godina postaje 60%. Elanovi brodovi se s čak deset godina starosti prodaju za 50% vrijednosti. Računica u kojoj ulaziš s 30% i izlaziš sa 60% je konzervativna i rađena je na šest godina, a nakon toga je, u slučaju da zadržite brod, sve vaš čisti prihod koji nije mali. Brod od 50 stopa donese zaradu veću od 30 tisuća eura godišnje za vlasnika.
Cijena plovila je u tome ključan faktor?
Ono što je najvažnije za krajnjeg kupca, za nekog tko je odlučio uložiti novac u brod, jest da uvijek treba gledati cijenu u paketu. Pritom treba voditi računa da postoji i transport i priprema broda za upotrebu, što sve treba ukalkulirati u cijenu. Razina opremljenosti naših plovila je izuzetno visoka, brodovi izlaze iz hala s bogatim paketima opreme, posebno za čarter, što mi pružamo za fer cijenu. A tu je i cijena financiranja. Imamo jako dobru suradnju s Unicredit leasingom i s njima smo uspjeli isposlovati odlične uvjete za naše kupce. Imamo dvije linije, jedna je s fiksnom kamatnom stopom od 3,75%, koja je jako interesantna na tržištu, a druga je linija HAMAG-a koja je za investicije veće od 200.000 eura, u kojoj su čak i povoljniji uvjeti.

Filip Moric
Elan GT5

Vaš ‘zaštitni znak’ je i podrška potencijalnim i postojećim vlasnicima Elan jedrilica?
Ono što jest snaga Yacht Sellinga je činjenica da kompletan range imamo u svom vlasništvu, imamo Impression 35, 40, 45 i 50, koje uvijek možemo pokazati i kupcima, uz probne voženje po želji. Također, tvornica je na dva sata od Zagreba, pa mi u situacijama koje su žurne, i potrebna je naša podrška, sjednemo u auto i u roku od 24 sata donesemo zamjenski dio. To je naša podrška čarterašima koja je vrlo važna u sezoni.
U cijeloj toj priči je bitan Elan i njihov vidljiv uzlet?
Tu priču bih povezao s Yachts Sellingom koji ima porast prodaje od 100%. Tvornica istovremeno radi na povećanju kapaciteta, oni imaju sedamdeset godina tradicije i danas je vrlo teško pronaći nekoga tko im može konkurirati tradicijom, a inovativnost koju implementiraju u nove modele na kojima se intenzivno radi je nedvojbena. Od preuzimanja nove uprave i vlasnika krenulo se s predstavljenim modelom GT5, a sada slijede novi modeli u linijama Impression i GT, što svakako pokazuje dobar smjer u kojem ide tvornica, a vlasnici nastavljaju s investicijama, tako da definitivno vidimo svijetlu budućnost Elana.
Tu su, za brodove apsolutna novost, i skije?
Što se tiče skija, ono što su istraživanja pokazala jest da se ljudi koji se bave skijanjem, bave i jedrenjem, to su dva usko povezana segmenta koje smo mi odlučili dodatno povezati. Elan je napravio posebnu liniju Impression Yachts skija, i svi naši kupci su dobili na poklon limitiranu ediciju tih skija. To ćemo nastaviti i u budućnosti, to više što se također radi o vrhunskom proizvodu. Elan skije se nalaze na trećem mjestu u Americi po prodaji. Vjetroelektrane (koje također Elan proizvodi) ne možemo davati uz brod (smijeh).
Otvorili ste i Srbiju?
Kako smo prošle godine dobili zastupstvo za Srbiju, tako je prije nekoliko dana prvi Elan zaplovio na Savi, nakon dugo godina. To je odrađeno u suradnji s našim prodajnim predstavnikom u Srbiji Jovanom Pantelićem, koji na Savi organizira probna jedrenja i u svojoj prvoj prodajnoj godini bilježi odlične rezultate.
Vaš sljedeći nastup je na sajmu u Biogradu?
Sajam u Biogradu je za nas iznimno važan, a, kao i uvijek, na našem štandu je uvijek živo i veselo, ali i vrijeme kada se dogovaraju narudžbe novih brodova. Radi se intenzivno na novim proizvodima i nadamo se da će naša vrijedna ekipa iz Elana pokazati nešto što nas očekuje u budućnosti.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija jedrilice Jahting

Yacht-Pool: Sigurna plovidba već 45 godina

Logičan koncept, predanost i pozitivno iskustvo klijenata pretvorili su Yacht-Pool u jednog od vodećih osiguravatelja za jahte Yacht-Pool je 1976. godine osnovao dr. Friedrich Schöchl, …

Intervjui

Luka Abrus: Petica iz biznisa

Jedan od suvlasnika agencije Five, Luka Abrus, za naš magazin govori o prodaji tvrtke, budućnosti s Endavom, projektu Dorado, koji je koristio pobjednik Vendée Globea, …

Ovo je fotogafija hostesa poslovi na super jahtama Jahting

Poslovi na super jahtama: Yachtie je za mnoge posao iz snova

Kroz Luxury Yacht Crew Training kandidati se pripremaju za rad u luksuznom svijetu jahtinga kako bi se zadovoljile potrebe i najzahtjevnijih gostiju Super jahte kao …

Ovo je fotografija Ivan Kljaković Gašić, ACI Sail Intervjui

Ivan Kljaković Gašpić: Budućnost elitnog jedrenja na Jadranu

Istaknuti hrvatski jedriličar Ivan Kljaković Gašpić, osvajač srebra i bronce na svjetskim prvenstvima, višestruki europski prvak i trostruki sudionik Olimpijskih igara, nešto više od godinu …

Ovo je fotografija Damir Vanđelić Intervjui

Damir Vanđelić: Hrabrost, rad i znanje

Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić u razgovoru za Yachts Croatia govori o biznisu, turizmu, razvoju Hrvatske… Jedan od najboljih hrvatskih menadžera Damir Vanđelić …

Ovo je fotografija D-Marin marine Borik Marine

D-Marin nudi posebne pogodnosti za vjerne klijente

S nadom da će nam nadolazeći mjeseci svima donijeti obilje sunčevih zraka, dobrog vjetra i povoljnog mora, ohrabrimo se i planirajmo idući odmor. Jeste li …

Ovo je fotografija Impatia stol za stolni tenis Luksuz

Društevene igre omiljen su način zabave

Bez obzira na modernu tehnologiju, društvene igre ostale su omiljeni način zabave. Bilijar, stolni nogomet ili Lego pravi su klasici koji oduševljavaju i djecu i …

Ovo je fotografija Croatia Yachting- nova korporativna stranica Jahting

Nova Croatia Yachting korporativna stranica

Kao i do sad, Croatia Yachting želi omogućiti što bolji doživljaj Yachtinga – bilo da se radi o čarteru, prodaji brodova ili posebnim čarter menadžment …

Ovo je fotografija novi Tudor satovi 2021 Luksuz

Novi Tudor satovi u 2021.: Bezvremenski i elegantni

Švicarska urarska tvrtka Tudor otkrila je svoje najnovije modele i predstavila dvije nove verzije popularnog sata Black Bay Fifty-Eight, Black Bay Chrono i nova izdanja …

Ovo je fotografija Heritage Hotel Martinis Marchi Hrvatska

Živo ljeto na Šolti: Mjesečina u Martinis Marchiju i kino pod zvijezdama

Kad stignete u luku Maslinica, šarmantno ribarsko mjesto na otoku Šolti, prvo što ćete primijetiti bit će impresivna palača baštinskog hotela Martinis Marchi iz 18. …

ovo je fotografija pogled iz sobe, Hotel Armerun Hoteli

Heritage Hotel Armerun: U gradskoj jezgri Šibenika

Heritage Hotel Armerun smješten u srcu grada Šibenika u potpunosti je renovirana povijesna lokacija i pretvoren je u hotel baštine Hotel raspolaže sa 17 smještajnih …

Ovo je fotografija jedrilice Jahting

Yacht-Pool: Sigurna plovidba već 45 godina

Logičan koncept, predanost i pozitivno iskustvo klijenata pretvorili su Yacht-Pool u jednog od vodećih osiguravatelja za jahte Yacht-Pool je 1976. godine osnovao dr. Friedrich Schöchl, …

Scroll to Top