Na ekskluzivnoj proslavi pedesete obljetnice rada poznatog talijanskog brodogradilišta Ferretti, na kojoj je čitava gama predstavljena u moru ispred Trga svetog Marka u Veneciji, prvi je put predstavljen i Ferretti 670
Zamišljen kao nasljednik modela Ferretti 650, novi 670 svojim linijama predstavlja očiti nastavak evolucije game koja je započeta 2016. godine. Ovo je prvi model koji je dizajniran u suradnji s arhitektom Filippom Salvettijem, koji je zaslužan za vanjski izgled ovog broda te nastavlja recentni redizajn Ferrettijeve linije unoseći novi, nešto oštriji i agresivniji vanjski izgled naspram starijih modela te, naravno, hard top poviše flybridgea.
Kao i inače, test smo započeli na krmi, gdje se nalazi hidraulična platforma koja se spušta u more i koja je mjesto za tender dužine do 3,5 metara, a tu su i dva velika krmena spremišta. Dvije stube više i dolazimo na glavnu palubu, u prostor pred ulaz u salon. Iako je ovaj dio relativno prostran, tu se nalazi tek jedna sofa i rasklopivi stol, dok je puno više pozornosti posvećeno dizajnu flybridgea i pramčanog dijela, na kojemu se nalaze tri sofe, jedna na samom nadgrađu i dvije na vrhu pramca, na bočnim stranicama. Ove dvije sofe dolaze i sa stolovima koji se jednostavno spuste na razinu sofe te uz dodatne jastučne presvlake postaju ležaljke za sunčanje na samome vrhu pramca.
Flybridge je zamišljen kao prostor na kojemu će se provoditi najviše vremena, što ne čudi budući da je njegova ukupna površina impresivnih 25 četvornih metara. Čitav prednji dio flybridgea ispred upravljačkog mjesta rezerviran je za sunčalište, a iza njega upravljačko mjesto.
Bar s grillom, sudoperom i hladnjakom i sofa sa stolom smješteni su ispod hard topa, koji stvara ugodnu sjenu na ovim mjestima. Krmeni dio flybridgea potpuno je slobodan i rezerviran za pomične stolice i stolove. Kod dizajna salona ovoga modela, Ferretti se prihvatio modernih trendova u dizajnu unutrašnjosti jahti koji objedinjuju sve prostore pa je tako cijela unutrašnjost nadgrađa jedinstveni prostor, što ga čini izrazito širokim, ali i daje odlučnu preglednost prema van. Dio koji je zamišljen kao dnevni boravak zauzima najviše ovog prostora te se sastoji od dvije sofe smještene nasuprot jedna druge, dok je LCD televizor smješten iza lijeve sofe.
Prema pramcu, na prostoru koji je za dvije stube viši, smjestila se kompaktna kuhinja na desnoj strani te prostor za objedovanje na lijevoj sa sofom oblika slova L i staklenim stolom. Upravljačko mjesto, na lijevoj strani, može se pohvaliti odličnom preglednošću, kao i ostatak unutrašnjosti. Unutrašnjost je uređena u neobičnoj, ali elegantnoj kombinaciji venge sa sjajnim drvom s ponavljajućim linijama od tri kontrastna tona. Kako bi se izbjegla monotonost, pojedini elementi su napravljeni od crnog drva.
Ovaj dizajn konzistentan je od salona do unutrašnjosti trupa i svih triju kabina – prostrane vlasničke na sredini, VIP kabine u pramcu i kabine za goste. Ulaz u vlasničku kabinu vodi kroz radni dio s pisaćim stolom dok je glavnina kabine s bračnim krevetom smještena čak tri stube niže. Osim velikog bračnog kreveta, vlasnička kabina opremljena je sa sofom, luksuznom komodom te garderobom koja se zajedno s kupaonicom nalazi iza same kabine, kao prostor smješten između vlasničke kabine i strojarnice. Kupaonica je luksuzno uređena s bijelim mramorom na zidovima, a čitava kabina pruža odličnu privatnost i prostor u kojemu se može u miru raditi.
U VIP kabini krevet je smješten uzglavljem uz pramac te je postavljen dosta visoko kako bi se bolje iskoristio prostor, a za lakši ulazak dodane su dvije stube na bokovima kreveta. Sve kabine mogu se pohvaliti odličnom količinom dnevnog svjetla koje ulazi kroz velike bočne trapezoidne prozore na bokovima trupa. Ugodna i pitoma unutrašnjost odlično je usklađena s ugodnosti plovidbe koju smo iskusili na ovoj jahti. Ferretti je mnogo truda uložio da upravljanje ovom jahtom bude poseban osjećaj.
Integracija s kontrolom preko joysticka trenutno je jedna od najboljih koje smo vidjeli na tržištu, pogotovo na jahti s klasičnim osovinama. U kombinaciji s pramčanim propelerom, 670 se pomicanjem joysticka može kretati u svim smjerovima uz prilično brzu reakciju na komande. Upravljanje preko joysticka pri tome nije rezervirano samo za manevriranje u marinama, već se može potjerati brod sve do brzine krstarenja od 25 čvorova, pri kojoj je potrošnja oko 360 litara na sat.
Maksimalna brzina koju smo postigli na testu je 33 čvora pri 2350 okretaja i potrošnju od 460 litara na sat. Čitavi test bio je napravljen s uključenim Zipwake Interceptor flapsovima, koji su sprječavali nepotrebno naginjanje i pri najoštrijim okretima, a prilikom okreta od 180 stupnjeva u maksimalnoj brzini brod je izgubio tek tri čvora.
Svemu ovome treba dodati još i sustav automatskog držanja zadane lokacije i žiroskopske stabilizatore, koji čine ovu jahtu jednom od najugodnijih i najlakših jahti za upravljanje koju smo do sada testirali. Osobine su to koje, uz ugodnu unutrašnjost i prostrane vanjske prostore, čine Ferretti 670 odličnom kombinacijom za mlade vlasnike, koji žele uživati na moru u maksimalnom luksuzu i minimalnoj brizi.
Fotografije Ferretti Yachts