Ferretti Group Superyacht Yard

by Yachts Croatia

Nakon što je brodogradilište u Anconi promijenilo ime sve je ostalo po starom, i to u najboljem smislu te izjave. Navozi su puni, a lista isporuka ove godine impresivnija je no ikad

Talijanska brodogradnja jahti vodeća je svijetu, a dva grada u Italiji prednjače po isporučenim metrima luksuznih morskih ljepotica. U ligurskom moru to je Viareggio kao centar jahtinga u kojem je procvjetala gradnja jahti u Italiji, ali s jadranske strane primat uvjerljivo drži Ancona. Najveće od tri brodogradilišta koja su se smjestila u tom ‘susjednom’ talijanskom gradiću pripada grupi Ferretti, do nedavno znano kao dom brodogradilišta CRN, a danas to isto mjesto nosi ime Ferretti Group Superyacht Yard jer se tamo grade i veliki modeli jahti za druge brendove grupe – Rivu, Pershing i Custom Line. Ovog proljeća brodogradilište u Anconi je jednostavno ‘podivljalo’, i to u pozitivnom smislu. Nakon najvećeg modela Pershinga od četrdeset dva metra koji je izgrađen od aluminija s naprednom tehnologijom svojstvenom tom brendu, u more je porinuta Riva Race, pedeset metarska ljepotica koja prije svega predstavlja jasnu ‘izjavu’ (statement) o kvaliteti tog brenda, ali i samog brodogradilišta, dok je CRN je u more porinuo sedamdeset devet metarsku jahtu za repeating client. U gradnji je i drugi primjerak Pershinga 140 koji ne predstavlja samo najveći model tog brenda, nego i jasnu poruku koju je tim projektom Pershing poslao u svijet – o tome da za njih granice ne postoje. S druge strane ne smijemo zaboraviti naizgled obične jahte koje se u istim prostorima grade za Custom Line.

Ferretti Superyachts Yard

Novi sinkro-lift uskoro će zamijeniti tradicionalni navoz u sklopu velikih ulaganja u brodogradilište

Kompozitne jahte duljine između trideset tri i četrdeset dva metra izlaze kao na traci, a osim njihove serije Navetta ovog smo proljeća imali prilike u moru vidjeti i prototip novog Custom Line 106 dizjnera Francesco Paszkowski. S obzirom na ugled koji je ovo brodogradilište steklo, ne čudi odluka uprave Ferretti grupe da u pogone u Anconi uloži više od trideset milijuna eura. Ulaganjem u izgradnju novih hala kapacitet za proizvodnju Custom Line jahti povećat će se za otprilike pedeset posto. Neki od tih ulaganja su vidljivi golim okom, nova izgrađena hala i jedna u izgradnji, novi gigantski travel lift kapaciteta 670 tona neki su od njih. Na moju žalost beskrajno romantičan slipway za jahte do 125 metara duljine zamijenit će se do 2021. godine novim synchro liftom kapaciteta 3500 tona čime će CRN moći proizvoditi jahte do stotinu metara duljine. To je jasna poruka vlasnika da usprkos brojnim novitetima srce ovog brodogradilišta i dalje pripada CRN-u koji dizajnira i gradi custom jahte od čelika i aluminija do 100 metara duljine. To brodogradilište osnovano 1963. u Anconi tamo je i ostalo, jer osim što se ondje gradi, tamo mu je još uvijek i poslovno sjedište. Pogoni brodogradilišta protežu se na gotovo 80,000 četvornih metara i uključuju povijesnu privatnu marinu u kojoj su građene sve megajahte pod imenom CRN.

Ferretti Superyachts Yard

Impresivan popis porinuća tijekom proljeća 2019. pokazao je veliku svestranost brodogradilišta, od kompozitnih i visokoučinkovitih aluminijskih trupova do klasičnih jahti rađenih od čelika i aluminija

Flota iz Ancone trenutno broji više od 180 jahta, te nekoliko manjih jahta građenih od aluminija i laganih legura koje su ondje gradili drugi brendovi grupe Ferretti. U posljednjih nekoliko godina CRN je otvorio svoja vrata najčuvenijim dizajnerima na svijetu koji su prepoznali mogućnost gradnje svojih kreacija od strane pouzdanih partnera. Plejada sjajnih jahti koje su u posljednjem desetljeću izašle iz CRN-a očito su ostavile itekako dubok trag u izuzetno peculiar svijetu vlasnika najskupljih jahti. Ono što je važno napomenuti je činjenica da se kada gledate do sada porinute jahte radi o bitno različitim projektima koji odlično funkcioniraju, svaki u svom segmentu. Prisjetimo se jahte Atlante koja nema veze s prošlogodišnjom vedetom brodogradilišta Cloud 9, ali su obje respektabilno primljene na tržištu. Upravo se u CRN-u krije budućnost ovog brodogradilišta jer su u tijeku radovi na izgradnji vrlo različitih atraktivnih jahti priznatih dizajnera poput studija Nuvolari Lenard, Omega Architects i Valicelli, dok nam u brodogradilištu kažu kako imaju i niz spremnih projekata trenutno obavijenih velom tajne koje razvijaju s potencijalnim kupcima.

Ferretti Superyachts Yard

CRN 70m projekt by Vallicelli Design

Mi bismo primijetili kako era u kojem je dominirao Zuccon dizajn u CRN-u nije završena, već dopunjena radovima vrsnih arhitekata svjetskog glasa. Za vrijeme našeg posjeta brodogradilišta u lipnju nismo imali prilike vidjeti mnogo jer je većina novih projekata tek u prvim fazama gradnje, ali smo poslušali zanimljive prezentacije novih modela i vidjeli planove za jako lijepi raspon jahti za potencijalne kupce koje počinju od pedeset metara, a završavaju na respektabilnih 3.000 GRT. Ono što smo prilikom prezentacija čuli možda najbolje oslikava sliku CRN-a danas. Kako nam kažu vodeći ljudi brodogradilišta posao izgradnje velikih jahti je ono u čemu se Talijani generalno dobro snalaze jer je to proces koji jednostavno zahtjeva vrijeme. Za dobar parmezan treba vam makar dvije godine, za aceto balsamico i više od deset, a za pravu jahtu – provjerite u CRN-u.

Fotografije CRN

Arcadia Yachts