Esmeralda Fernandes De Sá
- July 16, 2018
S aviona na jahte
Adler se prodajom novog modela okreće budućnosti, hibridni pogon u kratko je vrijeme postao njegov zaštitni znak, a model Suprema možete odnedavno isprobati i u čarteru
Poletna menadžerica tvrtke Adler hrvatskih korijena s brazilskom putovnicom probija put u prodaji tog novog brenda modernih jahti. Nakon predstavljanja modela Adler Supreme od 76 stopa, brodogradilište kreće u gradnju novog, većeg modela te pokreće čarter usko vezan uz prodaju svojih jahti. Velike stvari koje pokreću novi švicarski ‘škver’ nisu slučajne, a temelje se na više od dva desetljeća iskustva uspješnog poslovanja u svijetu privatne avijacije. ‘Naša tvrtka se bavi privatnom avijacijom, s čime smo počeli prije dvadeset godina. Imamo šezdeset i dva aviona, svugdje prodajemo mlažnjake, od malenih do velikih zrakoplova i brendova, kao što su Cessna, Gulfstream, Falcon, Embraer… Tko želi, može kod nas ostaviti avion u menadžmentu. Za razliku od brodova, redovno održavanje i servisiranje aviona obavezni su po zakonu ili oni ne mogu letjeti. Sve to mi radimo, uz činjenicu da klijent svoj avion može nama ostaviti i u čarteru. Veličina flote dovoljno govori o uspješnosti našeg posla, imamo kupce iz cijelog svijeta, uključujući i one iz zemalja bivše Jugoslavije’, objašnjava Esmeralda Fernandes De Sá.
U nautičkoj industriji nije rijetkost da ljudi dođu iz automobilske industrije i donesu neka svoja saznanja. Kakvu paralelu možete povući s avijacijom?
Samo kafe aparat za avion košta po četrdeset tisuća eura, sve je puno skuplje. Iako sam samo godinu dana u nautici, uviđam da su ‘u igri’ puno veće emocije. Ljudima je brod važniji nego avion, koji kada ga kupe, malo koriste, što im zapravo i nije važno jer već sutra njihovim avionom leti netko tko je zakupio čarter. Ali s brodom je sasvim drugačija priča, na njemu provode više tjedana s obitelji, pa činjenica kakav je brod ima puno veću važnost. Klijenti žive na brodu, a zanimljivo je da je struktura klijenata ista, i zato smo i počeli s ovim poslom. Naši klijenti, koji su kupci aviona, svi imaju brod. Oni nam vjeruju, pa smo stoga odlučili da naš brod ne bude kao i svi drugi – ‘samo jedan u nizu’, nego sasvim drugačiji. Osim hibridnog pogona, odlučili smo napraviti drugačiji interijer, iako se radilo o malom modelu od samo 24 metra, što je naš najmanji model. Za dizajnere smo uzeli studio Nuvolari Lenard, što se vidi u svakom detalju nove jahte.
Nakon dosadašnje prisutnosti na tržištu, što ste naučili?
Mislili smo da ovo neće biti naš najmanji brod, ali sad smo naučili da ljudi traže veće modele. Naš sljedeći model bit će dug 82 stope, a zatim 108. To ćemo sve raditi u Monfalconeu gdje smo kupili brodogradilište. Dolaze nam ljudi iz različitih zemalja koji žele hibridni pogon, ali im je jahta od 76 stopa mala. Čak nam dolaze i klijenti za velike jahte od pedeset metara koje ne možemo raditi sami, već s partnerskim brodogradilištem, i također sa studijem Nuvolari Lenard, a bit će potpuno prilagođene željama kupca – full custom.
Prvi kupac je naručio Adler Suprema X. Što možete kazati o novom modelu?
Kupac nije iz Europe, ta jahta ima jednu kabinu više, motore u krmi i malo klasičniji raspored. U krmenom dijelu potpalublja imat će dvije kabine sa zasebnim ulazom i još dvije u pramcu. Trebala bi biti gotova početkom sljedećeg ljeta. Ime tog projekta je Adler Suprema X, a sljedeći model zove se Adler Suprema XL i imat će petu kabinu na glavnoj palubi.
Kako izgleda vaša mreža zastupnika?
Izgraditi mrežu dilera nije bilo tako lako jer nije lako pronaći dovoljno hrabrog trgovca da radi s relativno nepoznatim brendom. Ali ipak smo našli ljude, imamo ih u Australiji i Americi. Sad krećemo s Adria Tourom i vjerujemo da ćemo i na ovom području naći zastupnika, a naša jahta ostaje na Jadranu kao demo plovilo.
S kojom krećete i u čarter?
Da, jer tako naši klijenti mogu isprobati proizvod, što je ključno da bi shvatili njegovu vrijednost. To je sasvim drugačije od samog pokazivanja jahte, osjeti se razlika i ljudi vide kako funkcionira hibrid i kako je to lijep osjećaj. Ako se netko od čarter-klijenata odluči na kupnju, kao dodatni popust dobiva povrat novca koji je platio za čarter, koji će koštati od 25.000 eura tjedno.
Vaša hibridna rješenja su danas u planovima mnogih brodogradilišta?
Različiti proizvođači jahti su došli k nama, kao i najveći proizvođači motora za brodove, jer svi oni žele koristiti našu tehnologiju HMS. Mnogi su probali napraviti slična rješenja, ali nisu uspjeli.
I dalje se držite vrlo napredne kompozitne konstrukcije?
U gradnji drugog modela koristit ćemo kombinaciju karbona i kevlara. U našim brodovima su gotovo sve luksuzne opcije standardne, poput hladnjaka za vino ili humidora, a tu je i infracrveno grijanje kokpita, hlađenje za čaše, stol na ulazu koji se lako pretvara u veći, mramor u kupaonicama te parna kupka.
Fotografije Darko Šupuk