Jahta prepuna inovacija, izvedena s mnogim elementima megajahti, predstavlja opipljivu viziju vlasnika brodogradilišta kako jahta budućnosti treba izgledati
Što je to Ilumen? Najbanalniji je odgovor da je to prvi model iz nove linije talijanskog brodogradilišta Dominator. Ali to je jahta moderne kompozitne konstrukcije s pretežitom upotrebom karbona. To je jahta čiji je trup obojen pažljivo kao i na megajahtama. Korito mu krasi vidljivi ‘wave piercing’ pramac koji omogućava manju potrošnju goriva. To je jahta s najnovijim Reintjees propulzijskim sustavom. To je jahta koja svoje ime duguje prirodnom osvjetljenju interijera, lako primjetnom i danas kada se jahte ‘grade oko prozora’. To je jahta čija vlasnička kabina ima zasebnu terasu na pramcu.
To je luksuzna jahta koja skriva još četiri dodatne kabine za goste u potpalublju, na samo 28 metara duljine. To je jahta čiji je interijer u potpunosti uređen po željama vlasnika, s vrlo zahtjevnim elementima u unutrašnjosti, kako u materijalima, tako i u svojoj funkcionalnosti, također poput puno većih jahti. A na ovom modelu, unutrašnjost je ‘ukrašena’ i s tri i pol tone audio i video opreme. I ima konvertibilan ‘beach club’ na krmi kao odličan dodatak njezinoj funkcionalnosti. Mogli bismo još malo nabrajati, ali ovo do sada je dovoljno da se opiše koliko je truda uloženo u Ilumen. Nakon više od deset tisuća sati projektiranja i izračuna prije same izrade jahte, ona je porinuta u more u lipnju ove godine kako bi zablistala na sajmovima u Cannesu i Monacu.
Njezin futuristički koncept i vanjski izgled neće se svidjeti svakom kupcu ili ljubitelju jahti, ali baš svatko mora odati počast za trud, novac i vrijeme uloženo u taj projekt, s lijepim rezultatom koji danas krasi Azurnu obalu. Odgovor na pitanje što je to Ilumen zapravo vam možemo dati vrlo lako – to je vizija vlasnika brodogradilišta kako jahta budućnosti treba izgledati, tehnološki, stilski i u svakom smislu koji možete zamisliti. Koliko ta vizija ima smisla, govori i priča o jahti koju smo imali prilike testirati. Nakon što je vlasnik proveo ljeto na njoj, odmah je naručio izradu većeg primjerka, od 38 metara, s potpunim povjerenjem u brodogradilište.
A kako postojeća jahta/vizija izgleda u detaljima, pokušat ćemo vam opisati u kratkim crtama. U krmenom se kokpitu nalazi klasični veliki stol za blagovanje, a taj prostor omeđen je visoko podignutim bokovima koji su ‘zarezani’ tako da na krmi uzimaju što manje prostora, a krmene vodilice konopa prilagođene su njihovu obliku. Ulaskom u salon, dolazi se do sjedeće garniture sa po mjeri izrađenim stolićem u sredini. Stolić u salonu ukusno je dizajniran po želji vlasnika, a služi i kao skrivena ostava za čaše za vino.
Nije baš pristojno puno pisati o tome, ali izgleda da je vino izuzetno važan sastojak ove jahte, jer se u prednjem dijelu salona nalazi mali šank koji s obje strane ima ugrađene vinske hladnjake, a može se pretvoriti i u stolić za blagovanje za troje. Tu već možete osjetiti pravi duh ove jahte. Okružena velikim staklenim površinama, sjajno lakirano wenge drvo koje svjetluca, u odličnom je suglasju s platnenim oblogama kockastog uzorka i sjajnim mramorom.
Tu se vidi potpis dizajnera Alberta Mancinija koji je po želji vlasnika odlično odradio svoj posao. Iza glavne pregrade nalazi se skrivena kuhinja sa zasebnim ulazom s lijeve strane, a prolaskom prema pramcu s desne se strane ulazi u vlasničke odaje. Osim bogatog i elegantnog uređenja tog prostora, treba napomenuti kako on uživa u prozorima prema naprijed i spomenutoj privatnoj terasi na pramcu, prozorima prema moru uz sam pod, kao i prozorom na stropu – sasvim razumijemo ime Ilumen. Samostojeća dizajnerska komoda s lijeve strane, ‘walk-in’ ormar s desne ili kupaonica s pogledom na more bogato uređena sa svjetlucavim stakalcima dodatni su atributi ove kabine. U potpalublju se nalaze još četiri kabine, dvije ‘king size’, a dvije u ‘twin’ izvedbi, i one uživaju u prirodnom svjetlu kroz duge uzdužne prozore.
Cijeli interijer ima audio-sustav koji je skriven u pokrovnim panelima i jednostavno se ne vidi, a rad je tvrtke Videoworks, inače specijalizirane za megajahte. Kormilarnica je izdignuta ‘na pola kata’ (raised pilot house) iznad glavne palube, a glavni ‘štos’ na tom dijelu su vrata koja vode na palubu koja se otvaraju prema gore poput sportskih automobila. Izlaskom na gornji most, naići ćete na veliki poprečno postavljen stol za blagovanje, bar, jacuzzi i sunčalište na krmi.
U krmenom dijelu nalazi se garaža, smještaj za posadu je u pramcu, a beach club je najbolje vidjeti na djelu. Na djelu smo jahtu osjetili i u plovidbi. Treća generacija korištenih propelera maksimalnu brzinu dovela je do 18,5 čvorova, a jako je zanimljiva potrošnja od 160 litara pri brzini od 11,5 čvorova. Ilumen je krcat inovacijama, već je privukao ‘tonu pažnje’ i definitivno odredio novi smjer kojim ide talijanski Dominator.
Fotografije & video Dominator Yachts