S potpuno novorazvijenim trupom Riva Dolceriva 48 je postigla ono što rijetkima polazi za rukom, a to je evolucija tradicionalnog stila koji zadržava eleganciju i profinjenost, a s druge strane otkriva sportske namjere
Kao nastavak modela Rivarame, koji uspješno brodi već dvadesetak godina na tržištu, bilo je vrijeme predstaviti novi model 48 genijalnog imena Dolceriva, a predivno jutro u Cannesu bilo je kao naručeno za vožnju novom Rivom. Odmah se dalo naslutiti da je nova Dolceriva 48 model koji ispod bezvremenskog klasičnog dizajna nudi puno više od lijepog izgleda.

Dolceriva je četvrti glavni iskorak u predstavljanju linije ‘open classical cruiser’ i na prvi pogled mogli bismo reći da je zapravo kompaktnija verzija Rivalle 56, no eksterijer je pročišćen od viška detalja i profinjeniji.
Riva Dolcerive 48 dizajn
Pomalo agresivan pramac, pogotovo kada se gleda sprijeda, savršeno je sparen sa zaobljenim linijama krme i bočnim karbonskim usisnicima za zrak. Očita je aluzija na automobilski dizajn, ali zajedno ti elementi čine skladan ‘brak’ na koji bi sigurno bio ponosan i Carlo Riva. U svakom slučaju Riva Dolceriva je napravljena da nadilazi aktualne i postavlja nove trendove u godinama koje tek dolaze.

Michelangelo Casadei iz tehničkog odjela Ferrettija ne krije da dizajneri nastoje ugurati što više sadržaja u što manje prostora, no snažno partnerstvo s Officina Italiana Designom iskazalo se na dizajnu svih Riva u posljednjih 20-ak godina, a na Dolcerivu osobito su ponosni. Tako svaki detalj odiše Riva stilom, od ručki na vratima, preko bijele kože u kokpitu, kromiranih detalja na prepoznatljivom rebrastom pramcu pa sve do uređenja interijera, u kojem nema sumnje da boravite u okruženju proizišlom iz tradicije brodogradnje duge 177 godina.
Funkcionalan i luksuzan dizajn do najsitinijh detalja
Standardni raspored uključuje prostranu i luksuznu vlasničku kabinu, sofu, kuhinju i kupaonicu s odvojenim tušem. Prepoznatljiv Rivin luksuz i ovaj put rezultat je skladne kombinacije tamne i smeđe kože s visoko sjajnim mahagonijem, te detaljima kromirane legure aluminija kojima su diskretno uokvireni dijelovi namještaja. Za garderobu i sitnice, dizajneri su uklopili dva ‘walk in ormara’ te niz spremišta, koji su vješto skriveni iza ravnih površina namještaja ili ispod kreveta, a posebna vrata kabine, iako propuštaju svjetlo, skrivaju unutrašnjost od pogleda. Ulazak na jahtu osiguran je hidrauličkom pasarelom koja izlazi iz dijela krme, a upravo taj dio krme može se cijeli rasklopiti, čime se formiraju još dva krmena sunčališta.

No, to je moguće samo kod sidrenja, kada ćete ispod spremišta izvući i dva ‘seaboba’, jer su ispod sunčališta prostrana spremišta za razne sitnice. Život se na Mediteranu uvijek vrti oko stola, pa tako i u ovom kokpitu, a osim mjesta na sofi u L-obliku i dvosjeda smještenog uz suprotni bok, i gosti na ležaljkama nisu isključeni od događanja za stolom, a to na ovakvom tipu jahte znači samo uživanje. Veliko i zatamnjeno vjetrobransko staklo napravljeno je od posebnog sferičnog stakla i dovoljna je zaštita za skipera i putnike koji sjede lijevo od njega, no u ponudi će biti i prozirno staklo kroz koje se ipak bolje vidi.
Kormilarnica je minimalistički dizajnirana i optočena kromiranim čelikom, te sa svim potrebnim komandama na dohvat ruke, a udobno sjedalo iako mami, za kormilom Rive imperativ je ipak stajaći položaj i upijanje svakog čvora brzine. Iza skipera nalazi se funkcionalni poklopac, ispod kojega je skladišni prostor u koji se spušta skalinama, no po želji taj se prostor može prenamijeniti u kabinu za posadu ili dvokrevetnu gostinsku sobu.

S potpuno novorazvijenim trupom napravljenim u sandwich infuziji s dubokim V-om i krmenim kutom od 15,9 stupnjeva s veoma malim propulzijskim tunelima, Riva je postigla ono što rijetkima polazi za rukom, a to je evolucija tradicionalnog stila koji zadržava eleganciju i profinjenost, a s druge strane u najsnažnijoj izvedbi (2 x 1000 KS) otkriva sportske namjere. Zacrtana brzina od 40 čvorova postala je moguća zahvaljujući tradicionalnom osovinskom pogonu Volvo D13 s joystickom, koji je savršeno odgovarao istisnini (praznog) broda od 21 tonu.
Užitak plovidbe na 35 čvorova
Upotrebom joysticka moguće je aktivirati ‘docking mode’, koji prvi put objedinjuje propulziju i potisnik, čime se znatno olakšava pristajanje, a za ultimativni ugođaj moguće je ugraditi i Seakeeper. Ali baš u Rivi preferiramo tradicionalne komande, koje Dolceriva spremno prihvaća i kroz desetak sekundi postavlja trup u režim koji ovakvoj otvorenoj jahti najviše paše.

Sistem ‘Drive by wire’ integriran je u upravljački sklop, a za stabilnost i optimalnu vožnju zadužen je stabilizacijski sustav Interceptor, što je zapravo Humphree uklopljen u Volvo paketu (obično se koristi za IPS), a vožnja iz predivnih kožnih sjedala na ovaj način postaje igra i zabava. Volvo na ovakvom trupu daje linearna ubrzanja i lakše izglisiravanje, kada izostaje dizanje, odnosno naglo propadanje pramca, stoga u svim režimima Dolceriva je skoro pa izravnata s površinom mora, a okreti na više od 30 čvorova elegantni, ali i sportski.
Kako su tankovi bili više od 2/3 napunjeni, te je na brodu bilo desetak ljudi, nezahvalno je govoriti o potrošnji i okretajima, ali ovako prekrcana Riva na 2000 okretaja kretala se brzinom od oko 30 čvorova s potrošnjom od 250 litara. Brzina krstarenja negdje je na 35 čvorova, a za punu brzinu od 38,9 čvorova trebalo nam je 2430 rpm, koji uz pomoć turbopunjača iz moćnog šestaka izvlače instant-snagu.
Kako je riječ o prototipu, prema mjerenjima u idealnim uvjetima Riva Dolceriva premašuje 40 čvorova, no malo je vlasnika kojima će zasmetati koji čvor manje, jer samo vožnja ove ikone je nenadmašno iskustvo, a užitak u vožnji, što je i krajnji cilj cijele priče, doveden je do maksimuma, što je Riva, kao i mnogo puta do sada, uspjela postići uz mnogo elegancije i stila.
Još slika Riva Dolcerive pogledajte ispod:
Tekst Filip Bubalo
Fotografije & video Riva