Columbus 40m Sport Hybrid
- December 15, 2016
Božanstvena dama
Nakon što je nedavno i službeno postala vlasnik brodogradilišta i brenda ISA, te porinula četvrtu jahtu pod markom Columbus, ambiciozna Palumbo grupa mogla bi sljedećih godina dominirati tim brodograđevnim sektorom
U nešto više od pola stoljeća, moćna grupa Palumbo izrasla je iz skromne radionice za izradu stolarije i metalnih konstrukcija u najveće remontno brodogradilište za pregradnju i servisiranje jahta na Sredozemlju. Godine 2013. grupa se upustila i u brodograditeljski sektor, predstavljajući tehnološki naprednu jahtu 40M Sport Hybrid, i to pod brendom Columbus Yachts. Sada, nakon izgradnje četiri primjerka tog modela, kuća se bacila na projekt broda od 70 metara koji će po zasebnoj specifikaciji graditi vlastitim novcem u nedavno kupljenim pogonima brodogradilišta ISA. Grupa je kupila i kuću ISA i prava na brend. Sve u svemu, kao što sugerira ime druge po redu jahte 40M Sport Hybrid, za Columbus Yachts stvari su krenule Divine… božanski. Hvaljen hibridni pogonski sustav koji je 2014. godine prvi put ugrađen u jahtu luksuzne kategorije registriran je kao propulzijski sistem s elektromotorom i osovinskim generatorom, te je dobio zaseban certifikat klase. U osnovi, hibridni se sustav sastoji od uobičajenoga pogonskog niza: motor, mjenjač, osovina i vijak, a ključne promjene izvedene su u mjenjačkoj kutiji. U nju je ugrađen element zvan PTI/PTO (power take in/power take out, unos i crpljenje energije) kakav se koristio za hidrauličke stabilizatore prije izuma odvojenih energetskih paketa, odnosno elektromotora i hidrauličke spojke. Na jahti Columbus 40M Sport Hybrid elektromotor se smatra dodatnim radnim elementom, kao što su, primjerice, pramčani potisnik ili elementi u kuhinji, tako da je motor spojen s primarnim električnim razvodnikom, uz napajanje iz dvaju generatora. U sustavu PTI/PTO, elektromotor ima tri radna režima – dizelski pogon, električni pogon i pogon preko osovine generatora – koje posada ili vlasnik jednostavno mijenjaju pritiskom na oznaku na zaslonu osjetljivom na dodir. Kad je o performansama riječ, MY Divine postiže najveću brzinu od 20 čvorova i brzinu krstarenja (uz potrošnju od svega 215 litara na sat) od 16 čvorova, ili prelazi na pogon elektromotorima brzinom od osam čvorova.
Tako povoljnom odnosu potrošnje goriva i brzine pridonosi i lagana aluminijska konstrukcija, za koju je, kao i za dizajn eksterijera, zaslužan Sergio Cutolo sa svojim suradnicima iz tvrtke Hydrotec Studio. Projektanti su uspjeli stvoriti lijepe tekuće linije jahte 40M Sport Hybrid i profil s dobro pogođenim proporcijama usprkos tome što visina od poda do stropa u unutrašnjosti nadgrađa iznosi čak 2,30 metara. Zanimljivo je da most ispred upravljačkog mjesta nije namijenjen skiperu, nego gostima, kojima služi kao prednje sunčalište i prostor za zabavu. Skiperu je pak na raspolaganju savršen bežični uređaj za nadzor nad svim sustavima, pa tako ova jahta nosi, osim oznake Y za hibridni pogon, i oznaku VMA (Vessel Maneuvering Assistant) koja se odnosi na uređaj razvijen u kući Xenta Systems. Zahvaljujući integriranom elektroničkom nadzoru, svim pogonskim motorima (kao i pramčanom potisniku) upravlja se s jednoga mjesta, naravno joystickom, dok vizualni senzor postavljen na svakoj osovini očitava brzinu i smjer vrtnje, o čemu izvještava središnji kontrolni sistem. Tako skiper na upravljačkom mjestu uživa sve prednosti sustava I-Bridge, osmišljenog posebno za ovaj brod u kući Team Italia. Taj sustav integrira velik broj manjih funkcionalnih sustava raznih proizvođača od kojih svaki koristi vlastiti računalni program, a usto je i otvoren za nadogradnje ako budu potrebne sljedećih godina. Dakako, upravljačko mjesto je oblikovano savršeno ergonomski i u skladu s vanjskim, naglašeno sportskim izgledom jahte. Gostima (a jahta ih smješta deset) na raspolaganju je pet prostranih kabina na čak tri razine, dok je prostor za osam članova posade izveden u pramčanom potpalublju. Svi drveni dijelovi interijera izrađeni su od materijala koji nosi certifikat FSC (Forest Stewardship Council), odnosno od plantažno uzgojenoga drva ili neugroženih životinjskih i biljnih vrsta. Uređenje unutrašnjosti Columbus Yachts je kao i na prijašnjim modelima povjerio milanskom studiju Hot Lab, koji je potpisao i nagrađena rješenja za MY Eleonora, prvi primjerak 40M Sport Hybrid.
Od izbora boja, u skladu s namjerom da se što bolje iskoristi vanjsko prirodno svjetlo, do izvedbe i opreme četiri visoka prozora (svaki ima umetnut dio koji se otvara), sve je podređeno stapanju unutrašnjosti s okolicom. Čiste linije, po zamisli dizajnera, protežu se cijelom unutrašnjošću, stvarajući dojam sklada. Mramor Breccia sarda i Adria venato sjajno se slažu s namještajem od eukaliptusa i američkog kestena, dok je dodir topline i luksuza postignut detaljima u svijetloj koži i poliranom nehrđajućem čeliku. Eleganciju prostora upotpunjuju mekani vuneni sagovi i skupocjene tkanine. Samostojeći dijelovi namještaja probrani su iz blistavih kolekcija u katalogu Freeform, dok je palube opremila kuća Roda, sve u skladu s uobičajenim glamurom proizvoda Made in Italy. Vlasnikova je kabina izvedena u prednjem dijelu nadgrađa na razini prve palube; a osim što se krevet može pridići za pogled na okoliš, ima i dva velika okna. Uređena u drvu od poda do stropa, izvedena je u toplim bojama i oživljena kontrastima svijetlih ploha i tamnih rubova s matiranom završnom obradom: nešto posve drugačije od blještavih, sjajno lakiranih površina od američke trešnje kakve su svi predstavljali proteklih godina. Kupaonica je podijeljena na njegov i njezin dio, umivaonici su izrađeni od kamena, tuš-kabine od stakla, a da sve bude za korak iznad već viđenoga, tu je i duboka kada smještena ispod lijevog prozora. Jednako je neobično uređena i kabina za VIP goste, koju je moguće lako pregraditi u dvije manje jer je vlasnik želio fleksibilnost u tom dijelu jahte. Iako je smještena u potpalublju, ne nedostaje joj prirodnog svjetla, koje dopire kroz ogromna četverokutna okna. Gostima su na raspolaganju lijepo namješteni saloni na glavnoj i gornjoj palubi, a uz vrata oba salona nalazi se šank, pa je osoblju jednako lako ponuditi osvježenje onima u salonu kao i onima na palubi.
Osim u kokpitu, gosti se mogu zabavljati na krmenom dijelu gornje palube, pramčanom sunčalištu (opremljeno je hidromasažnom kadom) i raskošnoj i prostranoj beach club krmi. Kad se spusti krmeno zrcalo, stvara se prava terasa uz more, savršen prostor za uživanje u kupanju, ronjenju, sunčanju ili vožnji jet skija. Kao i druga jahta građena prošle godine (Taiba od 57 m), ova jahta svjedoči da je brodogradilište Columbus Yachts daleko odmaklo u gradnji i opremanju izvanredno sofisticiranih brodova. Dodamo li tome da kuća raspolaže pogonima za potporu kupcima i sve bogatijim iskustvom na području servisa po cijelom Sredozemlju, nema sumnje da joj nitko ne može preoteti prvo mjesto.
TEHNIČKI PODACI
Duljina: 39,83 m
Širina: 8,2 m
Gaz: 1,75 m
Istisnina: 201 t
Spremnik za gorivo: 45.000 l
Spremnik za vodu: 6.400 l
Najveća brzina: 20 čv.
Brzina krstarenja: 16 čv.
Autonomija: 2.000 nm
Motori: 2 x MTU 12V 2000 M94
Snaga: 2x 1.920 KS pri 2.450 okr./min
Graditelj: Columbus Yachts, Palumbo Group (Italija)