Cantieri Estensi 545 Goldstar
- December 15, 2016
Krstarenje klasičnim stilom
Talijanski lobster odlikuje se vrhunskim komforom, unutrašnjim uređenjem po želji vlasnika i odličnim maritimnim sposobnostima, pa je novi model brodogradilišta Cantieri Estensi iznimno ugodna jahtica, ali i pravi glasnik novih modela koje taj škver priprema za budućnost
Lobsteri koji su svoju osnovu imali u ribarskim brodovima s istočne obale SAD-a u svijetu jahti predstavljaju jako cijenjenu kategoriju brodova klasičnoga stila i odličnih maritimnih sposobnosti. U Italiji i kod talijanskih proizvođača popularnost ovog tipa broda dovela je do zasebne vrste pod nazivom Italian lobster, koji se odlikuje luksuznijom unutrašnjošću, modernijim stilom i sportskijim karakterom od klasičnoga lobstera. Upravo jedan od rasnih primjeraka talijanskog lobstera je i 545 Goldstar talijanskog proizvođača Cantieri Estensi. Jahtica koju smo imali priliku testirati na ovogodišnjem nautičkom sajmu u Cannesu prvi je primjerak novog modela brodogradilišta, a ujedno i prvi model u opsežnom programu redizajna čitave game. Kao takav, 545 Goldstar pokazuje očitu modernost u svome dizajnu. Mekše i zaobljenije linije trupa i veliki trapezoidni bočni prozori na trupu najuočljivija su odlika modernog dizajna, koji traži sve više svjetla u unutrašnjosti, ali koji je u svemu ostalome ostao dovoljno klasičan da nastavi tradiciju svoga brodogradilišta. Krmena platforma je uistinu prostrana, a njezin najveći dio se hidraulički spušta u more te služi kao lift za tender koji se može spremiti i u krmenu garažu za tender dužine do dva metra i trideset centimetara.
Dvije stube više od platforme nalazi se krmeni kokpit na kojemu je tek jedna vanjska sofa. U skladu s tradicijom lobster brodova, čitavi krmeni prostor je prazan, a prema želji kupca, brodogradilište nudi mogućnost ugradnje sunčališta ili stola za objedovanje. Bočni prolazi, kako priliči ovome tipu broda, široki su te nude ugodan prolaz od pramca na kojem se nalazi prostrano sunčalište te poveći prostor na vrhu pramca. Salon u kabini je zamišljen kao nastavak krmenog prostora te se odlikuje jednakom prostranošću i jednostavnošću prostora. Na lijevoj strani je sofa, a nasuprot nje kuhinja. Dublje u kabini, na za jednu stubu višoj razini, smjestilo se upravljačko mjesto te stol za objedovanje za šest osoba. Dizajn unutrašnjosti potpisuje Maurizio Zuccheri, a proizvođač nudi veliku mogućnost uređenja unutrašnjosti prema željama kupaca, počevši od materijala koji se koriste u unutrašnjosti do razmještaja elemenata. Ovaj specifični primjerak bio je uređen sa svijetlim drvom te bijelom kožom na stropovima. Isto uređenje nastavilo se i u unutrašnjosti trupa gdje su se smjestile tri kabine. U vlasničkoj kabini u pramcu poveći bračni krevet postavljen je pod kutem od 45 stupnjeva u odnosu na uzdužnicu broda kako bi se maksimalno iskoristio prostor i čitavoj kabini dala stojeća visina. Na lijevoj strani trupa nalazi se VIP kabina s bračnim krevetom, dok je na desnoj kabina za goste s dva odvojena kreveta. Sve kabine posjeduju vlastitu kupaonicu, s time da je ona u kabini za goste uskraćena za luksuznu tuš-kabinu s keramičkim pločicama koje se nalaze u kupaonicama vlasničke i VIP kabine. Već spomenuti novi prozori na trupu unose dosta dnevnog svjetla u sve kabine u unutrašnjosti trupa. Jedna od odlika lobster brodova je velika količina dostupnog prostora za dodatnu opremu. Tako se u prostoru ispod salona nalazi poveće spremište u koje se može smjestiti i kabina za posadu i kuhinja koja bi u tom slučaju bila za razinu niža od salona.
Kod ovoga tipa broda prilikom testa nismo očekivali veliku maksimalnu brzinu, ipak, s dva Volvo Penta motora od po 725 konjskih snaga s klasičnim osovinskim prijenosom, 545 Goldstar je postigao solidnu maksimalnu brzinu od 33 čvora, dok je dvadeset čvorova prava ekonomična brzina za krstarenje. Treba reći da se u plovidbi 545 Goldstar pri svim brzinama ponaša kao klasičan poludeplasmanac. Valove uredno probija umjesto da prelazi preko njih, što je odlika specifičnog dizajna trupa koji će jamčiti dobro držanje na moru uz pristojne brzine. Za jednostavnost upravljanja, upravljačko mjesto je opremljeno s Volvo touchscreen chartplotterom i kontrolom motora, a za uplovljavanje tu su i dodatne kontrole preko joysticka. Ovaj model opremljen je s Humphree Interceptor trimom koji je najbolje ostaviti u automatskom modu za još ugodniju plovidbu. Na kraju testa 545 Goldstar pokazao se kao pravi brod za one koji traže klasičan ‘hemingvejski’ dizajn i imidž kakav ovaj brod pruža uz maksimalno ugodnu plovidbu, bez gubitka modernog luksuza ili mogućnosti da se brzo dođe na željeno odredište.
TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 16,90 m
Širina: 5,00 m
Gaz: 1,45 m
Istisnina: 24,06 t
Motori: Volvo Penta 2 x 575 KS / 2 x 725 KS
Maksimalna brzina: 33 čvora
Brzina krstarenja: 20 čvorova
Spremnik za gorivo: 2.200 l
Spremnik za vodu: 800 l
Graditelj: Cantieri Estensi
Dizajn: Zuccheri Yacht Design