Candela C-7 prvi je električni brod s visokom autonomijom

3 MINUTES READ
00:01:30

Švedska Candela C-7 prvi je električni brod s hydrofoilom u serijskoj proizvodnji koji performansama može parirati motornim brodovima s klasičnim pogonom

Leteći iznad površine brzinom od 30 čvorova, jedva ostavlja trag i koristi vrlo malo energije. U utrci u kojoj je pobjednik bio neizvjestan do posljednje sekunde, Candela C-7 i talijanski jednotrupac Persico 69F pokazali su se podjednako brzima, postižući bez muke 30 čvorova na laganom povjetarcu na talijanskom Lago di Garda. Ta je utrka bila prva utrka jednog motornog broda s hydrofoilom i jedrilice s hydrofoilom.

Ovo je fotografija švedskog električnog broda Candela C-7

Koristeći foile – inovaciju koja je debitirala na istom tom jezeru prije nešto više od 100 godina – vinuli su se iznad vode koristeći znatno manje energije od konvencionalnih plovila. Jednostavno rečeno, hydrofoil su podvodna krila koja pri određenim brzinama stvaraju dovoljno potisne sile da se trup broda može izdići iznad površine, pri čemu se znatno smanjuje trenje.

Za Persico 69F, izgrađen za baš ovakve uzbudljive utrke, hydrofoil znači da maksimalnu brzinu od 35 čvorova i veliku brzinu čak i sa slabim vjetrom – a te su performanse nedostižne za konvencionalne jedrilice.

Ovo je fotografija jedrilice Persico 69F

Za Candelu C-7, električni motorni brod koji je već u serijskoj proizvodnji, foile su metoda kojom postiže veliku autonomiju s ekološkim baterijama, uz brzinu kakva je dosad bila moguća samo brodovima opremljenim motorom s unutarnjim izgaranjem. Sposobna za brzinu krstarenja od 22 čvora i najveću brzinu od 30 čvorova, Candela C-7 može letjeti 2,5 sata prije nego što isprazni svoju bateriju od 40 kWh – a to je dva do tri puta dulje od konvencionalnih, brzih električnih brodova.

Na utrci na jezeru Garda, ova dva plovila na trenutke su izgledala slično, ali njihova se osnovna tehnologija razlikuje. Dok je uzbudljivom Persicu 69F potrebna vješta posada koja će njime upravljati tijekom leta, C-7 koristi računala za taj dio posla, zbog čega je zanimljiv čak i hobistima. C-7 ima novi tip ekstremno efikasnog hydrofoila, nalik na krila aviona.

Ovo je fotografija električnog broda Candela C-7

Koristeći samo 25 KS za krstarenje jezerom Garda i to pod punim opterećenjem (sa 6 putnika), švedski brod prepustio se Flight kontroleru, kompjuteru koji analizira nagib i kotrljanje broda stotinu puta u sekundi i automatski prilagođava folije kako bi održalo razinu iznad valova. Zahvaljujući tom kompjuteru i softveru, plovidba je stabilna, a čak i oni kojima je uvijek muka na brodovima s ovoga će broda sići s osmijehom na licu.

Ova dva modela opremljena hydrofoilom imaju niz zajedničkih osobina povezanih s tom tehnologijom, pa ne čudi da su se u plovidbi ponašali slično – leteći nad jezerom tri metra iznad površine vode, nijedan od njih nije dotaknuo vrhove valova. Nijedan od njih nije pljusnuo na vodu prilikom prelaska valovima, plovili su bez buke i ne ostavljajući za sobom brazdu – a to su prednosti koje mogu pružiti samo brodovi s hydrofoilom. Zbog svega ovoga ta je tehnologija i zanimljiva graditeljima električnih brodova, kojima je glavni cilj istovremeno smanjiti potrošnju energije i povećati domet.

 

Zasad je švedska Candela jedina tvrtka koja je uspjela predstaviti dovršeni model na tržištu. Njihova je misija ubrzati prijelaz na plovidbu bez korištenja fosilnih goriva na jezerima i oceanima. Candela C-7 je prvi električni brod s hydrofoilom u serijskoj proizvodnji na tržištu. Ima veliku autonomiju, postiže velike brzine i ima tihi pogon, pa je tako i prvi električni brod koji performansama može nadmašiti motorne brodove s klasičnim pogonom.

Fotografije & Video Candela/Marta Rovatti Studihrad

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Seakeeper brodski stabilizator Jahting

Brodski stabilizatori: Tehnologija za miran san

Svi veliki proizvođači najpoznatijih brendova jahti nude opciju ugradnje žiro stabilizatora prilikom kupnje njihovih brodova i to one najpoznatijeg brenda Seakeeper Nekim nautičarima su valovi …

Ovo je fotografija Axopar x Jobe Revolve Jahting

Novi Axopar X Jobe Revolve idealan je brod za zabavu na moru

Novi najveći model serije Axopar x Jobe Revolve nosi ime Revolve XXII, nadahnut je modelom Axopar 22 Spyder i predstavlja rezultat dugogodišnjeg rada na dizajnu …

Boot-dusseldorf Jahting

Boot Düsseldorf 2021. je na pravom kursu

Kao najveća svjetska platforma za vodene sportove, organizatori sajma boot Düsseldorf svjesni su svoje odgovornosti prema industriji. Od 23. do 31. siječnja 2021. boot određuje …

Jahting

Marex 330 Scandinavia: Ogledni primjer obiteljske jahtice

Marex 330, prinova u programu graditelja Marex Scandinavia, dizajniran je kao umanjena verzija popularnog modela Marex 375, ali uz bitne izmjene trupa i palube. Da …

Saxdor 200 Sport Test Yachts Croatia Magazine Testovi

Saxdor 200 Sport na testu: Revolucija u malom

Saxdor 200 Sport je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture i usmjeren mlađoj populaciji željnoj zabave na moru Na prvi pogled Saxdor …

Axopar Brabus Jahting

Axopar predstavio novu 37-icu i Brabus Shadow 900

Za manje od četiri godine radikalno inovativan Axopar 37 okrenuo je naglavce tržište glisera s izvanbrodskim motorima u segmentu brodica s kabinom. Nimalo na štetu …

Ovo je fotografija Marine Tribunj Jahting

D-Marin širi svoju mrežu marina u Hrvatskoj

Marina Tribunj, popularna nautička destinacija, pridružena je rastućem portfelju D-Marin premium marina Globalna mreža marina D-Marin grupe bogatija je za još jednu marinu – Marinu …

Ovo je fotografija Impatia stol za stolni tenis Luksuz

Društvene igre omiljen su način zabave

Bez obzira na modernu tehnologiju, društvene igre ostale su omiljeni način zabave. Bilijar, stolni nogomet ili Lego pravi su klasici koji oduševljavaju i djecu i …

Ovo je fotografija Croatia Yachting- nova korporativna stranica Jahting

Nova Croatia Yachting korporativna stranica

Kao i do sad, Croatia Yachting želi omogućiti što bolji doživljaj Yachtinga – bilo da se radi o čarteru, prodaji brodova ili posebnim čarter menadžment …

Ovo je fotografija novi Tudor satovi 2021 Luksuz

Novi Tudor satovi u 2021.: Bezvremenski i elegantni

Švicarska urarska tvrtka Tudor otkrila je svoje najnovije modele i predstavila dvije nove verzije popularnog sata Black Bay Fifty-Eight, Black Bay Chrono i nova izdanja …

Ovo je fotografija Heritage Hotel Martinis Marchi Hrvatska

Živo ljeto na Šolti: Mjesečina u Martinis Marchiju i kino pod zvijezdama

Kad stignete u luku Maslinica, šarmantno ribarsko mjesto na otoku Šolti, prvo što ćete primijetiti bit će impresivna palača baštinskog hotela Martinis Marchi iz 18. …

ovo je fotografija pogled iz sobe, Hotel Armerun Hoteli

Heritage Hotel Armerun: U gradskoj jezgri Šibenika

Heritage Hotel Armerun smješten u srcu grada Šibenika u potpunosti je renovirana povijesna lokacija i pretvoren je u hotel baštine Hotel raspolaže sa 17 smještajnih …

Scroll to Top