Candela C-7 prvi je električni brod s visokom autonomijom

3 MINUTES READ
00:01:30

Švedska Candela C-7 prvi je električni brod s hydrofoilom u serijskoj proizvodnji koji performansama može parirati motornim brodovima s klasičnim pogonom

Leteći iznad površine brzinom od 30 čvorova, jedva ostavlja trag i koristi vrlo malo energije. U utrci u kojoj je pobjednik bio neizvjestan do posljednje sekunde, Candela C-7 i talijanski jednotrupac Persico 69F pokazali su se podjednako brzima, postižući bez muke 30 čvorova na laganom povjetarcu na talijanskom Lago di Garda. Ta je utrka bila prva utrka jednog motornog broda s hydrofoilom i jedrilice s hydrofoilom.

Ovo je fotografija švedskog električnog broda Candela C-7

Koristeći foile – inovaciju koja je debitirala na istom tom jezeru prije nešto više od 100 godina – vinuli su se iznad vode koristeći znatno manje energije od konvencionalnih plovila. Jednostavno rečeno, hydrofoil su podvodna krila koja pri određenim brzinama stvaraju dovoljno potisne sile da se trup broda može izdići iznad površine, pri čemu se znatno smanjuje trenje.

Za Persico 69F, izgrađen za baš ovakve uzbudljive utrke, hydrofoil znači da maksimalnu brzinu od 35 čvorova i veliku brzinu čak i sa slabim vjetrom – a te su performanse nedostižne za konvencionalne jedrilice.

Ovo je fotografija jedrilice Persico 69F

Za Candelu C-7, električni motorni brod koji je već u serijskoj proizvodnji, foile su metoda kojom postiže veliku autonomiju s ekološkim baterijama, uz brzinu kakva je dosad bila moguća samo brodovima opremljenim motorom s unutarnjim izgaranjem. Sposobna za brzinu krstarenja od 22 čvora i najveću brzinu od 30 čvorova, Candela C-7 može letjeti 2,5 sata prije nego što isprazni svoju bateriju od 40 kWh – a to je dva do tri puta dulje od konvencionalnih, brzih električnih brodova.

Na utrci na jezeru Garda, ova dva plovila na trenutke su izgledala slično, ali njihova se osnovna tehnologija razlikuje. Dok je uzbudljivom Persicu 69F potrebna vješta posada koja će njime upravljati tijekom leta, C-7 koristi računala za taj dio posla, zbog čega je zanimljiv čak i hobistima. C-7 ima novi tip ekstremno efikasnog hydrofoila, nalik na krila aviona.

Ovo je fotografija električnog broda Candela C-7

Koristeći samo 25 KS za krstarenje jezerom Garda i to pod punim opterećenjem (sa 6 putnika), švedski brod prepustio se Flight kontroleru, kompjuteru koji analizira nagib i kotrljanje broda stotinu puta u sekundi i automatski prilagođava folije kako bi održalo razinu iznad valova. Zahvaljujući tom kompjuteru i softveru, plovidba je stabilna, a čak i oni kojima je uvijek muka na brodovima s ovoga će broda sići s osmijehom na licu.

Ova dva modela opremljena hydrofoilom imaju niz zajedničkih osobina povezanih s tom tehnologijom, pa ne čudi da su se u plovidbi ponašali slično – leteći nad jezerom tri metra iznad površine vode, nijedan od njih nije dotaknuo vrhove valova. Nijedan od njih nije pljusnuo na vodu prilikom prelaska valovima, plovili su bez buke i ne ostavljajući za sobom brazdu – a to su prednosti koje mogu pružiti samo brodovi s hydrofoilom. Zbog svega ovoga ta je tehnologija i zanimljiva graditeljima električnih brodova, kojima je glavni cilj istovremeno smanjiti potrošnju energije i povećati domet.

 

Zasad je švedska Candela jedina tvrtka koja je uspjela predstaviti dovršeni model na tržištu. Njihova je misija ubrzati prijelaz na plovidbu bez korištenja fosilnih goriva na jezerima i oceanima. Candela C-7 je prvi električni brod s hydrofoilom u serijskoj proizvodnji na tržištu. Ima veliku autonomiju, postiže velike brzine i ima tihi pogon, pa je tako i prvi električni brod koji performansama može nadmašiti motorne brodove s klasičnim pogonom.

Fotografije & Video Candela/Marta Rovatti Studihrad

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Fiart P54 project Jahting

Fiart P54: Novi projekt s potpisom Stefana Pastrovicha

Fiart P54 je projekt koji obećava nova iskustva u plovidbi i sprema se postati nova ikona internacionalnog nautičkog tržišta Da bi tu filozofiju proveo u …

Ovo je fotografija De Antonio 42 Open cruising Testovi

De Antonio 42 Open na testu: Luksuzan open mediteranskog šarma

De Antonio 42 Open pravi je ‘head turner’, a tirkizna boja presvlaka asocira na ono za što je ovaj snažan brod i namijenjen – brzom …

Ovo je fotografija 58wallypower project Jahting

Projekt 58wallypower: Evolucija dizajna

Tijekom konferencije za novinare Grupe Ferretti na Cannes Yachting Festivalu 2021. predstavljen je novi projekt 58wallypower Revolucionarni dodatak seriji Wallypower predstavlja prvi korak u obnovi …

Jahting

Cannes Yachting Festival 2021.: Traži se brod više

Cannes Yachting Festival, nakon dvije godine pauze održava se svečano i u punom sjaju, od 7. do 12. rujna, kako bi se svijetu predstavilo sve …

Ovo je fotografija Cranchi A46 Cannes Yachting Festival premijere Jahting

Ostale važne premijere na Cannes Yachting Festivalu 2021.

Brojne premijere novih brodova obilježit će 43. Cannes Yachting Festival. Odabrali smo nekoliko njih koje biste svakako trebali pogledati, od nove njemačke marke do Swana …

Ovo je fotografija Pardo GT52 Jahting

Nova motorna jahta Pardo GT52

Cantiere del Pardo sprema se predstaviti na tržištu svoju novu motornu jahtu Pardo GT52. Svjetska premijera predviđena je za sajam u Düsseldorf 2022. godine, a …

Ovo je fotografija s događanja događanja Ljepote Slovenije Luksuz

Ljepota Slovenije: Bilateralni susret slovenskih i hrvatskih gospodarstvenika

Organiziran za vrijeme slovenskog Predsjedanja Vijećem Europske unije, s ciljem dodatnog jačanja već tradicionalno intenzivne i uspješne gospodarske suradnje i kulturne razmjene između Hrvatske i …

Ovo je fotografija zlatnog sata Luksuz

Zlatni satovi: Sedam modela koji će oduševiti i kralja Midu

Zlatni satovi ponovno su u modi, a mi vam donosimo nekoliko novih modela prestižnih urara koji jedva čekaju zasjati na vašem zglobu H. MOSER & …

Quintessentially Luksuz

Quintessentially: Vodeći svjetski privatni klub za luksuzni stil života

Quintessentially je najbolja i najnagrađivanija svjetska firma za upravljanje luksuznim životnim stilom. Počeci Quintessentiallya vežu se za London i 2000. godinu, kada osnivači Aaron Simpson, …

Ovo je fotografija panoramskog pogleda na Biograd Boat Show Jahting

Biograd Boat Show: 23 godine uspješne priče

Novo izdanje sajma održat će se od 20. do 24. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru srednje i istočne Europe slavi svoju …

Ovo je fotografija Technohull T7 u plovidbi Testovi

Technohull T7 na testu: Mini Techno

T7 predstavlja novu generaciju gumenjaka Technohull, poznatih prvenstveno po odličnim performansama i kvaliteti izrade, a ovaj model nije nas razočarao ni po jednom ni po …

This is photo of a new Fjord 53XL running Jahting

Fjord 53XL: Najveći i najluksuzniji model

Novi dragulj u kruni Fjorda će biti najveći i najluksuzniji model ovog sjevernonjemačkog brenda motornih brodova, te ponoviti mnoge dizajnerske osobine uspješnog modela Fjord 41XL. …

Scroll to Top