Budućnost je električna

by Yachts Croatia

U idućih nekoliko godina poslovni avioni na struju trebali bi postati realnost

Nakon što je struja polako, ali sigurno počela mijenjati automobilsku industriju u idućih nekoliko godina očekuje se njezin procvat i u avionskoj industriji. Čišći, tiši i jeftiniji avioni nalaze se u projektima brojnih američkih i europskih tvrtki. Zasad su u planu manji zrakoplovi jer je veličina baterije još uvijek ograničavajući faktor, ali san o električnim letjelicama koje u potpunosti zamjenjuju poslovne i komercijalne zrakoplove mogao bi u budućnosti postati realnost. No, hibridni sustavi koji koriste propelere s elektromotornim pogonom, s turbinskim motorima koji generiraju snagu za te motore, već su savršeno izvedivi, prema Frank Antonu, čelniku tvrtke eAircraft njemačkog inženjerskog giganta Siemensa.

Elektricni Avioni 01

Električni zrakoplovi su čišći i tiši od letjelica kakve danas koristimo

U partnerstvu s Airbusom, Siemens razvija zrakoplov E-Fan X. Njegov prvi let predviđen je za 2020. godinu. Siemens i Airbus također su uključeni u još jedan projekt kojeg razvijaju u suradnji s Rolls-Royceom. Američki Zunum Aero, kojeg podržavaju Boeing i JetBlue, planira sličan hibridni pogonski sustav za svoje male zrakoplove od 12 putnika. Preliminarni letovi planirani su za 2020. ili 2021. godinu, a Zunum najavljuje mogućnost potpuno električne verzije kada tehnologija to dopusti. Ambiciozan električni plan ima i zrakoplovni prijevoznik EasyJet, a očekuje se da će njegovo partnerstvo s Wright Electricom donijeti prototip s devet putnika koji će letjeti sljedeće godine. U roku od deset godina EasyJet želi imati potpuno električne zrakoplove s doletom od približnom 500 kilometara.

Fotografije: Zunum

Breitling slavi zlatno doba avijacije
Pet noviteta iz Basela