Breitling DC-3 World Tour počeo u Zagrebu
- May 19, 2017
Urarska kuća Malalan, jedan od zastupnika satova Breitling u Sloveniji i Hrvatskoj, u Zagrebu je organizirala predstavljanje jedinstvenog putovanja oko svijeta njihova zrakoplova DC-3
Povezanost vrhunskog urarstva i avijacije je trend koji traje već desetljećima, a u suradnji velikih urarskih kuća s predstavnicima ‘svijeta iz ptičje perspektive’ prednjači tvrtka Breitling. Korijeni povezanosti Breitlinga i avijacije sežu u tridesete godine prošlog stoljeća, kada je ta tvrtka opremala kokpite aviona svojim instrumentima, 1952. izbacila je svoj prvi model sata posvećen avijaciji, čuveni Navitimer, a Breitling je bio i prva urarska tvrtka u svemiru sa svojim modelom Cosmonaut.
Danas Breitling sponzorira čak i svoju eskadrilu, ali je naša tema jedan drugačiji i jako zanimljiv projekt koji je početkom ožujka predstavljen baš u našem Zagrebu. Jedan primjerak povijesnog modela zrakoplova DC-3 (oznake HB-IRJ) Breitling je kupio 2008. godine, s njim sudjeluje na brojnim zračnim mitinzima, a ove godine organiziran je ‘road show’ u kojem će taj avion obletjeti svijet.
Putovanje je započelo 7. ožujka, na sedamdeset i sedmi rođendan te stare, ali vitalne letjelice, a prvi aerodrom na koji je nakon polaska iz Ženeve sletjela bio je Zagreb. Tu smo se imali prilike upoznati s detaljima cijelog projekta i porazgovarati s pilotima koji će izvesti ovaj pothvat, kojim će Breitlingov DC-3 postati najstariji zrakoplov koji je obletio svijet.
Glavni plot i ‘spiritus movens’ cijelog projekta Francisco Agullo inače je kapetan privatnih mlažnjaka, te smo iz prve ruke mogli saznati mnoge zanimljivosti vezane uz ovaj četiri godine planirani put. DC-3 je poseban avion sam po sebi, a ‘kvaka’ je u tome što se radi o prvom zaista komercijalnom zrakoplovu na svijetu, koji je prvi let imao 1935., s kojim je u smislu profita pobijeđena do tada neprikosnovena željeznica u prijevozu putnika s istočne na zapadnu obalu SAD-a.
Kombinacija komfora i profita učinila je DC-3 svjetski poznatim, a Drugi svjetski rat donio mu je i titulu ‘najizgrađenijeg’ zrakoplova na svijetu, jer se on koristio i za prijevoz savezničkih trupa. Između 1935. i 1940. godine napravljeno je nevjerojatnih 16.079 komada, a na vrhuncu proizvodnje iz tvornice je svakih dva sata izlazio po jedan novi DC-3!
Većina tih zrakoplova je poslije rata našla svoje mjesto u zrakoplovnim kompanijama širom planeta, uključujući i ovu Breitlingovu letjelicu koja je umirovljena tek 1988. Ona do sada ima 74.500 sati letenja, a prosječan omjer sati leta i održavanja je danas 1:100 (da, sto sati rada za jedan sat leta)!
Zrakoplov inače leti na visini od 3.000 metara jer nema kabinu pod tlakom, a za šestomjesečni put oko svijeta trebat će mu između 210 i 230 sati letenja, uz posjet 28 država i 55 aerodroma. Za ovu priliku izvedene su i posebne preinake, uključujući povećanje kapaciteta tankova za gorivo, a osim goriva, on nosi i dragocjeni teret od 500 primjeraka Navitimera koji će se po završetku turneje uručiti ponosnim vlasnicima (cijena im je 8.600 švicarskih franaka).
Zrakoplov će prilikom posjeta gradovima nositi još dragocjeniji teret; u sklopu suradnje s Unicefom njime će moći letjeti i odabrane grupe djece, što ovom jedinstvenom projektu dodaje i lijepu humanitarnu dimenziju. Kapetanu Franciscu i njegovu timu želimo siguran let uz puno uspjeha i dobre zabave, kako u zraku, tako i na zemlji.
Fotografije Breitling/Malalan