Azimutova nova jahta predstavljena na sajmu u Cannesu 2022. nudi sve osobine superjahte s pet kabina u dužini od samo 26 metara i uvodi dvije novosti: terasu Deck2Deck i prvi Large POD pogonski sustav
Premijera modela Grande 27M 2018. godine bila je toliki uspjeh za Azimut, kako kod javnosti, tako i kod tržišta, da je model postao referentan u kategoriji koja obuhvaća najmanje modele jahti koje imaju pet kabina. Prošle godine Azimut predstavlja Grande 26M, nadahnut željom da ponovno zadivi rješenjima dizajniranim za superjahte na 26-metarskom brodu, zajedno s novim dizajnerom vanjštine Albertom Mancinijem.
Dizajn i inovacije novog Azimuta Grande 26M
Osim estetskih poboljšanja, jahta nas je iznenadila i uvođenjem inovativnog pogonskog sustava koji smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2 za 20 posto. Tržište je te inovacije u stilu i tehnologiji već nagradilo s 22 prodana primjerka u prva dva mjeseca od premijere. Azimut Grande 26M predstavlja pametne dizajnerske odluke, redom kao odgovor na očekivanja zahtjevnih vlasnika: pet kabina, uključujući vlasničku u punoj širini na glavnoj palubi, te potpuno odvojeno kretanje gostiju i posade.
Uz ogromni flybridge od 50 četvornih metara, ove značajke nikada prije nisu viđene na jahti ove veličine. Prema riječima Alberta Mancinija, projekt je vođen entuzijazmom za stvaranjem kompaktne superjahte, s pet kabina, golemim flybridgeom i većim kokpitom od uobičajenog za njezinu kategoriju. Zbog toga je nastala tzv. Deck2Deck Terrace, prva terasa stvorena proširenjem krmenog zrcala, kojom vlasnik dobiva blagovaonicu na otvorenom iznad morske površine.
Terasa Deck2Deck je stvorena podizanjem garažnih vrata obloženih tikovinom, čime se dimenzije kokpita povećavaju na više od 18 četvornih metara. Slobodni stol u kokpitu također se može produžiti i smješta do osam gostiju. Na ovaj način je i Azimut dobio svoje rješenje otvorenog kokpita koje je vrijedno divljenja.
Organska arhitektura Achillea Salvagnia
Kreativni dizajnerski pristup koji stoji iza Grande 26M također se odražava u interijerima, pogotovo u strateškom izboru djelomično povišenog upravljačkog mjesta, koja – u suradnji s manjom strojarnicom koja je rezultat inovativnog Large POD pogonskog sustava i lagane nadstrukture od karbonskih vlakana – rezultira većim volumenom za istu težinu. Tako je dizajner interijera Achille Salvagni dobio mnogo prostora da izrazi svoju viziju, kako je naziva, organske arhitekture u kojoj su dodani elementi u potpunom skladu s prirodnim okolišem.
Oblici i boje su nježni i ugodni poput morskog okoliša, koji se vidi kroz ogromne prozore pune visine na glavnoj palubi i one, koji su zaštitni znak grande serije, u vlasničkoj kabini. Detalji u raznim bojama djeluju kao razigrani, ali diskretni elementi kojima Salvagni raspiruje maštu: kobaltnoplava sofa i viseća svjetiljka iznad stola za blagovanje, narančasti stolić za kavu, upečatljivi šareni detalji u kabinama.
Upečatljivi detalji u interijeru
Hrastov parket je savršen za interijere, jednako topao koliko i tikovina, a letvice postavljene pod kutom od 45 stupnjeva daju dojam još širih prostora. U salonu se u prednjem dijelu nalazi unutrašnja blagovaonica smještena tik uz panoramsku staklenu stijenku, te lijepo sjedište u krmenom dijelu glavne palube.
Vlasnička kabina smještena je u pramčanom dijelu, te je, kao i salon, obasjana prirodnim svjetlom kroz dvije ostakljene površine pune visine. Salvagnijeva ideja bila je preispitati dizajn svih prostora u toj kabini i prerasporediti ih da se postigne veća prostranost. Kabina i kupaonica koja je ‘gurnuta’ prema pramcu povezane su otvorenom garderobom, osvijetljenom prirodnim svjetlom koje ulazi kroz izvorne prozore u obliku ćelije zakrivljenih, protočnih linija, koji su pravo malo remek-djelo organskog dizajna.
U potpalublju se nalaze još četiri kabine, tri s bračnim krevetima i jedna s odvojenim krevetima, a u pramčanom dijelu potpalublja nalazi se prostor za posadu u koji se ulazi iz kormilarnice. Na pramcu je smješteno veliko sjedište do kojeg se dolazi kroz bočne prolaze, a veliki gornji most ima višak prostora na krmenom dijelu, uz lijepo sjedište i opremljeni bar na pramčanom dijelu te palube koji je natkriven tvrdim pokrovom.
Azimut Grande 26M ima Large POD pogonski sustav
Azimut je više od deset godina ulagao u istraživanje za inovativna rješenja koja smanjuju utjecaj njihovih modela na okoliš i bio je prvi brend koji je ugradio POD pogonski sustav u svoje jahte. Oslanjajući se na svoje veliko iskustvo, brodogradilište je razvilo novi Large POD 4600 pogonski sustav za Grande 26M u partnerstvu sa ZF-om. Taj sustav, u kombinaciji s 30 posto lakšim nadgrađem (što je postignuto opsežnom upotrebom karbonskih vlakana) omogućava 20 posto nižu potrošnju goriva pri najčešćim brzinama.
Novi Grande 26M ubrzava do 28 čvorova bez imalo muke. U usporedbi s POD sustavima koji su već dostupni na tržištu, novi ZF POD 4600 sustav razvijen je za višu efikasnost na većem modelu, čija je sposobnost za brzine između 20 i 30 čvorova. Dodatna prednost sustava je veći okretni moment pri malim brzinama, što olakšava manevriranje. Sustav je Hybrid Ready, jer je budućnost Azimuta održiva, a Grande 26M pridružuje se Azimutovoj floti jahti niske emisije, koja sada uključuje više od polovice modela kuće.
Tekst Darko Šupuk
Fotografije & video Azimut