Azimut 55

4 MINUTES READ

Dizajner Stefano Righini i studio Achille Salvagni Architetti stvorili su model koji ima sve odlike 25-metarske jahte u manjem pakiranju

Dva nova modela koje je talijansko brodogradilište Azimut predstavilo u 2018. bili su Atlantis 51 i Azimut 55. Oba broda, iako približna u veličini, predstavljaju dijametralno suprotne prioritete u dizajnu jahte. I dok Atlantis 51 ima duh otvorenog krstaša, Azimut 55 nosi duh 25-metarske jahte u malome. Po vanjskom izgledu, koji je dizajnirao Stefano Righini, svi dizajnerski elementi Azimutovih jahti su prisutni – od velikih bočnih prozora oblika stiliziranog vala na nadgrađu, pramca oblika dijamanta do produženog krmenog dijela flybridgea – i čine da se Azimut 55 savršeno uklapa između Azimuta 50 i 60. Mi smo imali priliku testirati ovaj model na prošlogodišnjem sajmu u Cannesu. Njegova je krma opremljena s hidrauličnom platformom koja je uvučena u samu dužinu broda te tako ne povećava nepotrebno ukupnu dužinu broda, a bočne stranice trupa lijepo zatvaraju bokove i stvaraju zaštićen prostor za tender. Prostor u kojem se obično nalazi krmena garaža u ovome slučaju rezerviran je za skipersku kabinu, čiji se ulaz nalazi na desnoj strani, dok se stubama na lijevoj strani trupa penje do krmenog prostora na glavnoj palubi broda.

Azimut 55
Profinjena unutrašnjost određena je jasnim potezima i kreativnim duhom dizajnera iz studija Achille Salvagni Architetti

Prostran i s fiksnom polukružnom sofom koja okružuje stol za objedovanje na samoj krmi, ovaj je dio odlično zaštićen s flybridgeom koji stoji poviše njega. Ulaz u salon zatvaraju trostruka preklopna vrata, koja, kada se potpuno rastvore, omogućuju jedinstvo otvorenog i zatvorenog prostora. No, prije nego se posvetimo unutrašnjosti moramo se posvetiti i ostalim otvorenim dijelovima jahte koji čine boravak na otvorenom jedinstvenim užitkom. Gosti na Azimutu 55 na raspolaganju imaju i prostrani flybridge, na kojemu mogu provoditi vrijeme na otvorenom. Površinom usporediv s površinom salona, flybridge je mjesto na kojemu možete provesti gotovo cijelo vrijeme ako brod koristite za kratke izlete, a na njemu se odmah nakon ulaza nalazi kompaktni bar s hladnjakom, sudoperom i grillom i nasuprot njega je luksuzan stol za objedovanje od bijelog mramora s obrubom od tikovine kojeg okružuje prostrana sofa. Čitav ovaj dio, zajedno sa sportskim upravljačkim mjestom i malenim sunčalištem, natkriven je tvrdim krovom s otvorom u sredini za kliznu tendu, što pruža mogućnost da flybridge bude bilo natkriven ili otvoren. Stražnji dio kokpita vlasnici mogu urediti prema svojim željama, a na testiranom primjerku ovaj prostor iskorišten je za dvije pomične sofe s niskim stolom u sredini. Ako i ovo nije dovoljno mjesta za boravak na otvorenom, Azimut 55 na pramcu ima prostrano trapezoidno sunčalište koje sa svojim blago povišenim jastucima tvori ‘otok za opuštanje’, pogotovo kada se rastvori tenda sunčališta, zamišljena kao maleni šator.

Azimut 55
Na donjoj su palubi izvedene tri dvokrevetne kabine, a zahvaljujući poprijeko postavljenom krevetu, u vlasničkoj kabini ima još više prostora

I dok su nas vanjski dijelovi broda oduševili s toliko varijacija i izbora, unutrašnjost nas je oduševila svojim dizajnom i praktičnošću. Odmah nakon ulaza u salon u nadgrađu dočekuje nas polukružna kuhinja na lijevoj strani trupa, s visokim šankom, a nasuprot kuhinje je komoda sa spremištem za posuđe. Već odavde je vidljiv stil koji je korišten u čitavoj unutrašnjosti, a to je svijetlo rebrasto drvo presijecano s ponekim vertikalnim površinama u crnom drvu i ponekom linijom zlatne boje na elementima, što daje doživljaj luksuznosti, odakle je studio za dizajn unutrašnjosti – Achille Salvagni Architetti, crpio inspiraciju. Isto tako vidljivo je da su gotovo sve površine u unutrašnjosti glatke i zaobljene, bez oštrih rubova, što je uistinu pohvalno jer pruža dozu sigurnosti. Za dvije stube povišen, dublje u salonu, nalazi se glavni dnevni prostor sa stolom i sofom za objedovanje te velikim trosjedom nasuprot i upravljačkim mjestom na desnoj strani trupa. Opremljeno s dva sjedišta, upravljačko mjesto ima izvrsnu preglednost, kao i čitavi salon koji je ispunjen dnevnim svjetlom. U trupu su se smjestile tri kabine: vlasnička i VIP s bračnim krevetima te gostinska s dva pojedinačna kreveta. Vlasnička kabina, kako je to uobičajeno, smjestila se na sredini trupa, a specifična je po poprijeko postavljenom krevetu na desnoj strani, postavljenom tako kako bi se dobilo više prostora za lakši ulazak. Kabina je upečatljiva i s prostranim bočnim prozorima.

Azimut 55
Prostran i s fiksnom polukružnom sofom koja okružuje stol za objedovanje na samoj krmi, ovaj je dio odlično zaštićen s flybridgeom

VIP kabina u pramcu standardno dolazi s bračnim krevetom s uzglavljem uz sami vrh pramca i dok vlasnička kabina ima svoju kupaonicu, VIP kabina je dijeli s gostinskom kabinom. Uz ovoliki trud u dizajnu, bilo bi nemoguće da se Azimut nije iskazao i u pogledu plovnih sposobnosti, a pogotovo što se tiče opremljenosti. Tako Azimut 55 dolazi u standardnoj opremi s EPS elektroničkim upravljanjem i automatskim Interceptor flapsovima koji nude visoku učinkovitost uz potpuno automatski rad. Na našemu testu na sajmu u Cannesu, Azimut 55 bio je opremljen s dva MAN-ova motora od po 800 konjskih snaga s V-prijenosom, a testirali smo ga na relativno mirnom moru. Pri testu, za nas optimalne brzine krstarenja bile su pri 15 čvorova na 1600 okretaja, pri čemu je potrošnja oko 69 litara na sat po motoru, a kod brzine od 24 čvora pri 2050 okretaja od 120 litara na sat. Azimut 55 nije zamišljen kao jurilica, ali će ipak maksimalna brzina od 30 čvorova opravdati ime Azimut i sportske linije. S Azimutom 55 talijanski proizvođač lijepo je ispunio nišu u svojoj ponudi, ponudivši nam prostranu jahtu od približno 17 metara koja je jednako, ako ne i prostranija, od jahti od 20 metara. Ljubitelji dugog boravka na moru i opuštanja na otvorenom s ovim modelom sigurno ne mogu pogriješiti.

Tehnički podaci

Duljina preko svega: 16,9 m
Širina: 4,90 m
Istisnina: 29 t
Motori: 2 x MAN I6 – 800 KS / V-drive
Najveća brzina: do 31 čv.
Spremnik za gorivo: 2560 l
Spremnik za vodu: 590 l
Autonomija: 270 nm @ 21 čv.
Dizajner eksterijera: Stefano Righini
Dizajner interijera: Achille Salvagni
Graditelj: Azimut Yachts
Zastupnik: Navis Marine

Fotografije Azimut Yachts

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Azimut Atlantis 45 na testu Jahting

Azimut Yachts s novom tehnologijom Volvo Penta Assisted

Kuća Azimut Yachts je bila prvi europski klijent Volvo Pente koji je testirao novu tehnologiju Volvo Penta Assisted. Inovativna tehnologija je uvijek misao vodilja Azimut …

Ovo je fotografija Azimut 78 Fly u plovidbi Testovi

Azimut 78 Fly na testu: Dizajnerski iskorak

Azimut 78 Fly kao nova zvijezda serije Azimut Flybridge Collection uživa u razigranim vanjskim linijama novog dizajnera Alberta Mancinija, profinjenom uređenju unutrašnjosti Achillea Salvagnija i …

Ovo je fotografija Yachts izlog 2021 nova plovila Jahting

Nova plovila 2021.: Uzbudljive premijere stižu i u Hrvatsku

Najavljujući nova plovila i njihov dolazak u Hrvatsku kroz Yachts izlog 2021 predstavnici vodećih jahting tvrtki priželjkuju još jednu lijepu i zanimljivu nautičku godinu u …

Jahting

Navis Marine: Novi Azimut modeli i Dromeas

Vlasnik tvrtke Navis Marine je Gordan Zadro, mladi zagrebački poduzetnik koji bilježi odlične prodajne rezultate, kako s talijanskom grupacijom Azimut-Benetti, čiji je zastupnik u regiji, …

Ovo je fotografija novi Magellano 66 Jahting

Novi Azimut Magellano 66 stiže na proljeće

Kolekcija Magellano ostaje pod svjetlima pozornice još malo, s prvim primjerkom novog modela Azimut Magellano 66, koji će na vodu u proljeće – a to …

This is a pgotography of new Azimut 53 sde view Jahting

Azimut 53: Savršen obiteljski brod

Azimut 53, nova jahta iz Azimuta tržišna je uzdanica te kuće u segmentu brodova s gornjom palubom, u kojoj to brodogradilište godinama drži vodeću poziciju …

Ovo je fotografija Bali 4.6 u plovidbi a testu Testovi

Bali 4.6 na testu: Predvodnik klase

Kao nasljednik modela 4.5, od kojeg su dizajneri uzeli najbolje sastojke, nastao je  moderan katamaran Bali 4.6 zaobljenih i mekih linija eksterijera, koji cilja na …

Jahting

Ljetna prilika za Frauscher 1414 Demon

Frauscher se svrstava među rijetke proizvođače čija ćete plovila prepoznati ‘na kilometar’, a upravo je takav ‘prvak stila’ i njihov najveći model 1414 Demon čiji …

Ovo je fotografija Teo Ivanišević i Luka Miletić, projekt Croeat Intervjui

Teo Ivanišević & Luka Miletić: Croeat jahtama nudi samo najbolje hrvatske proizvode

Prvoklasan izbor hrvatskih namirnica, vrhunska usluga i zarazni entuzijazam odlike su novog servisa za opskrbu jahti koji su pokrenuli Teo Ivanišević i Luka Miletić Teo …

Ovo je fotografija Breitling Superocean Heritage Ocean Conservancy Limited Edition ronilački satovi Luksuz

Ronilački satovi s ekološkim potpisom

Ronilački satovi posvećeni tajnovitim dubinama mora, veličanstvenim morskim bićima i legendarnim istraživačima podižu ekološku svijest o važnosti oceana za ljudsku civilizaciju IWC Aquatimer Chronograph Edition …

Ovo je fotografija restoran festa Gastronomija

Tri kornatske prijestolnice gastronomije: Fešta, Opat i Žakan

Plovidba predivnim labirintom Kornata nije potpuna bez užitaka na tanjuru. Restoran Fešta, Konoba Opat i Konoba Žakan nautičarima nude jedinstven doživljaj lokalne povijesti, tradicije i …

Ovo je fotografija Ivica Kostelić regata Sport

IVICA KOSTELIĆ BLOG Ocean dobrih ljudi i sjajnih jedriličara

U novom blogu za Yachts Croatia, Ivica Kostelić piše o svojem prvom prelasku oceana s jedrilicom Klase 40, Optimus Prime, na regati Les Sables-Horta Les …

Scroll to Top