Azimut 55

  • Read caption

Azimut 55

4 MINUTES READ

Dizajner Stefano Righini i studio Achille Salvagni Architetti stvorili su model koji ima sve odlike 25-metarske jahte u manjem pakiranju

Dva nova modela koje je talijansko brodogradilište Azimut predstavilo u 2018. bili su Atlantis 51 i Azimut 55. Oba broda, iako približna u veličini, predstavljaju dijametralno suprotne prioritete u dizajnu jahte. I dok Atlantis 51 ima duh otvorenog krstaša, Azimut 55 nosi duh 25-metarske jahte u malome. Po vanjskom izgledu, koji je dizajnirao Stefano Righini, svi dizajnerski elementi Azimutovih jahti su prisutni – od velikih bočnih prozora oblika stiliziranog vala na nadgrađu, pramca oblika dijamanta do produženog krmenog dijela flybridgea – i čine da se Azimut 55 savršeno uklapa između Azimuta 50 i 60. Mi smo imali priliku testirati ovaj model na prošlogodišnjem sajmu u Cannesu. Njegova je krma opremljena s hidrauličnom platformom koja je uvučena u samu dužinu broda te tako ne povećava nepotrebno ukupnu dužinu broda, a bočne stranice trupa lijepo zatvaraju bokove i stvaraju zaštićen prostor za tender. Prostor u kojem se obično nalazi krmena garaža u ovome slučaju rezerviran je za skipersku kabinu, čiji se ulaz nalazi na desnoj strani, dok se stubama na lijevoj strani trupa penje do krmenog prostora na glavnoj palubi broda.

Azimut 55
Profinjena unutrašnjost određena je jasnim potezima i kreativnim duhom dizajnera iz studija Achille Salvagni Architetti

Prostran i s fiksnom polukružnom sofom koja okružuje stol za objedovanje na samoj krmi, ovaj je dio odlično zaštićen s flybridgeom koji stoji poviše njega. Ulaz u salon zatvaraju trostruka preklopna vrata, koja, kada se potpuno rastvore, omogućuju jedinstvo otvorenog i zatvorenog prostora. No, prije nego se posvetimo unutrašnjosti moramo se posvetiti i ostalim otvorenim dijelovima jahte koji čine boravak na otvorenom jedinstvenim užitkom. Gosti na Azimutu 55 na raspolaganju imaju i prostrani flybridge, na kojemu mogu provoditi vrijeme na otvorenom. Površinom usporediv s površinom salona, flybridge je mjesto na kojemu možete provesti gotovo cijelo vrijeme ako brod koristite za kratke izlete, a na njemu se odmah nakon ulaza nalazi kompaktni bar s hladnjakom, sudoperom i grillom i nasuprot njega je luksuzan stol za objedovanje od bijelog mramora s obrubom od tikovine kojeg okružuje prostrana sofa. Čitav ovaj dio, zajedno sa sportskim upravljačkim mjestom i malenim sunčalištem, natkriven je tvrdim krovom s otvorom u sredini za kliznu tendu, što pruža mogućnost da flybridge bude bilo natkriven ili otvoren. Stražnji dio kokpita vlasnici mogu urediti prema svojim željama, a na testiranom primjerku ovaj prostor iskorišten je za dvije pomične sofe s niskim stolom u sredini. Ako i ovo nije dovoljno mjesta za boravak na otvorenom, Azimut 55 na pramcu ima prostrano trapezoidno sunčalište koje sa svojim blago povišenim jastucima tvori ‘otok za opuštanje’, pogotovo kada se rastvori tenda sunčališta, zamišljena kao maleni šator.

Azimut 55
Na donjoj su palubi izvedene tri dvokrevetne kabine, a zahvaljujući poprijeko postavljenom krevetu, u vlasničkoj kabini ima još više prostora

I dok su nas vanjski dijelovi broda oduševili s toliko varijacija i izbora, unutrašnjost nas je oduševila svojim dizajnom i praktičnošću. Odmah nakon ulaza u salon u nadgrađu dočekuje nas polukružna kuhinja na lijevoj strani trupa, s visokim šankom, a nasuprot kuhinje je komoda sa spremištem za posuđe. Već odavde je vidljiv stil koji je korišten u čitavoj unutrašnjosti, a to je svijetlo rebrasto drvo presijecano s ponekim vertikalnim površinama u crnom drvu i ponekom linijom zlatne boje na elementima, što daje doživljaj luksuznosti, odakle je studio za dizajn unutrašnjosti – Achille Salvagni Architetti, crpio inspiraciju. Isto tako vidljivo je da su gotovo sve površine u unutrašnjosti glatke i zaobljene, bez oštrih rubova, što je uistinu pohvalno jer pruža dozu sigurnosti. Za dvije stube povišen, dublje u salonu, nalazi se glavni dnevni prostor sa stolom i sofom za objedovanje te velikim trosjedom nasuprot i upravljačkim mjestom na desnoj strani trupa. Opremljeno s dva sjedišta, upravljačko mjesto ima izvrsnu preglednost, kao i čitavi salon koji je ispunjen dnevnim svjetlom. U trupu su se smjestile tri kabine: vlasnička i VIP s bračnim krevetima te gostinska s dva pojedinačna kreveta. Vlasnička kabina, kako je to uobičajeno, smjestila se na sredini trupa, a specifična je po poprijeko postavljenom krevetu na desnoj strani, postavljenom tako kako bi se dobilo više prostora za lakši ulazak. Kabina je upečatljiva i s prostranim bočnim prozorima.

Azimut 55
Prostran i s fiksnom polukružnom sofom koja okružuje stol za objedovanje na samoj krmi, ovaj je dio odlično zaštićen s flybridgeom

VIP kabina u pramcu standardno dolazi s bračnim krevetom s uzglavljem uz sami vrh pramca i dok vlasnička kabina ima svoju kupaonicu, VIP kabina je dijeli s gostinskom kabinom. Uz ovoliki trud u dizajnu, bilo bi nemoguće da se Azimut nije iskazao i u pogledu plovnih sposobnosti, a pogotovo što se tiče opremljenosti. Tako Azimut 55 dolazi u standardnoj opremi s EPS elektroničkim upravljanjem i automatskim Interceptor flapsovima koji nude visoku učinkovitost uz potpuno automatski rad. Na našemu testu na sajmu u Cannesu, Azimut 55 bio je opremljen s dva MAN-ova motora od po 800 konjskih snaga s V-prijenosom, a testirali smo ga na relativno mirnom moru. Pri testu, za nas optimalne brzine krstarenja bile su pri 15 čvorova na 1600 okretaja, pri čemu je potrošnja oko 69 litara na sat po motoru, a kod brzine od 24 čvora pri 2050 okretaja od 120 litara na sat. Azimut 55 nije zamišljen kao jurilica, ali će ipak maksimalna brzina od 30 čvorova opravdati ime Azimut i sportske linije. S Azimutom 55 talijanski proizvođač lijepo je ispunio nišu u svojoj ponudi, ponudivši nam prostranu jahtu od približno 17 metara koja je jednako, ako ne i prostranija, od jahti od 20 metara. Ljubitelji dugog boravka na moru i opuštanja na otvorenom s ovim modelom sigurno ne mogu pogriješiti.

Tehnički podaci

Duljina preko svega: 16,9 m
Širina: 4,90 m
Istisnina: 29 t
Motori: 2 x MAN I6 – 800 KS / V-drive
Najveća brzina: do 31 čv.
Spremnik za gorivo: 2560 l
Spremnik za vodu: 590 l
Autonomija: 270 nm @ 21 čv.
Dizajner eksterijera: Stefano Righini
Dizajner interijera: Achille Salvagni
Graditelj: Azimut Yachts
Zastupnik: Navis Marine

Fotografije Azimut Yachts

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Yachts Croatia 62 Cover Mockup Jahting

Novi broj u prodaji: Prekrasni Pershing 8X, gastro Baskija i vodič kroz Krk

Od 12. ožujka u prodaji je proljetno izdanje našeg luksuznog jahting magazina br. 62. Otvaramo sezonu s pet testova S proljetnim izdanjem na neki način …

Absolute 47 Fly Testovi

Absolute 47 Fly na testu: Osjećaj kao na većem brodu

Proporcionalne dimenzije kabina nude iznenađujuće veliku udobnost dok mogućnost izbora materijala za uređenje unutrašnjosti na zahtjev kupca čini svaki 47 Fly posebnim i jedinstvenim Absolute …

Jahting

Nova X5⁶: Svestrana jahta pod jedrima

Na godišnjem sastanku s novinarima danski brodograditelj X-Yachts predstavio je dva svoja nova modela, krstaše od 56, odnosno 60 stopa – prvi, X5⁶, u proizvodnju …

Prestige X70 Jahting

Prestige X70: Drugačije iskustvo plovidbe

Prestige slavi 30. obljetnicu uvodeći inovativnu liniju, koja odražava sposobnost tog brodogradilišta da pokrene nove trendove i stvori osnove sutrašnjeg dizajna u svom sektoru. Ove …

Extra 93 Jahting

Extra 93: Novi standard za brodove do 100 stopa

S modelom Extra 93 brodogradilište Palumbo Superyachts u prvom je redu htjelo unaprijediti standarde na brodovima kraćim od 100 stopa u smislu povećanja volumena prostorija, …

Royal Huisman Jahting

Royal Huisman: Dva nova projekta

Godina 2020. je počela izvanredno dobro za nizozemsko brodogradilište Royal Huisman: po završetku u pogonima u Vollenhoveu, gnijezdo je napustio Sea Eagle II, koji se …

Sunseeker Hawk 38 Testovi

Sunseeker Hawk 38 na testu: Rođen za brzinu

Hawk 38 već na prvi pogled impresionira svojim agresivnim dizajnom, a trup duljine 12 metara i širine od samo 2,32 metra zaintrigirat će vas, ne …

Sedam Dana Kvarnera Otocic Zeca 01 Plovidba

Pet dana Kvarnera: Nautički hedonizam na sjevernim otočnim biserima

Yachtsova preporuka za nezaboravnih pet dana Kvarnera i krstarenje magičnim morskim prostranstvima Cresa, Lošinja, Unija i Suska U vrijeme ‘korone’ kao da je jače do …

Priceless.com Digitalna Iskustva 01 Hrvatska

Kuhajte sa svjetski priznatim chefovima i posjetite Cirque du Soleil – iz udobnosti vlastitog doma

Digitalna platforma Priceless Cities premošćuje granice i povezuje korisnike kroz neprocjenjiva virtualna iskustva U posljednjih nekoliko mjeseci svijet se iz temelja promijenio. Jedinstvene lokacije i …

Bernardo Zuccon Naval dizajn

Bernardo Zuccon: Dizajner asimetričnih jahti

Bernardo Zuccon dio je glasovite talijanske dizajnerske obitelji Zuccon koja preko četiri desetljeća sudjeluje u dizajnu brojnih jahti i superjahti Mladi talijanski dizajner Bernardo Zuccon …

Boris Kacan Mljet 01 Hrvatska

Boris Kačan: More snova majstora pejzažne fotografije

Nakon petnaestak godina profesionalne karijere, malo je divota Hrvatske, bilo da je riječ o obali, moru ili planinskim krajolicima, koje Boris Kačan nije zabilježio svojim …

Frederic Buyle Oznacavanje Modrulja 00 Luksuz

Frederic Buyle: Veliko plavetnilo i tajni život modrulja

Ronilac i podvodni fotograf Fred Buyle, urarska manufaktura Ulysse Nardin i Centar za istraživanje podmorja na Azorima, neinvazivnim senzorima označavaju plave morske pse u Atlantskom …

Scroll to Top Skip to content