Nova jahta koju je Azimut predstavio u Cannesu brža je nego što smo mislili, a usto i udobnija. Na testu nas je uvjerila da sretnike koji je kupe čeka mnogo ugodnih sati na vodi
Iako vanjske linije ovu jahtu odmah identificiraju kao još jedan Azimut, dizajn nadgrađa – a posebno ostakljenih površina – prilično je evoluirao. Vrlo velika fly paluba u skladu je s posljednjim trendovima kuće, te sa svojih 19 četvornih metara privlačna ljubiteljima užitaka na otvorenom.
Azimut 50 Fly dizajn
Ta je paluba nesumnjivi adut modela, u što smo se uvjerili na testu: dovoljno prostrana da se na njoj druži i opušta dvanaestak osoba, opremljena je golemim sunčalištem na krmi i velikim naslonjačem oblika slova U na desnoj strani, te stolom od tikovine i upravljačkim mjestom. Ispod krmenog dijela fly palube se nalazi kokpit lijepih dimenzija, uređen kao salon s naslonjačem i stolom – dakle, sasvim prikladan i kao blagovaonica na otvorenom.
U srednjem dijelu kokpita nalaze se podna vratašca za pristup strojarnici, koja je dovoljno prostrana da se u nju smjeste ne samo dva motora Volvo Penta, već i klimatizacijski uređaji i električna oprema. Iako je paluba pretežno uređena u tamnom drvu, djeluje vrlo svijetlo i ugodno, za što su ponajprije zaslužne vrlo velike, brojne i dobro raspoređene staklene površine. S lijeve se strane u pramcu nalazi upravljačko mjesto, koje uživa jednaku količinu prirodne svjetlosti, kao i ostatak glavne palube.
Unutrašnji salon opremljen je naslonjačem koji se može pretvoriti u krevet za dvoje, a do njega i element na kojem stoji televizor, po potrebi sakriven. Salon ima prozore s roletama, uvijek dobrodošlim za stvaranje intimne atmosfere. Kuhinja se smjestila na pola puta između glavne i donje palube, ima vrlo velike prozore i savršeno je opremljena i za veće gastronomske ‘pothvate’.
Luksuzne i prostrane kabine
Na donjoj palubi nalaze se tri kabine. VIP kabina izvedena je u pramcu, ima bračni krevet smješten po sredini i dobro je opremljena – ima garderobu, kozmetički kutak, dosta spremišnog prostora, visoke stropove i velika okna koja je povezuju s eksterijerom. Posebno nam se svidjelo okno iznad kreveta, koje jamči dovoljno svježeg zraka u svakom trenutku. S desne strane po sredini nalazi se mala gostinska kabina sa dva kreveta (smješteni jedan iznad drugoga), savršeno prikladna za djecu.
Ova kabina dijeli kupaonicu s VIP kabinom, dok je druga kupaonica na ovoj palubi rezervirana isključivo za vlasnika. Vlasnička kabina, koja se prostire čitavom širinom broda u srednjem dijelu donje palube, ima čak šest vertikalno postavljenih okana, pa je svijetla i vrlo ugodna. Visoki strop i dovoljno prostora između i oko elemenata uređenja omogućavaju lako kretanje ovom kabinom, koja ima garderobu, kozmetički kutak i radni stol. Sve su kabine uređene elegantno, u biranim materijalima i tkaninama, uz vrhunsku obradu.
Uz veliku fly palubu sa spomenutim sunčalištem impresivnih dimenzija i kokpit, Azimut 50 Fly nudi još nekoliko mjesta za uživanje u svježem zraku i suncu, od kojih je najzanimljiviji pramac glavne palube. Tamo se nalazi salon s velikim i udobnim naslonjačem i još jednim sunčalištem. Do ovog se salona dolazi bočnim prolazima dobro zaštićenim visokom ogradom s rukohvatom od nehrđajućeg čelika.
Azimut 50 Fly u plovidbi
Azimut 50 Fly pokreću dva motora Volvo Penta od po 670 KS i prijenos V-Drive, što je, po našemu mišljenju, savršen izbor za brod ovog tipa i dimenzija. Brodograditelj je model opremio i pramčanim potisnikom kojim se savršeno precizno upravlja uz pomoć joysticka i koji omogućava manevre poput bočnog kretanja u skučenim i napučenim lukama.
U ljetnim mjesecima možete birati želite li jahtom upravljati iz unutarnjeg ili s vanjskog upravljačkog mjesta, jer oba su jednako dobro opremljena i ergonomski savršeno izvedena. Na našem testu Azimut 50 Fly se pokazao, prije svega, kao vrlo miran brod – motori su nas bez ikakvih vibracija izveli iz luke, a ni pri najvišem broju okretaja – 2.450 okr./min – u salonu buka nije dosegnula 80 db, dakle otprilike kao usisivač. Mi smo se odlučili za vanjsko upravljačko mjesto, na kojem nismo osjetili niti jedan trzaj pri promjeni brzine.
Trup Azimuta 50 Fly pokazao se podatnim i spremnim na izvršavanje komanda brzo i savršeno mirno. Preko svih valova smo prešli nježno, a svako skretanje prošlo je bez zanošenja ili podrhtavanja krmenog dijela. Nakon povratka u luku preostalo nam je još istražiti neke detalje koji ovu jahtu čine posebno prikladnom za krstarenje – prvenstveno je tu riječ o krmenoj platformi, podjednako praktičnoj bilo da služi za pristup vodi, ili za spuštanje i podizanje tendera.
Pokretana hidrauličkim sustavom, može djelomično zaroniti pod vodu, pa tako tender samo sa svojeg stalnog mjesta sklizne na vodu. Iako jahta od 16 metara zapravo ne treba člana posade, ovaj model ima kabinu za jednog mornara, izvedenu na krmi, iza strojarnice, u koju se ulazi iz kokpita. Krma je opremljena nizom sitnica koje olakšavaju život i na vezu i u plovidbi, između ostaloga i tušem, a tamo se nalaze i spremišta za štitnike i užad.
Novi Azimut 50 Fly obilno koristi iskustvo koje je kuća stekla na mnogim prethodnim modelima i nimalo ne sumnjamo da će postati vrlo uspješan. Skladan, dobro projektiran i građen, 50 Fly je u samom vrhu unutar svoje kategorije.