Axopar 28 Cabin na testu: Finac superiornog trupa i dizajna



4 min

Razvoj inovativnog trupa na ovoj jurilici rezultirao je superiornim performansama pri upravljanju, a adut finskog proizvođača je i izrazita ekonomičnost, koja ne kompromitira agilnost i brzinu

Tvrtka Baotić Yachting ovoga je proljeća preuzela zastupstvo finskog brenda Axopar, koji proizvodi multifunkcionalne i brze glisere, a prvi brod koji su naručili, te u rekordnom roku prodali, bio je Axopar 28 Cabin – jurilica superiornog trupa i sjajnog dizajna, koja prije svega služi za brz i udoban prijevoz putnika. Axopar 28 je walk-around modernih linija s centralno smještenom kabinom, prostranom krmenom palubom i velikim sunčalištem na pramcu. Izvrsno se ponaša po svim, pa i najtežim vremenskim uvjetima, ali je zbog prostranih sunčališta u isto vrijeme pravi izbor i za opušteno obiteljsko krstarenje. Posebno impresionira prostrana, udobna kabina s obiljem svjetla i velikim pomičnim vratima s obje strane. Unutra su luksuzna sjedala za posadu u dva reda, a stražnja se rotiranjem brzo mogu pretvoriti u udoban krevet za dvije osobe. Ovaj svestrani gliser na stražnjoj palubi ima prostor za postavljanje ribarskih štapova i pribora, dok je na prednjoj palubi veliki prostor za boravak, koji se jednostavno može pretvoriti u sunčalište ili otvorenu blagovaonicu, sa stolićem na izvlačenje. Naprijed je, ispred upravljačkog mjesta, i zatvoreni spremišni prostor, koji po želji vlasnika može biti pretvoren u toalet.

Axopar 28 Cabin
U prostranoj kabini obilje je svjetla

Ponos brodova Axopar je inovativni V trup, postavljen pod kutom od 22 posto, te ‘razlomljen’ na dva dijela. Sjajan trup najzaslužniji je za iznimno malu potrošnju goriva i izvlačenje maksimuma snage i agilnosti iz izvanbrodskih motora, ali i izvrsne maritimne osobine Axopara. Uvjerili smo se u to testirajući gliser u akvatoriju ispred Trogira, kada je brod pri brzini većoj od 30 čvorova s lakoćom i gotovo bez poskakivanja sjekao valove i prolazio kroz njih. Usprkos brzoj, sportskoj vožnji i beskompromisnom ulasku u val, putnici na pramčanom sunčalištu ostali su tijekom testiranja suhi. Axopar 28 Cabin pokazao se kao vrlo brz, stabilan i udoban gliser, koji kao da leti po morskoj površini, uz minimalnu buku i vibracije. Trup svih brodova Axopar ima izrazito nizak centar gravitacije, imitirajući jedinstvene prednosti gumenjaka, što rezultira superiornim performansama pri upravljanju. Uz to je i vrlo lagan, te – posljednje, ali ne i najmanje važno – iznimno siguran. Na prostranoj pramčanoj palubi je sofa u obliku slova L ispod koje je spremišni prostor, a na njoj su, uz jastuke koji su dodatna oprema, integrirani držači za čaše, te prostor za sidro na samom pramcu. U dodatnoj opremi je i stolić na izvlačenje, koji prednju palubu u čas pretvara u blagovaonicu na otvorenom. Posebno je zgodno što je cijela paluba na istoj razini, bez uzvišenja ili stuba, pa je komunikacija pramac – krma otvorena i jednostavna. U kabini se, ispod kormilarske klupe, nalaze kuhalo i sudoper, koji uz frižider spadaju u dodatnu opremu broda. Model koji smo mi isprobali bio je opremljen toaletom, smještenim između kabine i pramčanog sunčališta, koji je pak dodatna oprema. S obje strane centralno smještene kabine su dovoljno široki prolazi, a pomični krov od platna u kabini može se otvarati ručno. Na krmi su i dvije platforme za tuširanje, s teleskopskim tušem. Značajke Axopara 28 Cabin su dobre maritimne performanse, brzina i dobro vladanje pri brzom manevriranju u zavojima. Kao adut treba spomenuti i izvrsnu iskorištenost prostora, te finu završnu obradu, pri kojoj je posebna pažnja posvećena najsitnijim praktičnim detaljima.

Axopar 28 Cabin
Axopar 28 je walk-around modernih linija s lijepom krmenom palubom i sunčalištem na pramcu

Iako vrlo brz, Axopar 28 je i nevjerojatno štedljiv brod. Preporučeni motor je Mercury 200 XL Verado, s kojim Axopar 28 uz potrošnju od 1,25 l/nm postiže brzinu krstarenja od 23 čvora, te maksimalnu brzinu od 39 čvorova. Ljubitelji brzine mogu odabrati i jači Mercury 300 XL Verado, s kojim brod uz potrošnju od 1,45 l/nm krstari brzinom od 28,5 čvorova, te postiže maksimalnu brzinu od 46 čvorova. Mala težina broda postignuta je razvojem inovativne modularne konstrukcije, a lagani dizajn u kombinaciji sa standardizacijom proizvodnje rezultirao je konačnom cijenom broda koja je vrlo povoljna, znatno niža nego kod konkurencije u premium klasi. Osnovna cijena Axopara 28 C bez motora iznosi 38.900 eura, a model koji smo mi testirali, s motorom Verado od 300 konjskih snaga, te obiljem dodatne opreme stoji 78.900 eura, bez poreza.  Gliser je registriran za prijevoz do osam putnika, te je idealan za brz i udoban transport ribolovaca, ronilaca ili turista, a zgodan je i za višednevna obiteljska krstarenja.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 8,99 m
Maksimalna širina: 2,85 m
Visina: 2,75 m
Težina: 1.790 kg
Broj putnika: 8
Ležajevi: 2
Kapacitet tanka za gorivo: 260 l
Konstrukcija: GRP
Maksimalna brzina: 36–46 čvorova
Snaga motora: od 150 do 300 KS
Potrošnja goriva: 1.25 l/nm (200 KS @ 23 čvora)
Zastupnik: Baotić Yachting

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above