Axopar 28 Cabin

4 MINUTES READ

Finac superiornog trupa i dizajna

Razvoj inovativnog trupa na ovoj jurilici rezultirao je superiornim performansama pri upravljanju, a adut finskog proizvođača je i izrazita ekonomičnost, koja ne kompromitira agilnost i brzinu

Tvrtka Baotić Yachting ovoga je proljeća preuzela zastupstvo finskog brenda Axopar, koji proizvodi multifunkcionalne i brze glisere, a prvi brod koji su naručili, te u rekordnom roku prodali, bio je Axopar 28 Cabin – jurilica superiornog trupa i sjajnog dizajna, koja prije svega služi za brz i udoban prijevoz putnika. Axopar 28 je walk-around modernih linija s centralno smještenom kabinom, prostranom krmenom palubom i velikim sunčalištem na pramcu. Izvrsno se ponaša po svim, pa i najtežim vremenskim uvjetima, ali je zbog prostranih sunčališta u isto vrijeme pravi izbor i za opušteno obiteljsko krstarenje. Posebno impresionira prostrana, udobna kabina s obiljem svjetla i velikim pomičnim vratima s obje strane. Unutra su luksuzna sjedala za posadu u dva reda, a stražnja se rotiranjem brzo mogu pretvoriti u udoban krevet za dvije osobe. Ovaj svestrani gliser na stražnjoj palubi ima prostor za postavljanje ribarskih štapova i pribora, dok je na prednjoj palubi veliki prostor za boravak, koji se jednostavno može pretvoriti u sunčalište ili otvorenu blagovaonicu, sa stolićem na izvlačenje. Naprijed je, ispred upravljačkog mjesta, i zatvoreni spremišni prostor, koji po želji vlasnika može biti pretvoren u toalet.

Axopar 28 Cabin
U prostranoj kabini obilje je svjetla

Ponos brodova Axopar je inovativni V trup, postavljen pod kutom od 22 posto, te ‘razlomljen’ na dva dijela. Sjajan trup najzaslužniji je za iznimno malu potrošnju goriva i izvlačenje maksimuma snage i agilnosti iz izvanbrodskih motora, ali i izvrsne maritimne osobine Axopara. Uvjerili smo se u to testirajući gliser u akvatoriju ispred Trogira, kada je brod pri brzini većoj od 30 čvorova s lakoćom i gotovo bez poskakivanja sjekao valove i prolazio kroz njih. Usprkos brzoj, sportskoj vožnji i beskompromisnom ulasku u val, putnici na pramčanom sunčalištu ostali su tijekom testiranja suhi. Axopar 28 Cabin pokazao se kao vrlo brz, stabilan i udoban gliser, koji kao da leti po morskoj površini, uz minimalnu buku i vibracije. Trup svih brodova Axopar ima izrazito nizak centar gravitacije, imitirajući jedinstvene prednosti gumenjaka, što rezultira superiornim performansama pri upravljanju. Uz to je i vrlo lagan, te – posljednje, ali ne i najmanje važno – iznimno siguran. Na prostranoj pramčanoj palubi je sofa u obliku slova L ispod koje je spremišni prostor, a na njoj su, uz jastuke koji su dodatna oprema, integrirani držači za čaše, te prostor za sidro na samom pramcu. U dodatnoj opremi je i stolić na izvlačenje, koji prednju palubu u čas pretvara u blagovaonicu na otvorenom. Posebno je zgodno što je cijela paluba na istoj razini, bez uzvišenja ili stuba, pa je komunikacija pramac – krma otvorena i jednostavna. U kabini se, ispod kormilarske klupe, nalaze kuhalo i sudoper, koji uz frižider spadaju u dodatnu opremu broda. Model koji smo mi isprobali bio je opremljen toaletom, smještenim između kabine i pramčanog sunčališta, koji je pak dodatna oprema. S obje strane centralno smještene kabine su dovoljno široki prolazi, a pomični krov od platna u kabini može se otvarati ručno. Na krmi su i dvije platforme za tuširanje, s teleskopskim tušem. Značajke Axopara 28 Cabin su dobre maritimne performanse, brzina i dobro vladanje pri brzom manevriranju u zavojima. Kao adut treba spomenuti i izvrsnu iskorištenost prostora, te finu završnu obradu, pri kojoj je posebna pažnja posvećena najsitnijim praktičnim detaljima.

Axopar 28 Cabin
Axopar 28 je walk-around modernih linija s lijepom krmenom palubom i sunčalištem na pramcu

Iako vrlo brz, Axopar 28 je i nevjerojatno štedljiv brod. Preporučeni motor je Mercury 200 XL Verado, s kojim Axopar 28 uz potrošnju od 1,25 l/nm postiže brzinu krstarenja od 23 čvora, te maksimalnu brzinu od 39 čvorova. Ljubitelji brzine mogu odabrati i jači Mercury 300 XL Verado, s kojim brod uz potrošnju od 1,45 l/nm krstari brzinom od 28,5 čvorova, te postiže maksimalnu brzinu od 46 čvorova. Mala težina broda postignuta je razvojem inovativne modularne konstrukcije, a lagani dizajn u kombinaciji sa standardizacijom proizvodnje rezultirao je konačnom cijenom broda koja je vrlo povoljna, znatno niža nego kod konkurencije u premium klasi. Osnovna cijena Axopara 28 C bez motora iznosi 38.900 eura, a model koji smo mi testirali, s motorom Verado od 300 konjskih snaga, te obiljem dodatne opreme stoji 78.900 eura, bez poreza.  Gliser je registriran za prijevoz do osam putnika, te je idealan za brz i udoban transport ribolovaca, ronilaca ili turista, a zgodan je i za višednevna obiteljska krstarenja.

Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 8,99 m
Maksimalna širina: 2,85 m
Visina: 2,75 m
Težina: 1.790 kg
Broj putnika: 8
Ležajevi: 2
Kapacitet tanka za gorivo: 260 l
Konstrukcija: GRP
Maksimalna brzina: 36–46 čvorova
Snaga motora: od 150 do 300 KS
Potrošnja goriva: 1.25 l/nm (200 KS @ 23 čvora)
Zastupnik: Baotić Yachting

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Cranchi E26 Rider bowrider Jahting

Novi zastupnik za talijansko brodogradilište Cranchi

Tvrtka Alberta Yachts najavila je partnerstvo s talijanskim brodogradilištem Cranchi, a od 1. rujna postat će njihov novi službeni zastupnik za Hrvatsku Novi Cranchi E26 …

Saxdor 200 Sport Test Yachts Croatia Magazine Testovi

Saxdor 200 Sport na testu: Revolucija u malom

Saxdor 200 Sport je dnevni kruzer od šest metara dizajniran za brze ture i usmjeren mlađoj populaciji željnoj zabave na moru Na prvi pogled Saxdor …

Frauscher 747 Testovi

Frauscher 747 Mirage

Luxury Day Cruiser Iako na prvu predstavlja malo dizajnersko remek-djelo, ovaj privlačan gliser na jedan poseban način zapravo spaja visoki luksuz i stil, udobnost i …

Ovo je fotografija Bali 4.6 u plovidbi a testu Testovi

Bali 4.6 na testu: Predvodnik klase

Kao nasljednik modela 4.5, od kojeg su dizajneri uzeli najbolje sastojke, nastao je  moderan katamaran Bali 4.6 zaobljenih i mekih linija eksterijera, koji cilja na …

Jahting

Ljetna prilika za Frauscher 1414 Demon

Frauscher se svrstava među rijetke proizvođače čija ćete plovila prepoznati ‘na kilometar’, a upravo je takav ‘prvak stila’ i njihov najveći model 1414 Demon čiji …

Ovo je fotografija Teo Ivanišević i Luka Miletić, projekt Croeat Intervjui

Teo Ivanišević & Luka Miletić: Croeat jahtama nudi samo najbolje hrvatske proizvode

Prvoklasan izbor hrvatskih namirnica, vrhunska usluga i zarazni entuzijazam odlike su novog servisa za opskrbu jahti koji su pokrenuli Teo Ivanišević i Luka Miletić Teo …

Ovo je fotografija Breitling Superocean Heritage Ocean Conservancy Limited Edition ronilački satovi Luksuz

Ronilački satovi s ekološkim potpisom

Ronilački satovi posvećeni tajnovitim dubinama mora, veličanstvenim morskim bićima i legendarnim istraživačima podižu ekološku svijest o važnosti oceana za ljudsku civilizaciju IWC Aquatimer Chronograph Edition …

Ovo je fotografija restoran festa Gastronomija

Tri kornatske prijestolnice gastronomije: Fešta, Opat i Žakan

Plovidba predivnim labirintom Kornata nije potpuna bez užitaka na tanjuru. Restoran Fešta, Konoba Opat i Konoba Žakan nautičarima nude jedinstven doživljaj lokalne povijesti, tradicije i …

Ovo je fotografija Ivica Kostelić regata Sport

IVICA KOSTELIĆ BLOG Ocean dobrih ljudi i sjajnih jedriličara

U novom blogu za Yachts Croatia, Ivica Kostelić piše o svojem prvom prelasku oceana s jedrilicom Klase 40, Optimus Prime, na regati Les Sables-Horta Les …

Scroll to Top