Automobilski anti-aging

4 MINUTES READ

Proizvođači vraćaju u proizvodnju limitirane serije legendarnih modela i imaju posebne odjele za restauraciju klasičnih automobila

Posljednjih nekoliko godina tržište klasičnih automobila doživjelo je tektonske pomake. Cijene rastu jer su legendarni modeli označeni kao sjajno ulaganje, valuta vrjednija od zlata, pa nije ni čudno što je nedavno kultni model Ferrarija 250 GTO iz 1963. prodan za 70 milijuna dolara. Istodobno, na automobilskom se tržištu stvorio još jedan profitabilan trend tzv. continuation modela ili, prevedeno na hrvatski, nastavka proizvodnje nekih legendarnih automobila. Naravno, u strogo limitiranim serijama i s cijenama od najmanje šest znamenki u konvertibilnoj europskoj valuti. Proizvođači poput Jaguara ili Astona Martina sjajno su prokužili novu nišu i odlučili monetizirati ljudske snove. A složit ćete se, to i jest zadaća automobilskih kompanija. Za odgovarajuću cifru kod dilera možete kupiti pravi pravcati klasik. Glanc novi, ispod čekića, iz pedesetih i šezdesetih godina, s nula kilometara. Miris vintage kože uključen je u cijenu. Nostalgija je sjajna emocija za dodatnu zaradu. Koncept novog-starog automobila nije nikakva novost. Entuzijasti i nostalgičari godinama su mogli kupovati replike omiljenih modela, ali ta je riječ dosta često povezivana s krivotvorenjem, amaterizmom i jeftinoćom. S takvim konotacijama teško ćete privući bogate kupce…

Old-timer Jaguar
Jaguar je postigao golem uspjeh vraćajući u proizvodnju limitirane serije legendarnih modela

Tu su se u priču ubacili veći proizvođači automobila i smislili sjajan način za dodatnu zaradu. Taj je trend započeo Aston Martin koji ima dugu tradiciju ručne izrade i potrebnog znanja za takav pothvat. Ali, 1988. tržište očigledno još nije bilo dovoljno za takve pothvate. No, 2014. Jaguar je pokrenuo svojevrsni automobilski ‘anti-aging’ kada je lansirao olakšanu verziju kultnog E-Typea namijenjenog utrkivanju. Taj je projekt pratila sjajna priča. Tijekom 1963. i 1964. britanska je tvrtka željela proizvesti 18 komada, ali su zbog slabijeg interesa zastali na brojci 12. A posljednjih šest je završilo u ropotarnici povijesti. Sve do 2014., kada ih je Jaguar odlučio oživiti. Interes za tim primjercima bio je ogroman, unatoč cijeni od milijun i pol funta te činjenici kako nisu registrirani za cestovnu upotrebu. Otprilike prije dvije godine momci iz specijalnog odjela Jaguara nazvanog Heritage predstavili su novi projekt. Sada je na red došao XKSS, ikona iz 1957. koju je dodatno proslavio Steve McQueen. ‘Kralj kulera’ imao je jednog u britanskoj trkaćoj zelenoj boji. Zvao ga je od milja ‘zeleni štakor’. Štorija o nastavku proizvodnje bila je slična kao i kod E-Typea. Dobitan koncept se ne mijenja. XKSS je proizveden u 16 primjeraka, a Jaguar je želio 25. Pa je velikodušno napravio još tih devet…

Old-timer BMW
Legendarni modeli Aston Martina, BMW-a, Ferrarija i Porschea dio su svjetske automobilističke baštine

Cijena je opet bila veća od milijuna. Specijalni odjel ‘Jaga’ postao je najprofitabilniji dio tvrtke, a za ovu su godinu pripremili novu poslasticu – model D-Type koji je prije šezdesetak godina bio mjerilo vrijednosti na 24 sata Le Mansa. Proizvedeno ih je 75, a tvrtka će napraviti 25 novih. Ne sumnjajte, svi su već rezervirani. Iako su se neki pobojali kako će to rušiti cijenu starijih primjeraka, straha nema. Stariji ‘originali’ vrjedniji su barem pet puta, a stručnjaci za klasične automobile smatraju da će tako i ostati jer ti primjerci imaju svoju priču i povijest. Aston Martin je samo nastavio uspješnu Jaguarovu priču i lansirao 25 komada modela DB4 GT. Za izradu ovog ljepotana, vrijednog 1,5 milijuna funti, potreban je tim od 30 ljudi i otprilike 4.500 sati rada. No, za razliku od Jaguara koji je samo napravio savršenu kopiju, Aston je odlučio malo modernizirati model i novim ga materijalima prilagoditi 21. stoljeću. Nakon dva britanska proizvođača koja se u svjetskim okvirima smatraju malima, i veliki je Ford odlučio zaraditi nešto na vlastitoj prošlosti pokretanjem proizvodnje legendarnog Mustanga GT500 Super Snake.

Old-timer Ford
Lamborghini Miura, Mercedes 300 SL Gullwing ili Ford Mustang danas dostižu milijunske iznose na različitim aukcijama

Cijena od 249.995 dolara zapravo je bagatelna jer original stoji više od milijun dolara. Porsche zasad ne radi continuation modele, ali zato je oživio prvi primjerak koji je nosio ime te njemačke tvrtke. Koristeći 3-D skenove i stare tvorničke nacrte, nastao je 356 ‘No. 1’, kojim Porsche slavi 70 godina izrade sportskih automobila. I drugi proizvođači su aktivni na sceni klasičnih automobila, ali na malo drugačiji način pristupaju bogatoj ostavštini. BMW godinama podupire najpoznatiji događaj koji slavi oldtajmere. Concorso d’Eleganza Villa d’Este na obalama jezera Como svake godine krajem svibnja izlaže pedesetak modela koji su obilježili povijest, a sve pod patronatom BMW Classic grupe. Inače taj dio bavarske tvrtke promovira nasljedstvo BMW-a, MINI-ja i Rolls-Roycea te vodi brigu o muzeju koji spada među popularnije u Njemačkoj s automobilskom tematikom te radionicom koja se bavi restauracijom i servisiranjem starijih primjeraka. I drugi svjetski gigant Mercedes živi dobro od prošlosti. Često se zna reći kako je povijest trokrake zvijezde zapravo i povijest svjetske automobilističke industrije.

Old-timer
Nostalgija je sjajna prilika za dodatnu zaradu…

S takvim ‘heritageom’ Mercedes vrlo dobro upravlja. Muzej u Stuttgartu godišnje posjeti više milijuna turista koji uživaju u modelima tvrtke koja je izumila automobil. Na to se nadovezuje i dio tvrtke MB Classic, koja prodaje legendarne modele podijeljene u tri edicije: vozačka, kolekcionarska i izložbena. Audi se u 2018. usredotočio na organizaciju evenata koji pokazuju sjajnu povijest ovog luksuznog proizvođača. Kao svojevrstan poklon 25. godišnjici Festivala brzine u Goodwoodu, Audi je pokazao jedan od najlegendarnijih trkaćih automobila svih vremena – Auto Union Type C, poznat i pod nadimkom ‘srebrna strijela’. Za sve fanove relija Audi Tradition je pripremio poslasticu u njemačkom gradu Daunu, ikonu Audi Sport quattro S1 ‘Pikes Peak’, s kojom je jednako legendarni Walter Röhrl ostvario rekordno vrijeme 1987. na utrci prema oblacima. Veliki poklon svim fanovima klasike u lipnju je darovao i Lamborghini, čiji je odjel Polo Storico nakon 19 mjeseci rada pokazao remek-djelo – potpuno obnovljenu Miuru SVR.

Fotografije Arhiva

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija s događanja događanja Ljepote Slovenije Luksuz

Ljepota Slovenije: Bilateralni susret slovenskih i hrvatskih gospodarstvenika

Organiziran za vrijeme slovenskog Predsjedanja Vijećem Europske unije, s ciljem dodatnog jačanja već tradicionalno intenzivne i uspješne gospodarske suradnje i kulturne razmjene između Hrvatske i …

Quintessentially Luksuz

Quintessentially: Vodeći svjetski privatni klub za luksuzni stil života

Quintessentially je najbolja i najnagrađivanija svjetska firma za upravljanje luksuznim životnim stilom. Počeci Quintessentiallya vežu se za London i 2000. godinu, kada osnivači Aaron Simpson, …

This is photo of a Honka houses Luksuz

Kuća Honka: Samo najbolje od drva

Iznimna arhitektura kuća Honka poštuje vaše zdravlje i zdravlje prirode Rezidencija na francuskoj obali Atlantika izvrstan je primjer strukturnih mogućnosti koncepta Honka Fusion. Prekrasna četvrtasta …

Ovo je fotografija Mercedes C-klasa u Istri Automobili

Hej, Mercedes pokaži nam gdje je hedonizam

Nalet sreće, sve veće uzbuđenje, simfonija osjetila. Kako god to opisali: vožnja Mercedesa je emotivno i hedonističko iskustvo! Kao vozač Mercedesa također možete uživati u …

Ovo je fotografija Aston Martin Budimpešta Automobili

Aston Martin Budimpešta: Izbor pravih džentlmena

Moderne interpretacije vlastitih klasičnih elemenata dizajna te vjernost tzv. zlatnom omjeru u dizajnu učinile su Aston Martin najljepšim automobilom na svijetu Brend kao što je …

Ovo je fotografija Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE Automobili

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE: Inspiriran Formulom 1

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE najsnažnije je serijski proizvedeni automobil iz Affalterbacha. Kombinacija ovog 4,0-litrenog V8 biturbo motora i električnog motora generira snagu sustava …

Ovo je fotografija s događanja događanja Ljepote Slovenije Luksuz

Ljepota Slovenije: Bilateralni susret slovenskih i hrvatskih gospodarstvenika

Organiziran za vrijeme slovenskog Predsjedanja Vijećem Europske unije, s ciljem dodatnog jačanja već tradicionalno intenzivne i uspješne gospodarske suradnje i kulturne razmjene između Hrvatske i …

Ovo je fotografija zlatnog sata Luksuz

Zlatni satovi: Sedam modela koji će oduševiti i kralja Midu

Zlatni satovi ponovno su u modi, a mi vam donosimo nekoliko novih modela prestižnih urara koji jedva čekaju zasjati na vašem zglobu H. MOSER & …

Quintessentially Luksuz

Quintessentially: Vodeći svjetski privatni klub za luksuzni stil života

Quintessentially je najbolja i najnagrađivanija svjetska firma za upravljanje luksuznim životnim stilom. Počeci Quintessentiallya vežu se za London i 2000. godinu, kada osnivači Aaron Simpson, …

Ovo je fotografija panoramskog pogleda na Biograd Boat Show Jahting

Biograd Boat Show: 23 godine uspješne priče

Novo izdanje sajma održat će se od 20. do 24. listopada u Marini Kornati Najveća izložba plovila na moru srednje i istočne Europe slavi svoju …

Ovo je fotografija Technohull T7 u plovidbi Testovi

Technohull T7 na testu: Mini Techno

T7 predstavlja novu generaciju gumenjaka Technohull, poznatih prvenstveno po odličnim performansama i kvaliteti izrade, a ovaj model nije nas razočarao ni po jednom ni po …

This is photo of a new Fjord 53XL running Jahting

Fjord 53XL: Najveći i najluksuzniji model

Novi dragulj u kruni Fjorda će biti najveći i najluksuzniji model ovog sjevernonjemačkog brenda motornih brodova, te ponoviti mnoge dizajnerske osobine uspješnog modela Fjord 41XL. …

Scroll to Top