Automobilski anti-aging

4 MINUTES READ

Proizvođači vraćaju u proizvodnju limitirane serije legendarnih modela i imaju posebne odjele za restauraciju klasičnih automobila

Posljednjih nekoliko godina tržište klasičnih automobila doživjelo je tektonske pomake. Cijene rastu jer su legendarni modeli označeni kao sjajno ulaganje, valuta vrjednija od zlata, pa nije ni čudno što je nedavno kultni model Ferrarija 250 GTO iz 1963. prodan za 70 milijuna dolara. Istodobno, na automobilskom se tržištu stvorio još jedan profitabilan trend tzv. continuation modela ili, prevedeno na hrvatski, nastavka proizvodnje nekih legendarnih automobila. Naravno, u strogo limitiranim serijama i s cijenama od najmanje šest znamenki u konvertibilnoj europskoj valuti. Proizvođači poput Jaguara ili Astona Martina sjajno su prokužili novu nišu i odlučili monetizirati ljudske snove. A složit ćete se, to i jest zadaća automobilskih kompanija. Za odgovarajuću cifru kod dilera možete kupiti pravi pravcati klasik. Glanc novi, ispod čekića, iz pedesetih i šezdesetih godina, s nula kilometara. Miris vintage kože uključen je u cijenu. Nostalgija je sjajna emocija za dodatnu zaradu. Koncept novog-starog automobila nije nikakva novost. Entuzijasti i nostalgičari godinama su mogli kupovati replike omiljenih modela, ali ta je riječ dosta često povezivana s krivotvorenjem, amaterizmom i jeftinoćom. S takvim konotacijama teško ćete privući bogate kupce…

Old-timer Jaguar
Jaguar je postigao golem uspjeh vraćajući u proizvodnju limitirane serije legendarnih modela

Tu su se u priču ubacili veći proizvođači automobila i smislili sjajan način za dodatnu zaradu. Taj je trend započeo Aston Martin koji ima dugu tradiciju ručne izrade i potrebnog znanja za takav pothvat. Ali, 1988. tržište očigledno još nije bilo dovoljno za takve pothvate. No, 2014. Jaguar je pokrenuo svojevrsni automobilski ‘anti-aging’ kada je lansirao olakšanu verziju kultnog E-Typea namijenjenog utrkivanju. Taj je projekt pratila sjajna priča. Tijekom 1963. i 1964. britanska je tvrtka željela proizvesti 18 komada, ali su zbog slabijeg interesa zastali na brojci 12. A posljednjih šest je završilo u ropotarnici povijesti. Sve do 2014., kada ih je Jaguar odlučio oživiti. Interes za tim primjercima bio je ogroman, unatoč cijeni od milijun i pol funta te činjenici kako nisu registrirani za cestovnu upotrebu. Otprilike prije dvije godine momci iz specijalnog odjela Jaguara nazvanog Heritage predstavili su novi projekt. Sada je na red došao XKSS, ikona iz 1957. koju je dodatno proslavio Steve McQueen. ‘Kralj kulera’ imao je jednog u britanskoj trkaćoj zelenoj boji. Zvao ga je od milja ‘zeleni štakor’. Štorija o nastavku proizvodnje bila je slična kao i kod E-Typea. Dobitan koncept se ne mijenja. XKSS je proizveden u 16 primjeraka, a Jaguar je želio 25. Pa je velikodušno napravio još tih devet…

Old-timer BMW
Legendarni modeli Aston Martina, BMW-a, Ferrarija i Porschea dio su svjetske automobilističke baštine

Cijena je opet bila veća od milijuna. Specijalni odjel ‘Jaga’ postao je najprofitabilniji dio tvrtke, a za ovu su godinu pripremili novu poslasticu – model D-Type koji je prije šezdesetak godina bio mjerilo vrijednosti na 24 sata Le Mansa. Proizvedeno ih je 75, a tvrtka će napraviti 25 novih. Ne sumnjajte, svi su već rezervirani. Iako su se neki pobojali kako će to rušiti cijenu starijih primjeraka, straha nema. Stariji ‘originali’ vrjedniji su barem pet puta, a stručnjaci za klasične automobile smatraju da će tako i ostati jer ti primjerci imaju svoju priču i povijest. Aston Martin je samo nastavio uspješnu Jaguarovu priču i lansirao 25 komada modela DB4 GT. Za izradu ovog ljepotana, vrijednog 1,5 milijuna funti, potreban je tim od 30 ljudi i otprilike 4.500 sati rada. No, za razliku od Jaguara koji je samo napravio savršenu kopiju, Aston je odlučio malo modernizirati model i novim ga materijalima prilagoditi 21. stoljeću. Nakon dva britanska proizvođača koja se u svjetskim okvirima smatraju malima, i veliki je Ford odlučio zaraditi nešto na vlastitoj prošlosti pokretanjem proizvodnje legendarnog Mustanga GT500 Super Snake.

Old-timer Ford
Lamborghini Miura, Mercedes 300 SL Gullwing ili Ford Mustang danas dostižu milijunske iznose na različitim aukcijama

Cijena od 249.995 dolara zapravo je bagatelna jer original stoji više od milijun dolara. Porsche zasad ne radi continuation modele, ali zato je oživio prvi primjerak koji je nosio ime te njemačke tvrtke. Koristeći 3-D skenove i stare tvorničke nacrte, nastao je 356 ‘No. 1’, kojim Porsche slavi 70 godina izrade sportskih automobila. I drugi proizvođači su aktivni na sceni klasičnih automobila, ali na malo drugačiji način pristupaju bogatoj ostavštini. BMW godinama podupire najpoznatiji događaj koji slavi oldtajmere. Concorso d’Eleganza Villa d’Este na obalama jezera Como svake godine krajem svibnja izlaže pedesetak modela koji su obilježili povijest, a sve pod patronatom BMW Classic grupe. Inače taj dio bavarske tvrtke promovira nasljedstvo BMW-a, MINI-ja i Rolls-Roycea te vodi brigu o muzeju koji spada među popularnije u Njemačkoj s automobilskom tematikom te radionicom koja se bavi restauracijom i servisiranjem starijih primjeraka. I drugi svjetski gigant Mercedes živi dobro od prošlosti. Često se zna reći kako je povijest trokrake zvijezde zapravo i povijest svjetske automobilističke industrije.

Old-timer
Nostalgija je sjajna prilika za dodatnu zaradu…

S takvim ‘heritageom’ Mercedes vrlo dobro upravlja. Muzej u Stuttgartu godišnje posjeti više milijuna turista koji uživaju u modelima tvrtke koja je izumila automobil. Na to se nadovezuje i dio tvrtke MB Classic, koja prodaje legendarne modele podijeljene u tri edicije: vozačka, kolekcionarska i izložbena. Audi se u 2018. usredotočio na organizaciju evenata koji pokazuju sjajnu povijest ovog luksuznog proizvođača. Kao svojevrstan poklon 25. godišnjici Festivala brzine u Goodwoodu, Audi je pokazao jedan od najlegendarnijih trkaćih automobila svih vremena – Auto Union Type C, poznat i pod nadimkom ‘srebrna strijela’. Za sve fanove relija Audi Tradition je pripremio poslasticu u njemačkom gradu Daunu, ikonu Audi Sport quattro S1 ‘Pikes Peak’, s kojom je jednako legendarni Walter Röhrl ostvario rekordno vrijeme 1987. na utrci prema oblacima. Veliki poklon svim fanovima klasike u lipnju je darovao i Lamborghini, čiji je odjel Polo Storico nakon 19 mjeseci rada pokazao remek-djelo – potpuno obnovljenu Miuru SVR.

Fotografije Arhiva

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija novi Porsche Taycan Automobili

Električni Porsche Taycan postao još poželjniji

Novi model u porodici Taycan odlikuje se stražnjim pogonom, karizmom i sportskim performansama kao i svaki Porsche. Početna cijena u Hrvatskoj iznosit će 681.500 kuna …

Ovo je fotografija mercedes c klasa nova Automobili

Nova Mercedes C-klasa: Naglasak na luksuzu

Nova Mercedes C-klasa pod kodnom oznakom W206 predstavljena je kao limuzina i karavan, a prodaja započinje krajem ožujka ove godine Tijekom posljednjih deset godina Mercedes …

This is a photography of Janko Tipsarevic Putovanja

Ekskluzivno partnerstvo Janka Tipsarevića i One&Only Portonovi resorta

U stilu nove Rivijere na crnogorskoj obali Jadrana, One&Only Portonovi najavljuje ekskluzivno partnerstvo sa Jankom Tipsarevićem i njegovom kompanijom svjetske klase, Tipsarević Luxury Tennis Pod …

Ovo je fotografija svemirski satovi Luksuz

Svemirski satovi: Šest ura za put na Mjesec

Svemirski satovi poput Omega Speedmaster Professional upisani su u povijest urarstva. Tajanstvenost i mističnost Svemira i danas je dobra inspiracija za urarske kuće LOUIS MOINET …

Ovo je fotografija Audi e-tron GT prednji dio auta Automobili

Audi e-tron GT: Gran turismo budućnosti

Modelom e-tron GT Audi demonstrira fascinantnost buduće električne mobilnosti. Coupé s četvorim vratima kombinira emocionalan dizajn sa snažnim pogonom i dinamičnim upravljanjem Radi se o …

Ovo je fotografija Honka drvene kuće Luksuz

Drvene kuće Honka inspirirane su prirodom

Izgradnja kuća od punog drva tradicionalna je metoda gradnje koja se koristi u nordijskim zemljama već stoljećima, a Honka drvene kuće zamišljene su da ispunjavaju …

Ovo je fotografija Dufour 470 Jahting

Dufour predstavio dvije nove jedrilice

Dvije nove Dufour jedrilice, 470 i 61, novi najveći modeli svojih serija, premijerno će se predstaviti u virtualnoj marini na sajmu Paris Virtual Nautic. Dufour …

Ovo je fotografija novi Porsche Taycan Automobili

Električni Porsche Taycan postao još poželjniji

Novi model u porodici Taycan odlikuje se stražnjim pogonom, karizmom i sportskim performansama kao i svaki Porsche. Početna cijena u Hrvatskoj iznosit će 681.500 kuna …

Ovo je fotografija Numarine 37XP Jahting

Superjahta Numarine 37XP dobila vlasnika

Numarine 37XP nova je superjahta dugačka 37 metara s velikim četvrtastim prozorima i snažnim karakterom, po čemu je prepoznatljiva već na prvi pogled. Na modelu …

Ovo je fotografija Premužićeve staze šetnja Hrvatska

Premužićeva staza: Velebitski Walk of Fame

Prije više od osamdeset godina nastala je Premužićeva staza, najljepši planinarski put u Hrvatskoj, koji i danas plijeni svojom ljepotom, ali i majstorstvom graditelja koji …

Ovo je fotografija mercedes c klasa nova Automobili

Nova Mercedes C-klasa: Naglasak na luksuzu

Nova Mercedes C-klasa pod kodnom oznakom W206 predstavljena je kao limuzina i karavan, a prodaja započinje krajem ožujka ove godine Tijekom posljednjih deset godina Mercedes …

Ovo je fotografija Luna Rossa Prada Cup Sport

Luna Rossa osvojila Prada Cup: Viva Italia!

Luna Rossa pobijedila je britanski Ineos Team UK 7-1 i osvojila Prada Cup. Time su Talijani postali službeni izazivač za 36. America’s Cup koji počinje …

Scroll to Top