Automobilska električna elita

by Yachts Croatia

U automobilskoj modi stiglo je doba luksuznih električnih SUV-ova. Audi, BMW, Jaguar, Mercedes i Porsche postali su konkurencija Tesli

Dosad se tržište električnih automobila granalo na dvije strane. Ili su u pitanju bili mali gradski modeli ili luksuzne limuzine. Jedina iznimka je Teslin model X koji je nekoliko godina uživao u statusu monopolista. Električni SUV prvotno nije bio dio plana širenja američke tvrtke, ali Elon Musk nije mogao ignorirati činjenicu da su auti za slobodno vrijeme i oni koji samo tako izgledaju ‘must have’ u portfelju svake kompanije. Agresivan marketing i karizmatičan šef bili su jamac uspjeha. Možda ne toliko u broju prodanih primjeraka, ali definitivno u promjeni percepcije oko električnih automobila. Tesla je bio influencer koji je od automobila na struju napravio ‘kul’ alternativu. Audi je do 2025. godine najavio 12 električnih modela. A početak priče zvuči jako, jako obećavajuće. E-tron nastavlja dizajnersku priču kućnih Q modela. Mišićava Singleframe rešetka u dizajnu oktogona s okomitim prečkama najvećim je dijelom zatvorena i izvedena u svijetloj platinum sivoj boji, što e-tron čini prepoznatljivim kao potpuno električni model. U unutrašnjosti dizajn i tehnika čine jednu cjelinu. Smjer kojim je prvi krenuo model A8, a potom i Q8.

BMW INEXT 00

BMW iNEXT

Najzvučnija tehnološka poslastica je stvar koja je dosad bila namijenjena samo futurističkim vozilima iz SF filmova i konceptnih automobila. Audi s e-tronom u serijsku proizvodnju kao opciju uvodi virtualna vanjska zrcala. U nosače retrovizora integrirana je mala kamera čije se slike prikazuju na zaslonima u unutrašnjosti. E-tron raspolaže s dva motora ukupne maksimalne snage veće od 400 konjskih snaga. U savršenoj tišini biznis klase Audi će za manje od šest sekundi ubrzati do 100 kilometara na sat, ali, osim brzine, kod automobila na struju bitan je i doseg. E-tron obećava autonomiju od 400 kilometara, a također je prvi serijski automobil koji je moguće puniti na superbrzim punionicama snage 150 kW, na kojima se baterija za pola sata napuni na 80 posto kapaciteta. BMW se prvi od premium proizvođača odlučio na električne automobile. Podmarka ‘i’, koju čine radikalno i hrabro dizajnirani i3 te i8, u svojoj je niši ostvarila veliki halo efekt. Bavarci su kao kandidate za SUV klasu istaknuli dva modela. Prvo je tijekom travnja u Pekingu predstavljen konceptni iX3, a potom je u Parizu predstavljen Vision iNext.

Mercedes Benz EQC 00

Mercedes Benz EQC

Oko naviklo na izgled sadašnjih automobila još se treba naviknuti na bavarski brod iz budućnosti jer izgleda polarizirajuće, ali tek treba vidjeti hoće li se serijska verzija najavljena za 2021. bitnije promijeniti. BMW ovaj model zamišlja kao putujući dnevni boravak gdje će se ljudi osjećati kao kod kuće. Potpuna elektrifikacija, umreženost i autonomna vožnja se podrazumijevaju kako bi vlasnici dobili najveći luksuz modernog doba – više vremena. ‘Tehnologija mora biti ljudsko iskustvo. Dizajn omogućuje ovo. Ljudska je potreba imati omiljeni prostor. Uz tanke stupove čini se poput stabla na kotačima. Automobil izgleda kao da se kreće čak i kada još uvijek stoji. BMW Vision iNext razbija određene dogme i pokazuje novu interpretaciju u stvaranju automobila’, pojasnio je šef BMW-ova ‘i’ odjela za dizajn Domagoj Đukec. Jaguar I-Pace prvi je električni automobil koji je dobio nagradu za Europski automobil godine. Luksuzno-sportska filozofiju ovdje je u službi aerodinamike.

Audi E Tron 00

Audi e-tron

Dizajnerski više nema duge prednje haube koja je krasila klasične modele, a od naglašenih lukova prednjih kotača do stražnjeg difuzora, svaki element dizajna omogućava autu glatko napredovanje kroz zrak za optimiziranu autonomiju i stabilnost. Na cesti ‘Jag’ se i dalje vozi kao pravi ‘Jag’, samo se to u ovom slučaju događa u apsolutnoj tišini. Performanse su na razini sportskih automobila. Dva motora, 400 konjskih snaga i ubrzanje do sto kilometara na sat za 4,8 sekunda. Tvrtka obećava doseg od 470 kilometara. Mercedes je imao iskustva s ‘električarima’. Ekskluzivni SLS AMG, B-klasa i tri generacije Smarta na struju bila su samo priprema za novu podmarku EQ (kratica od električna inteligencija, op.a) čiji je prvi model SUV punog imena EQC. U paleti njemačkog premium proizvođača najsličniji je konvencionalnom modelu GLC, od kojeg je preuzeo neke osnovne dizajnerske konture, s time da su prednja maska i stražnji kraj dobili elektro-štih.

E Motion automobili

Potpuna elektrifikacija, umreženost i autonomna vožnja se podrazumijevaju kako bi vlasnici dobili najveći luksuz modernog doba – više vremena

Mercedes ovaj model brendira kao ‘Mercedes među električnim vozilima’. To konkretno znači kako je naglasak stavljen na tradicionalne vrijednosti kao što su kvaliteta, komfor i sigurnost. Poruka je jasna: Ovo je i dalje Mercedes, samo smo ga prilagodili modernim vremenima i novim smjerovima mobilnosti. Dva motora i više od 400 konjskih snaga jamče ubrzanje na razini AMG modela, uz autonomiju od preko 400 kilometara. Porscheova interpretacija električnog SUV-a zasad se zove Cross Turismo. U serijskoj će inačici nositi derivat imena Taycan, sportske limuzine na struju koja će biti predsztavljena u rujnu. Ne treba ni spominjati kako oba modela dizajnerski šalju pozdrave kultnoj 911-ici, a performanse su na razini sportskog naslijeđa marke. Okruglih 600 konja i ubrzanje do 100 kilometara na sat za tri i pol sekunde, uz autonomiju od 500 kilometara, pokazuju kako Porsche na struju i dalje ostaje punokrvni vozački stroj.

Fotografije Audi, BMW, Mercedes i Porsche
Kroz Francusku sa stilom
Paganijeva galerija snova