Čak i za katamaran, Aquila 44 posjeduje puno prostora na palubama. Kvalitetna izrada i dizajn fokusiran za boravak na otvorenom kao stvoreni su za plovidbu Jadranom i čitavim Mediteranom
Kada spomenete katamarane, većina poznavatelja će pomisliti na europske brendove, uglavnom iz Francuske, no što je s ostatkom svijeta, pogotovo što su katamarani jako popularni u Sjevernoj Americi i Aziji? Aquila je jedan od brendova koji je više poznat u ostatku svijeta nego u Europi, a s rastom popularnosti katamarana na Mediteranu bilo je samo pitanje vremena kada će se pojaviti i u nama poznatim vodama.
Priča o nastanku ovog brenda proteže se preko tri kontinenta, a počinje 2012., kada se kineska grupacija Sino Eagle Group, koja je do tada bila najpoznatija po izradi visokokvalitetnih čamaca za olimpijsko veslanje, udružila s jednim od najvećih američkih dealera i brokera za brodove – Marine Max – u izradi prvog modela ovog brenda: Aquile 38, namijenjenog za čarter. Nakon pozitivnih reakcija, za projekt razvoja novih modela angažiran je poznati slovenski dizajnerski tim J&J, te je gama katamarana uskoro proširena na nove modele Aquilu 36, 48 i 44, koju smo imali prilike testirati ove godine na sajmu u Cannesu.
Izvana, Aquila 44 svojim izgledom njeguje američki stil dizajna jahti s nešto oblijim linijama trupa nego kod europskih proizvođača. Uz to, veliki bočni prozori strelastog oblika na trupu i prostrani na nadgrađu te masivan tvrdi krov flybridgea neke su od odlika koje daju poznati američki štih u dizajnu, koji je uvijek cijenio boravak na otvorenom.
Čak i za katamaran, Aquila 44 posjeduje jako puno prostora na svojim palubama, počevši od same krme, koja završava s produžecima trupova koji čine lijepe krmene platforme, a između njih se nalaze nosači za gumenjak te prostor za krmenu sofu koja je točno iznad razmaka trupova. Pramčani dio glavne palube rezerviran je kao mjesto za ležanje na suncu. Ipak, otvoreni prostor na kojemu ćete provoditi najviše vremena je flybridge, na kojemu je još jedna polukružna sofa sa stolom za objedovanje, bar u koji se može ugraditi grill i hladnjak.
Sofa u obliku slova L na lijevoj strani te malena sofa na desnoj strani pružaju sasvim dovoljno mjesta da se svi putnici mogu smjestiti na samome flybridgeu tijekom plovidbe. Zanimljiva odlika je i centralni smještaj upravljačkog mjesta, koje se nalazi između dviju već spomenutih sofa, što skiperu daje dobru preglednost u svim smjerovima i mogućnost da se tijekom plovidbe vrlo brzo podigne sa svog upravljačkog mjesta, obavi što treba i vrati, pogotovo ako to mora obaviti na pramcu budući da se s flybridgea može doći prednjim stubama koje idu preko vjetrobranskog stakla salona.
Unutrašnjost salona prati poznate standarde kod dizajna katamarana, te je kuhinja na samome početku salona, kako bi se podizanjem prozora uz ulaz na krmi dobio pravi bar budući da su uz ovaj prostor na vanjskoj strani smještene i dvije barske stolice. I dok se svi kuhinjski elementi nalaze na lijevoj strani kuhinje oblika slova L, desna strana rezervirana je za hladnjak s dvije ladice. Nakon kuhinje, na lijevoj i desnoj strani salona nalaze se prolazi do bočnih kabina koje su opremljene s bračnim krevetima i zasebnim kupaonicama smještenima u krmama trupova.
Prednji lijevi dio salona mjesto je sa stolom za objedovanje i sofom koja ga okružuje, dok je desna strana salona ostavljena na uređenje po izboru vlasnika, uključujući i mogućnost unutrašnjeg upravljačkog mjesta. Osim izbora elemenata, Aquila nudi izbor i stila unutrašnjeg uređenja te je testirani primjerak bio uređen elegantnim svijetlim venge drvom te svijetlim tkaninama na sofama, a dostupna su uređenja s klasičnim tamnim drvom i s crvenkastim trešnjinim drvom. Kod dviju pramčanih kabina kreveti su smješteni u prostoru između trupova, dok su kupaonice smještene tri stube niže u samim trupovima katamarana.
Ova četverokabinska verzija sigurno će biti najinteresantnija vlasnicima koji namjeravaju ovaj katamaran koristiti u čarteru, dok je za privatne vlasnike zanimljivija verzija s tri kabine i prostranim krevetom na sredini kabine i radnim stolom umjesto kupaonice u desnom trupu. Iako na prvi pogled trup Aquile 44 izgleda kao klasičan trup motornog katamarana, njegovi pramci ispod površine kriju bulbove, što Aquilu 44 čini možda prvom jahtom dužine ispod 15 metara u čiji je dizajn trupa ukomponiran bulb koji se jako dobro uklopio s vitkim podvodnim dijelom.
Zbog toga Aquila 44 pri brzini od 7 do 8 čvorova ima potrošnju od samo 12,5 litara na sat, s dva Volvo Penta motora od po 300 konjskih snaga, a brzina krstarenja je visokih 17 čvorova s potrošnjom od 78 litara na sat. Maksimalna brzina koju smo postigli na testu je 21 čvor.
Osim učinkovitosti, bulbovi pomažu u probijanju kroz valove, držeći da podvodni dio broda ostane ispod površine, te tako čak i pri najvećim valovima Aquila 44 nije ‘skakala’ na valove, a pri tome je očita i velika strukturalna čvrstoća trupa zbog koje nismo osjetili nikakvo neobično naprezanje. S inovativnim trupom, kvalitetnom izradom i dizajnom fokusiranim na boravak na otvorenom, Aquila 44 ubrzo bi mogla postati vrlo rado viđen katamaran na Jadranu i čitavome Mediteranu.
Za više informacija o Aquila modelima, posjetite Aquila Adriatics, službenog dilera za Hrvatsku, Crnu Goru, Srbiju, Albaniju, Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Austriju i Makedoniju.
Fotografije & video Aquila