Adriatic Plastic Challenge 2018

by Yachts Croatia

Zlarin postaje pilot-otok bez jednokratne plastike

U okviru Adriatic Plastic Challengea, inicijative organizirane od stane udruga Terra Hub, Zona i Volvo Car Adria grupe, odabrana su najbolja inovativna rješenja koja će doprinijeti zaustavljanju daljnjeg dotoka plastičnog otpada u Jadransko more. U antiplastičnoj borbi, pobijedio je tim ‘Zlarin – otok bez plastike’ čija je vizija učiniti Zlarin prvim hrvatskim otokom bez jednokratne plastike. Podrijetlom sa Zlarina, Ana, Nataša i Ivana, razvile su model koji će u sljedećih godinu dana zaustaviti dotok jednokratne plastike na otok. Plastične vrećice zamijenit će papirnatima i platnenima, izbacit će slamke, a plastične čaše i pribor za jelo, također će zamijeniti ekološki prihvatljivijim rješenjima. Projekt podupire lokalno stanovništvo te turistička zajednica otoka Zlarina. ‘Zlarin je otok na kojemu živi stotinjak stanovnika što ga čini idealnim mjestom za pokušaj ovog eksperimenta. Imamo samo jedan dućan i nekoliko kafića što znatno smanjuje broj ljudi koji trebaju poduprijeti našu ideju. Lokalna zajednica daje nam veliku podršku i jedva čekamo da Zlarin bez plastike zaživi’, kazala je članica pobjedničkog tima Ana Robb.

Adriatic Plastic Challenge 2018

‘Ovo je bila izvrsna prilika za sve da pretvore svoje ideje u održive modele koji su spremni zaživjeti’

Tijekom dvodnevnog bootcamp – a odabrani timovi, uz pomoć mentora, projektna su rješenja pretvorili u poslovne modele koristeći metodologije design thinkinga i lean start up-a, te su svoje ideje prezentirali pred stručnim žirijem u sastavu HE Diana Madunić, Veleposlanica Švedske u RH; Nikola Galić, marketing i PR manager tvrtke Volvo Car Adria Group; dr. sc. Sandi Orlić, viši znanstveni suradnik, Institut Ruđer Bošković; Petra Ledinek, FOX National Geographic Network (FOX/NG Channel) – kampanja Planet or Plastic; Fran Mubrin, kreativni direktor Agencije 404 i dr. sc. Draško Holcer, viši kustos Hrvatskog prirodoslovnog muzeja i predsjednik Instituta Plavi svijet. ‘Sve što u Volvu radimo nastojimo stvarati s misijom da ljudske živote učinimo lakšima, sigurnijima i u harmoniji s priprodom. Baš zato iznimno mi je drago da je Adriatic Plastic Challenge rezultirao upravo takvim projektima. Uz brojna inovativna rješenja, danas smo vidjeli veliku želju, motivaciju te jaku pozitivnu energiju timova. Siguran sam kako je za njih ovo tek početak, a Volvo će, u okviru globalne kampanje Clean Seas kojom nastojimo zaustaviti plastičnu plimu, svakako biti na raspolaganju za daljnju pomoć svim timovima’, kazao je Nikola Galić, PR i marketing manager Volvo Car Adria grupe. Drugo mjesto osvojio je tim ‘Plastic Adriatic’ koji je predstavio aplikaciju koja služi kao sustav nagrađivanja za nekorištenje jednokratke plastike, dok je treće mjesto pripalo timu ‘Microplastic Filter’ koji je prezentirao prototip filtera koji odvaja mikroplastiku u perilicama rublja.

Fotografije Adriatic Plastic Challenge

Financiranje plovila uz PBZ Leasing
Uzbudljive vijesti Grupe MennYacht