Adriatic Plastic Challenge 2018

2 MINUTES READ

Zlarin postaje pilot-otok bez jednokratne plastike

U okviru Adriatic Plastic Challengea, inicijative organizirane od stane udruga Terra Hub, Zona i Volvo Car Adria grupe, odabrana su najbolja inovativna rješenja koja će doprinijeti zaustavljanju daljnjeg dotoka plastičnog otpada u Jadransko more. U antiplastičnoj borbi, pobijedio je tim ‘Zlarin – otok bez plastike’ čija je vizija učiniti Zlarin prvim hrvatskim otokom bez jednokratne plastike. Podrijetlom sa Zlarina, Ana, Nataša i Ivana, razvile su model koji će u sljedećih godinu dana zaustaviti dotok jednokratne plastike na otok. Plastične vrećice zamijenit će papirnatima i platnenima, izbacit će slamke, a plastične čaše i pribor za jelo, također će zamijeniti ekološki prihvatljivijim rješenjima. Projekt podupire lokalno stanovništvo te turistička zajednica otoka Zlarina. ‘Zlarin je otok na kojemu živi stotinjak stanovnika što ga čini idealnim mjestom za pokušaj ovog eksperimenta. Imamo samo jedan dućan i nekoliko kafića što znatno smanjuje broj ljudi koji trebaju poduprijeti našu ideju. Lokalna zajednica daje nam veliku podršku i jedva čekamo da Zlarin bez plastike zaživi’, kazala je članica pobjedničkog tima Ana Robb.

Adriatic Plastic Challenge 2018
‘Ovo je bila izvrsna prilika za sve da pretvore svoje ideje u održive modele koji su spremni zaživjeti’

Tijekom dvodnevnog bootcamp – a odabrani timovi, uz pomoć mentora, projektna su rješenja pretvorili u poslovne modele koristeći metodologije design thinkinga i lean start up-a, te su svoje ideje prezentirali pred stručnim žirijem u sastavu HE Diana Madunić, Veleposlanica Švedske u RH; Nikola Galić, marketing i PR manager tvrtke Volvo Car Adria Group; dr. sc. Sandi Orlić, viši znanstveni suradnik, Institut Ruđer Bošković; Petra Ledinek, FOX National Geographic Network (FOX/NG Channel) – kampanja Planet or Plastic; Fran Mubrin, kreativni direktor Agencije 404 i dr. sc. Draško Holcer, viši kustos Hrvatskog prirodoslovnog muzeja i predsjednik Instituta Plavi svijet. ‘Sve što u Volvu radimo nastojimo stvarati s misijom da ljudske živote učinimo lakšima, sigurnijima i u harmoniji s priprodom. Baš zato iznimno mi je drago da je Adriatic Plastic Challenge rezultirao upravo takvim projektima. Uz brojna inovativna rješenja, danas smo vidjeli veliku želju, motivaciju te jaku pozitivnu energiju timova. Siguran sam kako je za njih ovo tek početak, a Volvo će, u okviru globalne kampanje Clean Seas kojom nastojimo zaustaviti plastičnu plimu, svakako biti na raspolaganju za daljnju pomoć svim timovima’, kazao je Nikola Galić, PR i marketing manager Volvo Car Adria grupe. Drugo mjesto osvojio je tim ‘Plastic Adriatic’ koji je predstavio aplikaciju koja služi kao sustav nagrađivanja za nekorištenje jednokratke plastike, dok je treće mjesto pripalo timu ‘Microplastic Filter’ koji je prezentirao prototip filtera koji odvaja mikroplastiku u perilicama rublja.

Fotografije Adriatic Plastic Challenge

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Ovo je fotografija Green Sail organizacije o održivosti morskog okoliša Jahting

Green Sail: Internetski tečaj o održivosti mora i morskog okoliša

Green Sail, organizacija koja inicira, razvija i unapređuje ekološke prakse unutar nautičkog sektora s ciljem doprinosa razvoju održivog turizma u Hrvatskoj i Europi, pokrenula je …

Odrzive Kuce Plutajuca Vila 01 Luksuz

Pet održivih kuća iz budućnosti

High-tech, luksuzne i ekološki održive kuće pravi su dokaz kako je budućnost zelena. Zavirite u pet kuća iz budućnosti koje omogućuju jedinstveno iskustvo življenja Bert: …

BMW iX3 Automobili

Novi BMW iX3: Prvi potpuno električni X model

Prvi model BMW X s električnim pogonom spreman je za osvajanje cesta. BMW iX3 spaja užitak vožnje bez štetnih emisija, sportskog duha po kojem je …

Jahting i ekologija Jahting

Jahting i ekologija: Želja ili budućnost nautičke industrije?

Kada govorimo o jahting industriji i koliko se ekologija uzima u obzir, mnogi stručnjaci radije koriste termine održivosti i efikasnosti, jer su s trenutno raspoloživim …

Znanstvenik Miroslav Radman za Yachts Croatia govori o koronavirusu, promjenama u društvu, izvrsnosti... Intervjui

Miroslav Radman o koronavirusu, svijetu u doba pandemije i promjenama u društvu

Ispada da provodimo više vremena u komunikaciji, dogovorima i organizaciji nametnutih suradnji nego u bavljenju svojim poslom. Ako ne odradimo svoj posao, na kraju ćemo …

Svjetski Dan Oceana 01 Jahting

Svjetski dan Oceana: Inovacijama za održivost svjetskih mora

Kao i svake godine, 8.lipnja slavi se kao Svjetski dan oceana (UN World Oceans Day – UNWOD) i to pod egidom ‘Innovation for a Sustainable …

Ovo je fotografija Seakeeper brodski stabilizator Jahting

Brodski stabilizatori: Tehnologija za miran san

Svi veliki proizvođači najpoznatijih brendova jahti nude opciju ugradnje žiro stabilizatora prilikom kupnje njihovih brodova i to one najpoznatijeg brenda Seakeeper Nekim nautičarima su valovi …

Ovo je fotografija Dufour 470 Jahting

Dufour predstavio dvije nove jedrilice

Dvije nove Dufour jedrilice, 470 i 61, novi najveći modeli svojih serija, premijerno će se predstaviti u virtualnoj marini na sajmu Paris Virtual Nautic. Dufour …

Ovo je fotografija novi Porsche Taycan Automobili

Električni Porsche Taycan postao još poželjniji

Novi model u porodici Taycan odlikuje se stražnjim pogonom, karizmom i sportskim performansama kao i svaki Porsche. Početna cijena u Hrvatskoj iznosit će 681.500 kuna …

Ovo je fotografija Numarine 37XP Jahting

Superjahta Numarine 37XP dobila vlasnika

Numarine 37XP nova je superjahta dugačka 37 metara s velikim četvrtastim prozorima i snažnim karakterom, po čemu je prepoznatljiva već na prvi pogled. Na modelu …

Ovo je fotografija Premužićeve staze šetnja Hrvatska

Premužićeva staza: Velebitski Walk of Fame

Prije više od osamdeset godina nastala je Premužićeva staza, najljepši planinarski put u Hrvatskoj, koji i danas plijeni svojom ljepotom, ali i majstorstvom graditelja koji …

Ovo je fotografija mercedes c klasa nova Automobili

Nova Mercedes C-klasa: Naglasak na luksuzu

Nova Mercedes C-klasa pod kodnom oznakom W206 predstavljena je kao limuzina i karavan, a prodaja započinje krajem ožujka ove godine Tijekom posljednjih deset godina Mercedes …

Scroll to Top