Adler Suprema 76 na testu: Jahta nove generacije



4 min

Stručnjaci iz područja aeronautičke i automobilske industrije udružili su se s jednim od vodećih studija za dizajn na stvaranju ove jahte nove generacije

‘Jednog smo dana sjeli za stol i kroz razgovor shvatili da svi obožavamo jahte, ali ne podnosimo više rutinu u koju je zapala industrija’, kazuje nam Alexander Vagacs, jedan od osnivača Adler Yacht, ističući kako su im i ljubav i mržnja bili jednako važni pokretači. ‘Doslovno mrzimo nekoliko elemenata koje posjeduju sve te jahte: visoku potrošnju goriva, težinu broda i njegov grozan utjecaj na okoliš, broj stubišta i nepraktičnost takvih rješenja za djecu ili starije goste. Shvatili smo da nam je mrska i slaba mogućnost prilagodbe osobnim željama kupca, koliko god se sva brodogradilišta hvalisala time. Ali volimo jahte i odlučili smo stvoriti jednu koja će konačno donijeti nešto novo u svim tim aspektima.’ Sjedište Adler Yacht nalazi se u Švicarskoj, a na listi suradnika su mu najpoznatija imena internacionalnog dizajna i brodogradnje, među njima i Carlo Nuvolari i Dan Lenard, poznati po slobodi izričaja i sposobnosti da pretoče u stvarnost ono o čemu drugi ni ne sanjaju, a suradnja s Adler Yacht omogućila im je da obje te vještine iskoriste kako god žele.

Adler Suprema 76
U glavnom salonu ne postoji granica između interijera i eksterijera, a noću se on pretvara u kinodvoranu jer se sa stropa spušta veliki televizor

Upravljačko mjesto jahte podsjeća na kokpit zrakoplova, što ni ne čudi, jer je razvijeno u suradnji s partnerima iz aeronautičke industrije, u kojoj su ključni elementi pri stvaranju sigurnost, preciznost i jednostavnost. Vagacs kaže da je hibridni pogon jahte razvijan četiri godine i testiran dvije. Efikasniji od ostalih hibridnih sustava za između 30 i 50 posto, omogućava ostvarivanje autonomije od 3.500 milja pri brzini od osam čvorova, uz potrošnju od oko 11 litara goriva na sat. Pri brzini krstarenja od 15 čvorova Suprema 76 troši oko 126 litara goriva na sat, a najveća joj brzina iznosi čak 30 čvorova. Kad se vlasnik poželi tihe i ekološki prihvatljive plovidbe, generatori od 100 kW sposobni su pokretati brod punih sat vremena bez punjenja (samo punjenje traje 60 minuta). Dok jahta stoji, baterije traju cijeli dan, što znači da će gosti uživati u svim blagodatima boravka na jahti bez štetnog utjecaja na okoliš.

Adler Suprema 76
U izvedbi s tri kabine, po sredini donje palube proteže se vlasnička kabina, koja ima i privatnu kupaonicu i veliku garderobu

Mehaničke komponente hibridnog sustava Adler Hybrid Marine uključuju dva Caterpillarova dizelska motora, električne motore (E-Unit) i mjenjačku kutiju koja upravlja i osovinom vijka i omogućava korištenje E-Unit i za pokretanje brodskih sustava i za punjenje hibridnih baterija. Električni dio hibridnog sustava upravlja elementima poput mjenjača, kontrolnih sustava, promjenama načina rada i upravljanjem procedura vezanih uz sigurnost. Profil jahte je vrlo privlačan, nenapadno sportski, dinamičan, ali ne i agresivan. Fly paluba, jedna od većih u ovoj kategoriji, gotovo je skrivena i ne ističe se na profilu, a nadgrađe kao da lebdi nad tamnim ostakljenim površinama trupa. Staklene su površine tekuće, neprekinute i osim što lijepo izgledaju, jamče pogled s unutrašnjosti glavne palube na sve strane bez ikakvih prepreka. Mnoge ideje koje su provedene u djelo na ovoj jahti inače se viđaju samo na mnogo većima, a neki su detalji iznenađujući – grijani podovi u kupaonicama, primjerice, ili grijanje u salonu.

Adler Suprema 76
Adler je s nekoliko iskusnih partnera razvio hibridni pogonski sustav koji Supremi 76 daje autonomiju od 3.500 milja

Na fly palubi i na krmi glavne palube Suprema 76 ima tuševe, a u kokpitu rashladne držače za čaše – oboje dobrodošlo za rashlađivanje tijekom ljeta. Stakla su posebna priča – zatamne se na pritisak tipke – kao i sustav koji vlasniku omogućava upravljanje i nadzor nad nizom elemenata čak i kad nije na brodu, a noću se salon pretvara u kinodvoranu jer se sa stropa spušta veliki ekran. Naručitelj može sudjelovati u oblikovanju interijera od samog početka gradnje. Suprema 76 i stilom i kvalitetom daleko nadilazi prosječnu custom jahtu. Raspored prostorija vrlo je inteligentno izveden, u izvedbi s tri kabine po sredini donje palube proteže se vlasnička kabina, dok su dvije gostinske kabine raspoređene oko nje, jedna na pramcu, a druga na krmi. Adler Supremu 76 oblikovale su ljubav i mržnja, a strast iz nje izvire u svakom detalju. Dokaz da nadaren tim stručnjaka pod pravim vodstvom može provesti revoluciju u svega 23 metra, Adler Yacht Suprema 76 je uistinu fantastična jahta. Ako razmišljate o kupnji hibridne jahte, upoznajte se prvo s tom jahtom, koja krši pravila i stvara nove standarde.

Tehnički podaci

Duljina: 23,11 m
Širina: 6,04 m
Gaz: 1,75 m
Spremnik za gorivo: 5.200 l
Spremnik za vodu: 880 l
Istisnina: 54 t/ 49 t
Motori: 2 x Volvo Penta Diesel D6-330 EVC – 330 KS
2 x Volvo Penta D6-370/DP – 370 KS
Najveća brzina: 30 čv.
Brzina krstarenja: 22 čv.
Doseg: 3.500 nm @ 8 čv.
Dizajn interijera i eksterijera: Nuvolari-Lenard
Graditelj: Adler Yacht

Fotografije Adler Yacht

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above