Novi Absolute atraktivan je brod koji naglasak stavlja na komfor i nigdje neće proći nezamijećen
Na ovogodišnjem Croatia Boat Showu u Splitu, pružila nam se prilika testirati potpuno novi Absolute 62 Fly, s tek kojih stotinu milja pod trupom. Uopće nije teško priznati da smo tu jahtu s užitkom valjali po valovima jutarnjeg burina od osam čvorova. Naime, novi Absolute 62 je u pravom smislu riječi atraktivno plovilo koje, uz provjeren dizajn trupa, stavlja naglasak na komfor i nigdje ne prolazi nezamijećen. Ekstenzivna upotreba staklenih stijenki, ali s mjerom i na pravim mjestima, te lijepo dizajniran fly savršeno se uklapaju u ‘streamline’ koncept ove linije.
Odmah pri ulasku na krmeni dio, oduševila nas je inovacija premijerno ugrađena na ovaj model. Naime, uronjiva krma, kada se spušta, automatski izbacuje skaline koje olakšavaju i pružaju maksimalnu sigurnost pri uspinjanju na brod. S lijeve strane krme podižu se vrata kojima prolazite u prostranu strojarnicu, odnosno u kabinu za posadu, koja, s obzirom na količinu svjetla i prostora, može poslužiti i kao gostinska soba.
S desne strane se penjete u krmeni kokpit, prostor za uživanje s društvom, bilo za velikim stolom ili na sunčalištu, dok vam preko ‘wet bara’ stižu osvježenja i slasni zalogaji. Riječ je zapravo o malenom šanku, ispod kojeg se skriva staklena stijenka, inače sastavni dio ulaznih vrata. Spuštanjem stakla dobivate zgodan otvor za komunikaciju s kuhinjom koja je na samom ulazu.
Povlačenjem stijenke od brušenog stakla, kuhinja se može odvojiti od salona, što je već standardno rješenje s potpisom Absolute, a ugodna kutna sofa time dobiva malo na privatnosti, što će cijeniti ljubitelji multimedije jer je nasuprot sofe ‘nestajući’ LCD ekran s dolby ozvučenjem. Pri dizajnu interijera posebna je pažnja posvećena funkcionalnosti pa otuda i ugradnja kliznih vrata na cijelom brodu, a iako 62 Fly nije custom jahta, po želji vlasnika može se birati između nekoliko vrsta drva, kože ili tkanine, te ipak konačnom izgledu jahte dati osobni pečat.
Absolute tretira oba skiperska mjesta kao glavna, no uvjereni smo da će svatko radije upravljati s fly bridgea, iako bočna vrata, viđena mahom na većim jahtama, skiperu na donjoj palubi omogućuju brz izlazak izvan kokpita i pristup pramcu. Pramac je uobičajeno sunčalište s dodatnom sofom, a koje ne ometa inače odličnu preglednost sa skiperske pozicije. Upravljačka ploča obložena je karbonom i daje sportsku notu ovoj jahti, koja, ne zaboravimo, već za dvadesetak sekundi glisira na 32 čvora, a možda i više u idealnim uvjetima, što je pohvalno za fly bridge jahtu ove duljine.
Upravljačka ploča obložena je karbonom i daje sportsku notu ovoj jahti, koja, ne zaboravimo, već za dvadesetak sekundi glisira na 32 čvora
Absolute 62 može se podičiti i s jednim od većih gornjih paluba u klasi, pa očekujte pregršt mjesta za sunčanje, kuhinjski kutak i veliku blagovaonicu sa stolom iznad kojega se otvara soft top. Lijevo od skiperskog stolca tradicionalno je smještena kontrolna ploča pokraj koje vode stube do dvije zapravo vlasničke kabine i jedne gostinske.
Uistinu, nema puno razlika između kabina kad je riječ o opremljenosti, pretincima i komforu, no ona smještena po sredini trupa oduševljava proporcijama, a umetanjem okruglih prozora, uz ugrađene luksuzne materijale, dobiva i na šarmu. Suradnja Absolutea i Volva od samih početaka IPS-a je poznata, pa je i ovdje riječ o dvama IPS 950 D11, koji pri 2500 okretaja pogone svih 1450 KS do maksimalna 32 čvora.
Harmonija inženjeringa, stila i komfora rezultira ‘Absolute’ užitkom plovidbe
U bilo kojem režimu rada ono što oduševljava kod ovog modela jest jednostavnost i preciznost manevriranja, gdje valovi i zapusi vjetra u bokove ne stvaraju nikakve poteškoće, a sinergija pogonskih agregata i trupa je impresivna. Izmjerena potrošnja po izlazu iz brodogradilišta bilježi manje od 200 litara pri 24 čvora, što ne samo da znači veću uštedu na financijama, nego i manje zagađenja okoliša, a kad povučete crtu ispod svega navedenog, harmonija inženjeringa, stila i komfora rezultira ‘Absolute’ užitkom plovidbe.
Tekst Filip Bubalo
Fotografije Mario Jelavić & Adriatic Wave