15 tajnih koncepata iz Porscheove radionice mašte



10 min

Ovom pričom vas vodimo na fascinantno putovanje – u paralelni svijet prepun automobila koje možda niste očekivali od Porschea ni u najluđim snovima. Zanima vas kako izgleda Porscheova vizija ‘elfera’ ili SUV-a Macan za reli Safari? Što kažete na novu verziju opakoga 550 Spyder ili Porschea 904? Kako bi izgledale trkaća legenda 919 u cestovnoj verzij? Slijedi 15 tajnih koncepata iz Porscheove radionice mašte

This is a photograph of a Bergspyder Upper View 01
Porscheov dizajnerski studio mjesto je gdje se prihvaćaju i najluđe ideje

Weissach. Gradić u njemačkoj saveznoj pokrajini Baden-Württemberg s nešto više od sedam tisuća stanovnika okružen je pitoresknim brežuljcima i zlatnim poljima pšenice, na glavnom trgu nalazi se crkvica i dućani. Da nema zamaskiranih automobila koji voze lokalnim cestama, Weissach bi sličio na bilo koji ‘normalan’ gradić u južnoj Njemačkoj. Ali, ovo mjesto je kultno za ljubitelje automobila jer od 1971. godine Porsche je u ovoj idiličnoj scenografiji smjestio razvojni centar u kojem nastaju svi modeli kultnog njemačkog proizvođača sportskih automobila.

Od prve skice, modela u glini, razvoja novih motora, provjere šasije i ovjesa na obližnjoj trkaćoj stazi – sve na Porscheu ima oznaku Made in Weissach. Kako je Porscheov glavni centar za razvoj trkaćih automobila smješten u obližnjem selu Flacht, a glavna tvornica u Zuffenhausenu udaljena je samo 25 kilometara nije ni čudo kako se ovaj djelić Njemačke naziva i Silicijskom dolinom automobilske industrije.

This is a photograph of a Porsche 919 Street Wheel 01
Porscheovi sportski automobili imaju trkaći DNA koji se gradio brojnim pobjedama na najpoznatijim stazama svijeta

Michael Mauer službeno ima funkciju glavnog dizajnera Porschea od 2004. koji je zaslužan za sve modele njemačke tvrtke koji su izašli na tržište u posljednjih 16 godina. No, istovremeno, kao u nekom SF-filmu, putuje kroz vrijeme u razvojnom centru smještenom u Weissachu. Svakog jutra, on i njegov dizajnerski tim prolaze kroz sigurnosne kontrolne punktove, dolijevaju kreativno raketno gorivo na aparatu za espresso i ostavljaju sadašnjost iza sebe kako bi istražili budućnost.

Nove ideje za 2030., 2040. ili 2050. Porscheov Studio za dizajn zapravo je ogromna radionica mašte, inovativan think tank u kojem se najluđe ideje podržavaju i provode. Mauerov tim uvijek je u potrazi za sljedećim briljantnim dizajnom, novom idejom, daljnjim razvojnim korakom na putu do automobila budućnosti.

This is a photograph of a Chief Designer At Porsche Michael Mauer 01
Porscheov šef dizajna Michael Mauer

Prvi puta u novijoj povijesti Porschea, glavni dizajner Michael Mauer otvara tajnu arhivu dizajnerskog studija u Weissachu i omogućava nam da pogledamo mnoge odvažne, fascinantne i iznenađujuće konceptne automobile proizvedene u gotovo dva desetljeća pod njegovim vodstvom. Ovom pričom vas vodimo na fascinantno putovanje – u paralelni svijet prepun automobila koje možda niste očekivali od Porschea ni u najluđim snovima. Zanima vas kako izgleda Porscheova vizija ‘elfera’ ili SUV-a Macan za reli Safari? Što kažete na novu verziju opakoga 550 Spyder ili Porschea 904? Kako bi izgledale trkaća legenda 919 u cestovnoj verzij? Slijedi 15 tajnih koncepata iz Porscheove radionice mašte.

Porsche 911 Vision Safari

This is a photograph of a Porsche Vision Safari 01

Sedamdesetih godina Porsche 911 već je dokazao svoje nevjerojatne terenske sposobnosti na legendarnom afričkom reliju Safari kroz 5000 kilometara kenijske divljine. Utrka je odvela natjecatelje na putovanje koje je pokrivalo gotovo 5000 km preko kenijske divljine. Porscheovi tvornički vozači Kenijac Vic Preston Jr. i Šveđanin Björn Waldegård su 1979. u Porscheu 911 SC Safari, koji se mogao pohvaliti povećanim razmakom od tla, sveobuhvatnim pojačanjem i karakterističnim Martini prugama, zauzeli drugo i četvrto mjesto.

This is photograph of a Porsche Vision Safari Back View 01

Porscheov dizajnerski tim odlučio je odati počast legendarnom terenskom sportskom automobilu suvremenom interpretacijom iz 2012. godine. Porsche 911 Vision Safari stvoren je na temelju generacije 991 modela 911. Podignuti ovjes, masivni odbojnici i spartanski relijaški kokpit s trkaćim sjedalima i kavezom – sve je napravljeno kako bi pratilo duh slavnog pretka, a dizajneri su čak planirali posebnu policu postavljenu iznad ventilatora iza sjedala – kako bi rashladili kacigu između vrućih brzinaca.

Porsche Macan Vision Safari

This is a photograph of a Porsche Macan Vision Safari Front View 01

Ispod elegantnih linija SUV-a Macan nalazi se pravi terenski automobil koji samo čeka da ga se oslobodi u prašini i blatu. Uostalom, ovaj uspješni model sadrži aktivni pogon na sve kotače, sportski mjenjač s dvostrukom spojkom i prilagodljivo podvozje koje se jednim pritiskom gumba može prilagoditi za vožnju izvan ceste.

This is a photograph of a Porsche Macan Vision Safari Back View 01

Inspirirani sjajnim terenskim ikonama marke – Porsche 911 SC Safari i 959 Paris-Dakar – dizajnerski tim u Weissachu je Porsche Macan Vision Safari zamislio kao kralja svih terena. S povećanim razmakom od tla i bezbroj robusnih dodataka, sportski terenac može napustiti asfalt: spreman za istraživanje udaljenijih krajeva Afrike ili sibirske stepe, ostavljajući gigantski oblak prašinu u retrovizoru.

Porsche Boxster Bergspyder

This is a photograph of a Porsche Boxster Bergspyder Drive Countryside 01

Počevši od kasnih 1950-ih, Porsche je dominirao utrkama koje su se vozile u Alpama s nizom malih, laganih sportskih automobila. Dok je Porsche 910 Bergspyder vladao Europskom prvenstvom na brdu 1967. i 1968., trkački inženjeri Ferdinanda Piëcha već su proizveli još dramatičniji automobil – Porsche 909 Bergspyder. Zahvaljujući svojoj radikalnoj laganoj konstrukciji, automobil je težio samo 384 kilograma. To ga čini najlakšim trkaćim automobilom koji je Porsche ikad napravio. Iako nije zabilježio veće trkaće uspjehe, Porsche 909 Bergspyder i dalje je impresivan dokaz mogućnosti smanjenja težine.

This is a photograph of a Porsche Boxster Bergspyder Cockpit 01

S Porscheom Boxster Bergspyder oživljena je alpska legenda. Boxster generacije 981 oslobođen svih svojstava udobnosti, s plitkim vjetrobranskim staklom, kompletom instrumenata od Porschea 918, jednim sjedalom za vozača i policom za kacigu umjesto suvozačkog sjedala bio je idealno oružje za planinske ceste. Sa motorom od 393 konjske snage iz Caymana GT4 i težinom od samo 1130 kilograma te omjer težine i snage bio samo sasvim zdravih 2,8 kg po konjskoj snazi novi Bergspyder sjajan je automobil za napadanje zavoja.

Porsche Le Mans Living Legend

This is a photograph of a Porsche Le Mans Living Legend Front View 01

Porsche 550 svima je urezan u sjećanje kao spider namijenjen sportskim puristima, no manje je poznata činjenica kako je prvi automobil Porschea dizajniran prvenstveno za utrke svoju karijeru započeo na 24 sata Le Mansa, to kao model sa zatvorenim krovom, gdje je 1953. godine pobijedio u klasi. Ekipa iz Weissacha je 2016. kroz viziju Porsche Le Mans Living Legend temeljenom na Boxsteru napravila modernu varijantu ovog beskompromisnog trkača.

This is a photograph of a Porsche Le Mans Living Legend Back View 01

Kod živuće legende Le Mansa sve je u znaku utrka: prednji i stražnji poklopac otvaraju se u suprotnim smjerovima, punjenje gorivom vrši se preko središnjeg punila na prednjoj haubi, a veliki usisnici zraka na stražnjim bočnim staklima upućuju na središnje smješten motor s osam cilindara. Duhovni nasljednik ovog modela je Porschea 718 Cayman GT4.

Porsche 904 Living Legend

This is a photograph of a Porsche 904 Living Legend 01

Za još jednu živuću legendu ideja je došla iz Volkswagen grupe koja se od 2002. bavila projektom ekonomičnog automobila s potrošnjom od jedne litre na 100 kilometara koja je rezultirala konceptom XL1 iz 2014. godine. Ponajviše, ova je studija pobudila interes Porscheovog dizajnerskog studija zbog njegove karbonske monokok konstrukcije. Lagana i kompaktna arhitektura vozila pružila priliku za razvoj radikalno malog i minimalističkog sportskog automobila.

This is a photograph of a Porsche 904 Living Legend Back View 01

Kada je dizajnerski tim počeo eksperimentirati s različitim stilovima karoserije, ubrzo je postalo jasno kako automobil koji su dizajnirali ima vrlo slične proporcije i dimenzije kao jedna od trkačkih legendi iz tvorničkog muzeja – Porsche 904. Kompaktan sportski automobil sa središnje smještenim motorom i niskim kokpitom frapantno je sličio na Porsche Carreru GTS iz 1963. godine. Motor V2 posuđen iz motocikla savršeno je pasao uz Porsche 904 Living Legend, koji je jedva težio više od 900 kg.

Porsche Vision 916

This is a photograph of a Porsche Vision 916 Front View 01

Minimalistički Porsche za 21. stoljeće u golublje plavoj boji svoju je inspiraciju pronašao u Porscheu 916 koji je na početku sedamdesetih godina prošlog stoljeća napravljen kao prototip, ali nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Porsche Vision 916 pokreću električni motori smješteni u svim kotačima – u znak počasti prvom trkaćem automobilu s pogonom na sve kotače Lohner-Porsche, koji je Ferdinand Porsche razvio još davne 1900. godine. U kombinaciji s malom težinom, Porsche Vision 916 obećava obilje užitka u vožnji i poziva za testiranje na Grossglockneru ili Stelviju – baš kao i prvi prototipovi Porschea 356 i 911.

Porsche Vision Spyder

This is a photograph of a Porsche Vision Spyder Front View 01

Srebrni 550 Spyder poznatiji kao ‘Mali gad’ Jamesa Deana jedna je od najpoznatijih automobilističkih ikona u povijesti. Ovaj lagani sportski metak na četiri kotača bio je vladar trkaćih staza u 50-tim godinama prošlog stoljeća. Le Mans i Carrera Panamericana samo su neke od utrka na kojima su njegovi suparnici uspjeli vidjeti samo stražnji kraj ovog fascinantnog automobila.

This is a photograph of a Porsche Vision Spyder Back View 01

Sa spartanskim kokpitom, ravnim rešetkama hladnjaka preko središnje ugrađenog motora, crvenim trkaćim prugama i perajama straga, Porsche Vision Spyder sasvim jasno podsjeća na svoje slavne pretke. Istodobno, studija je poslužila kao osnova za daljnji razvoj dizajnerskog identiteta, pa su neki elementi postali sastavan dio današnjeg Porscheova dizajnerskog jezika.

Porsche 919 Street

This is a photograph of a Porsche 919 Street Concept 01

Porsche 919 Hybrid tri puta je uzastopno osvojio 24 sata Le Mansa, od 2015. do 2017. godine te spada među najbrže i najuspješnije trkaće automobile 21. stoljeća.  Nakon što je Porsche najavio odlazak s LMP1 utrka, u dizajnerskom timu rodila se nova ideja o limitiranom izdanju Porschea 919 Hybrid. Porsche 919 Street razvijen je na temelju postojeće tehnologije, obećavajući uzbudljivo iskustvo vožnje trkaćeg automobila. Ispod vanjske ljuske nalaze se ugljični monokok i snažni hibridni pogon od 900 konjskih snaga. Dimenzije i međuosovinski razmak također su bili isti kao na trkaćem automobilu.

This is a photograph of a Porsche 919 Street Back View 01

Jedno kratko vrijeme tinjala je nada kako o proizvodnji ove beštije, ali trkaća tehnologija visokih performansi bila je izuzetno složena. Konkretno, timu mehaničara trebalo je oko 45 minuta samo da pokrene LMP1 motor, pa bi na trkaće staze diljem svijeta trebalo slati timove ‘trkaćih liječnika’ koji bi se brinuli o ovom brzom ‘pacijentu’. Ideja o pobjedniku u Le Mansu za gospodu vozače zasad ostaje lijep san.

Porsche 917 Living Legend

This is a photograph of a Porsche 917 Living Legend Front View 01

S 19 pobjeda na 24 sata Le Mansa Porsche je najuspješniji proizvođač na najvažnijoj svjetskoj utrci izdržljivosti. Posebno mjesto u hramu utrkivanja zauzima Porsche 917 KH u svojoj crveno-bijeloj livreji kao prvi model koji je 1970. ostvario prvu ukupnu pobjedu na Circuit de la Sarthe.  U znak povratka Porschea u LMP1 klasu, razvojni tim u Weissachu je razvio 2013. godine napravio modernu interpretaciju Porschea 917 za čiju je tehničku osnovu poslužio model 918 Spyder.

Konceptualna studija vrlo je jasno dočarala pobjednički automobil iz 1970. godine, a prvi je put predstavljena javnosti na izložbi Colors of Speed u muzeju Porsche 2019. godine tijekom obilježavanja 50. godišnjice Porschea 917.

Porsche 906 Living Legend

This is a photograph of a Porsche 906 Living Legend Front View 01

Porsche 911 je najbolji primjer koliko je bogata povijest Porschea uvijek prisutna kao izvor inspiracije u dizajniranju novih automobila. Tako je Porsche 906 poslužio kao model proporcija i dizajna karoserije za ovu viziju super sportskog automobila. Crveni kontrastni poklopac prednjeg dijela i raspored prednjih svjetala, odmah podsjećaju na legendarni trkaći automobil i njegovu pobjedu na utrci Targa Florio 1966. godine.

This is a photograph of a Porsche 906 Living Legend Back View 01

Ogromni bočni usisnici i moćan stražnji dio s dvije izbočene okomite peraje s crvenim svjetlosnim trakama ideje su koje možda uskoro osvanu i u serijskoj proizvodnji.

Porsche Vision E

This is a photograph of a Porsche Vision E Upper View 01

U Formuli E tehnologija budućnosti dokazuje se u trkaćim uvjetima gdje se snaga, učinkovitost i održivost testiraju do krajnjih granica. Porsche 99X Electric u ovoj seriji sudjeluje od 2019. godine s neovisno razvijenim pogonskim sklopom koji bi mogao poslužiti i kao osnova za buduće potpuno električne sportske automobile za trkaću stazu i cestu. Stoga se Porsche prihvatio ideje da privatnicima ponudi automobil za trkaću stazu koji bi se po performansama i dinamici vožnje što više približio električnim bolidima. Porsche Vision E stoga je zamišljen kao radikalno lagan trkaći automobil s jednim sjedalom za trkaću stazu i 800-voltnom tehnologijom koji donosi iskustvo vožnje iz Formule E.

Porsche Vision 918 RS

This is a photograph of a Porsche Vision 918 RS Front View 01

Porsche 918 Spyder predstavlja prekretnicu, ne samo za Porsche, nego i za čitavu industriju kao prvi automobil koji je hibridnu tehnologiju iskoristio da bi bio što brži, pa se i pet godina nakon prestanka proizvodnje smatra mjerilom u klasi hiperautomobila. Porsche Vision 918 RS nastavak je jedinstvene priče o uspjehu. S poboljšanom tehnologijom pogona i šasije, dramatični dizajnom, Vision 918 RS izgleda poput Spyderovog zločestog brata.

Porsche Vision 920

This is a photograph of a Porsche Vision 920 Front View 01

Granice između trkaće staze i ceste kod Porschea su uvijek bile prilično fluidne, a veliki uspjesi na utrkama dodatnu su utjecali na karizmu njemačkog proizvođača. Bez obzira na to što se Porsche povukao iz LMP1 klase, tim iz Weissacha predstavio je ekstremnu viziju super sportskog automobila inspiriran modelima koji su sudjelovali na utrkama prototipova. Vozač stoga sjedi u središnjem kokpitu dok crveno-bijela karoserija automobila pluta tik iznad tla. Već ga možemo zamisliti kako punom brzinom juri legendarnim zavojima kao što su Eau Rouge ili Parabolica.

Porsche Vision ‘Race Service’

This is a photograph of aPorsche Vision Renndienst Front View 01

Kako izgleda Porsche kojemu je fokus na prostranosti? Porsche Vision ‘Renndienst’ ili ‘Race Service’ vizija je obiteljskog kombija za šest osoba čiji je predak legendarni VW-ov servisni kombi. Izlazak na potpuno novi teritorij za Porsche je futuristički ‘svemirski brod’ uzbudljivih proporcija koji kombinira sport i udobno putovanje na potpuno nov način, ali koji i dalje odmah mora biti prepoznatljiv kao čistokrvni Porsche. U unutrašnjosti putnici pronalaze izuzetno udobnu i modularnu putničku kabinu, a električni pogon, prema navodima Porschea, nudi svemirsko iskustvo putovanja.

Porsche Vision Turismo

This is a photograph of a Porsche Vision Turismo Front View 01

Priča o Porscheu Taycan – prvom potpuno električnom proizvodnom sportskom automobilu marke – započela je jednom anegdotom.

‘Kad sam prolazio, vidio sam shematski prikaz Porschea 918 na dizajnerskoj crtaćoj ploči u našem studiju. Flomasterom je precrtana linija koja jasno pokazuje padajuću konturu koja mi je u prvi tren izgledala poput spoja stražnjih vrata. S obzirom na pitanje proporcija i pojavu teme o električnoj mobilnosti, otkrili smo da bi se ideja o super sportskom automobilu s četiri sjedala mogla još bolje realizirati s čisto električnim pogonskim sklopom’, prisjetio se Porscheov šef dizajna Michael Mauer.

 U Formuli E tehnologija budućnosti dokazuje se u trkaćim uvjetima gdje se snaga, učinkovitost i održivost testiraju do krajnjih granica. Porsche 99X Electric u ovoj seriji sudjeluje od 2019. godine s neovisno razvijenim pogonskim sklopom koji bi mogao poslužiti i kao osnova za buduće potpuno električne spoThis is a photograph of a Porsche Vision Turismo Back View 01

Porsche Vision Turismo također je postavio nove trendove u pogledu stila: kontinuirana svjetlosna traka s Porscheovim logotipom straga usvojena je kao fiksni element u identitetu marke i sada se može naći na gotovo svim modelima. Upravo su zato tajne iz Porscheove radionice mašte toliko bitne za daljnji razvoj marke.

Fotografije Porsche

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above