Sanlorenzo Yachts: Ciljevi održivosti do 2030.



4 min
00:01:40
00:01:40

Otmjeno i odlučno – tako Sanlorenzo Yachts plovi već šest desetljeća i od prvoga dana gradi nenametljivo luksuzne brodove koji spajaju najnapredniju tehnologiju i vrhunsku kvalitetu izrade

Unatoč činjenici da su jahte krivci za svega 0,22% ukupnih emisija stakleničkih plinova cijelog pomorskog sektora (prema podacima International Maritime Organisation, 2020.), inovacije i tehnologije za smanjenje utjecaja jahta na okoliš su u samom fokusu poslovnog plana odjela za istraživanje i razvoj grupe Sanlorenzo.

Inovacije i tehnologije za očuvanje okoliša

Nakon ekskluzivnog ugovora za razvoj i integraciju kombiniranih modula reformera i ćelija u sustav napajanja za kućanske funkcije na jahtama duljine između 24 i 80 metara, koji je Sanlorenzo potpisao sa sa Siemens Energy, te nakon odluke o razvoju takvog sustava za novu jahtu 50Steel, projekt napreduje prema planu.

Faza testiranja prvih modula reformera i gorivnih ćelija je započela, a temeljni dizajn sustava opskrbe metanolom i vodom, upravljanja energijom, kondenzacije i ventilacije je nedavno dovršen. Trenutačno su u pripremi komponente sustava koji će početkom 2024. biti ugrađen na prvi primjerak 50Steel u brodogradilištu Sanlorenzo u La Speziji. Paralelno s tome, projektni tim u suradnji s Lloyd’s Register radi na procjeni rizika cjelokupnog elektroenergetskog sustava. Po dovršenju, ova će inovativna aplikacija predstavljati prvi konkretan korak u stvaranju karbonski neutralne energije iz goriva nove generacije (E-metanola i bio-metanola) za cijelu industriju brodogradnje.

Usto, Sanlorenzo već razmišlja o drugom koraku: razvoju sustava za proizvodnju energije bez ugljika, sa značajnim povećanjem snage, koju razvijaju reformeri i gorivne ćelije, što će omogućiti plovidbu malom brzinom i s velikom autonomijom uz potpuno karbonsku neutralnost. Taj se sustav oslanja na hibridnu tehnologiju koja nadilazi trenutna ograničenja sličnih sustava, koji se u načinu rada s nultom emisijom (kad su glavni motori i generatori isključeni) mogu osloniti samo na ograničeni energetski kapacitet baterije.

Inženjeri odjela za istraživanje i razvoj kuće Sanlorenzo u suradnji s kućom Lloyd’s Register pozabavit će se ovim izazovom razvojem strukturnih spremnika velikog kapaciteta prikladnih za novo gorivo. Konačni cilj za Sanlorenzo uključuje još ambiciozniji treći korak: dizajn i konstrukciju superjahte koju pokreće isključivo ekološki metanol, na kojoj proizvodnja snage potrebne za plovidbu maksimalnom brzinom neće biti vezana za dizelske motore, nego za kombinaciju gorivih ćelija i motora s unutarnjim izgaranjem koje pokreće metanol.

Kao jedan od vodećih brodograditelja u svijetu serijski građenih modela, Sanlorenzo Yachts se s godinama postojano uspinjao prema vrhu zahvaljujući maštovitosti, odbacivanju dosadnih elemenata brodogradnje i stvaranju vlastitih.

Sanlorenzo Yachts atelje za stil i eleganciju

Prvi brodograditelj koji je otvorio vrata svojih studija elementima i kreatorima iz drugih industrija, Sanlorenzo je kroz desetljeća surađivao s uglednim imenima svijeta dizajna, poput studija Dordoni Architetti, Antonija Citterija, Patricije Viel i Piera Lissonija.

Kroz te je projekte Sanlorenzo uveo inovacije i novosti u stil, omogućivši reinterpretaciju koncepta prostora na brodovima, što je postalo temelj njihova uspjeha. Početkom godine Sanlorenzo je predstavio novog umjetničkog direktora, Piera Lissonija, dizajnera koji s kućom Sanlorenzo ima mnogo toga zajedničkog.

Prvi model nastao iz te suradnje je SX88, motorna jahta neobičnog i inovativnog interijera. Novi smjer u kojem je tvrtka krenula s tim modelom i dalje će kao temelj imati filozofiju koja ga je dovela na vrh segmenta: spremnost na prilagodbu, jedinstvenost svakog primjerka, tradicionalna kvaliteta. Kuća Sanlorenzo poznata je po proizvodnim linijama motornih jahta od 78 do 118 stopa (serija SL), poluistisninskih motornih jahta od 92 do 126 stopa (serija SD) i brzih crossover modela (serija SX).

Vještina izrade i inovacije

Iskustvo, vještina izrade i inovacija temelj su gradnje i superjahta od metala, dugačkih između 40 i 80 metara, morskih remek-djela koja svoje vlasnike vode u avanture. Talijani posljednjih nekoliko godina naglašeno razvijaju baš taj segment proizvodnje i dosad je dizajnirao 21 superjahtu, od kojih je čak 15 trenutno u izgradnji, što pokazuje da je i Sanlorenzo postao jedan od velikih igrača.

Sanlorenzo

Proizvodni pogoni narasli su u skladu s novim potrebama, pa se tako sad superjahte Sanlorenzo grade na više od 50.000 četvornih metara prostora u La Speziji. Sanlorenzo se drži tradicije, ali to ne znači da ne ide ukorak s vremenom: štoviše, jedan je od najinovativnijih brodograditelja.

Kuća razvija vlastiti hibridni pogon, E Motion, koji se ugrađuje na mnogo modela, a u jednakoj je mjeri efikasan, siguran i jamac udobnosti u plovidbi. Električno-dizelski hibridni pogon nije jedini dokaz predanosti kuće ekološkoj plovidbi – pogoni Sanlorenza u gradu Ameglia smješteni su posred nacionalnog parka Montemarcello-Magra, na obali rijeke Magra, i brodograditelj u svakom aspektu poštuje ekološke propise, za što ima i pripadajuće certifikate vezane uz aktivnosti, proizvode i usluge.

Sanlorenzo je osnovan 1958., a tadašnji vlasnici, Gianfranco Cecchi i Giuliano Pecchia, smjestili su ga u Firencu, a tamo je ostao i nakon što ga je 1972. kupio Giovanni Jannetti. S predstavljanjem prvog modela od stakloplastike 1985., kuća Sanlorenzo Shipyards je preko noći postala toliko popularna da je narasla i morala se preseliti.

Sanlorenzo
Sanlorenzo je postao jedan od sinonima za profinjenost, sigurnost, komfor, performanse i inovativnost

Sanlorenzo Superyacht odjel

Krajem 1990-ih kuća je otvorila novo sjedište, u gradu Ameglia, gdje stoluje i danas. Massimo Perotti, tada CEO Azimuta i u industriji dvadeset i tri briljantne godine, 2005. godine je preuzeo kormilo od Jannettija, i gotovo odmah otvorio još novih pogona, ovoga puta u Viareggiu, namijenjenih gradnji jahta od stakloplastike duljih od 100 stopa. Prije dvije godine Sanlorenzo je kupio golem prostor u La Speziji, na kojem danas stoji odjel Superyacht, te otvorio centar za razvoj novih modela u Massi.

U šezdeset godina djelovanja kuća Sanlorenzo je izgradila više od 750 jahta, a svaka je od njih jedinstvena, izvedena prema željama naručitelja, ali obilježena duhom Sanlorenza. Te su jahte iznad mode i trenda; privlačne, ali ne podilaze trenutnom ukusu, otmjene i kvalitetno građene. Sanlorenzo je s punim pravom jedan od najuglednijih brodogradilišta na svijetu, a u svojih je šest desetljeća napornim radom postao jedan od sinonima za izvrsnost, profinjenost, sigurnost, komfor, performanse i inovativnost koja prožima rješenja, sustave i metode gradnje.

Fotografije Sanlorenzo/GuillaumePlisson

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above