Filip Morić: S Elanom u budućnost



4 min

Odličnim prodajnim rezultatima u Hrvatskoj, tvrtka Yacht Selling vraća jedrilice Elan na vidljivo mjesto na hrvatskom tržištu

Tvrtka Yacht Selling, ekskluzivni uvoznik Elan jedrilica za Hrvatsku i Srbiju, ove godine bilježi rast prodaje od 100%. Nedvojbeno je da se Elan na velika vrata vraća na naše tržište, a sama tvornica bilježi odlične rezultate i na globalnoj razini. O njihovu današnjem uspjehu, pogledima u budućnost, ali i zanimljivim financijskim aspektima kupnje slovenskih jedrilica, porazgovarali smo s jednim od suvlasnika Yacht Sellinga Filipom Morićem, koji je u posao s prodajom jedrilica ušao – kao klijent? ‘To jest bio početak, Vedran i ja smo prvo kupili brod kao investitori, da bi se kasnije ukazala prilika i spremnost Elana da otvorimo tvrtku i počnemo prodavati. Definitivno je prilikom mog prvog susreta s brodovima, jer ipak dolazim iz auto-branše i Mercedesa, odgovor Vedranu bio – jesi li ti normalan? To je i danas za devedeset posto ljudi kada se spomene kupnja broda razumno pitanje… Tvrtka Yacht Selling nastala je 2013. godine, tri smo osnivača, Vedran, Ivan i ja. Počeli smo s petnaestak brodova godišnje, da bismo ovu godinu završili s trideset prodanih jedrilica, od toga trinaest Impressiona 50, što je u toj kategoriji sigurno jedan od najboljih rezultata. Također, ritam kupnje jedrilica za sebe koji smo započeli 2013. godine, nastavio se i dandanas, jer mi sami kupujemo jednu do dvije jedrilice godišnje koje dajemo našim partnerima u čarter. ‘

Što smatrate glavnim razlogom vašeg uspjeha i zbog čega ‘pedesetica’ tako dobro prolazi?
Naši su klijenti prepoznali Impression 50 kao ‘best buy’ s obzirom na uložen novac, prihode u čarteru i ostatak vrijednosti plovila nakon isteka financiranja. Ono što je interesantno jest da mi ne prodajemo velike flote, od 30 prodanih jedrilica imamo 27 individualnih kupaca, i to nam je velika snaga. Stalno imamo nove ljude koji investiraju, a naši postojeći kupci godinu za godinom ponavljaju investiciju, što puno govori o kvaliteti našeg rada i samih proizvoda, jer prepoznaju Elan kao brend u koji se isplati ulagati.

Stalno spominjete riječ investicija?
Nitko ne može kupiti brod tko nema emotivnu povezanost s morem, ali definitivno je malo ljudi koji sebi mogu priuštiti isključivo vlasnički brod, za svoj gušt, tako da smo mi uspjeli pronaći jedan balans gdje je omjer uloženog i vraćenog nešto što zadovoljava naše kupce koji su uložili svoj novac, ali imaju financijsko pokriće za svoje gušte, a u konačnici taj brod ostaje njima.

Možete li otprilike opisati te financijske okvire?
Ako govorimo o neto iznosima, gdje se PDV ne računa kao takav, najgrublja je matematika da 30% uloženog u vrijednost broda nakon šest godina postaje 60%. Elanovi brodovi se s čak deset godina starosti prodaju za 50% vrijednosti. Računica u kojoj ulaziš s 30% i izlaziš sa 60% je konzervativna i rađena je na šest godina, a nakon toga je, u slučaju da zadržite brod, sve vaš čisti prihod koji nije mali. Brod od 50 stopa donese zaradu veću od 30 tisuća eura godišnje za vlasnika.

Cijena plovila je u tome ključan faktor?
Ono što je najvažnije za krajnjeg kupca, za nekog tko je odlučio uložiti novac u brod, jest da uvijek treba gledati cijenu u paketu. Pritom treba voditi računa da postoji i transport i priprema broda za upotrebu, što sve treba ukalkulirati u cijenu. Razina opremljenosti naših plovila je izuzetno visoka, brodovi izlaze iz hala s bogatim paketima opreme, posebno za čarter, što mi pružamo za fer cijenu. A tu je i cijena financiranja. Imamo jako dobru suradnju s Unicredit leasingom i s njima smo uspjeli isposlovati odlične uvjete za naše kupce. Imamo dvije linije, jedna je s fiksnom kamatnom stopom od 3,75%, koja je jako interesantna na tržištu, a druga je linija HAMAG-a koja je za investicije veće od 200.000 eura, u kojoj su čak i povoljniji uvjeti.

Filip Moric
Elan GT5

Vaš ‘zaštitni znak’ je i podrška potencijalnim i postojećim vlasnicima Elan jedrilica?
Ono što jest snaga Yacht Sellinga je činjenica da kompletan range imamo u svom vlasništvu, imamo Impression 35, 40, 45 i 50, koje uvijek možemo pokazati i kupcima, uz probne voženje po želji. Također, tvornica je na dva sata od Zagreba, pa mi u situacijama koje su žurne, i potrebna je naša podrška, sjednemo u auto i u roku od 24 sata donesemo zamjenski dio. To je naša podrška čarterašima koja je vrlo važna u sezoni.

U cijeloj toj priči je bitan Elan i njihov vidljiv uzlet?
Tu priču bih povezao s Yachts Sellingom koji ima porast prodaje od 100%. Tvornica istovremeno radi na povećanju kapaciteta, oni imaju sedamdeset godina tradicije i danas je vrlo teško pronaći nekoga tko im može konkurirati tradicijom, a inovativnost koju implementiraju u nove modele na kojima se intenzivno radi je nedvojbena. Od preuzimanja nove uprave i vlasnika krenulo se s predstavljenim modelom GT5, a sada slijede novi modeli u linijama Impression i GT, što svakako pokazuje dobar smjer u kojem ide tvornica, a vlasnici nastavljaju s investicijama, tako da definitivno vidimo svijetlu budućnost Elana.

Tu su, za brodove apsolutna novost, i skije?
Što se tiče skija, ono što su istraživanja pokazala jest da se ljudi koji se bave skijanjem, bave i jedrenjem, to su dva usko povezana segmenta koje smo mi odlučili dodatno povezati. Elan je napravio posebnu liniju Impression Yachts skija, i svi naši kupci su dobili na poklon limitiranu ediciju tih skija. To ćemo nastaviti i u budućnosti, to više što se također radi o vrhunskom proizvodu. Elan skije se nalaze na trećem mjestu u Americi po prodaji. Vjetroelektrane (koje također Elan proizvodi) ne možemo davati uz brod (smijeh).

Otvorili ste i Srbiju?
Kako smo prošle godine dobili zastupstvo za Srbiju, tako je prije nekoliko dana prvi Elan zaplovio na Savi, nakon dugo godina. To je odrađeno u suradnji s našim prodajnim predstavnikom u Srbiji Jovanom Pantelićem, koji na Savi organizira probna jedrenja i u svojoj prvoj prodajnoj godini bilježi odlične rezultate.

Vaš sljedeći nastup je na sajmu u Biogradu?
Sajam u Biogradu je za nas iznimno važan, a, kao i uvijek, na našem štandu je uvijek živo i veselo, ali i vrijeme kada se dogovaraju narudžbe novih brodova. Radi se intenzivno na novim proizvodima i nadamo se da će naša vrijedna ekipa iz Elana pokazati nešto što nas očekuje u budućnosti.

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above