Ivan Kuret: Martinis Marchi jedinstvena je priča



6 min

Homogeniziranjem rada marine i hotela, Martinis Marchi danas doživljava svoju pravu zrelost, a Maslinica je ponudom ‘s pet zvjezdica’ za mnoge nautičare postala nezaobilazna destinacija na ovom dijelu Jadrana

Kada spomenete Ivana Kureta, njegovo ime veže se uz sjajnu jedriličarsku karijeru, također uz vrijeme koje je kao političar proveo na čelu grada Splita, a u posljednjih pet godina uključen je u vođenje luksuznog kompleksa Heritage hotela Martinis Marchi i istoimene marine na Šolti. Ivanova uloga se mijenjala od vremena kada je bio savjetnik vlasnika za izgradnju marine do funkcije menadžera koju danas obnaša.

Posljednjih godina Martinis Marchi je zaživio punim plućima, među ostalim, i vašom zaslugom. Možete li to prokomentirati?
Ideja vlasnika bila je od početka stvoriti destinaciju za jahtaše, za ljude koji vole lijepe stvari i koji si to mogu priuštiti. Uvijek je bio cilj da hotel i marina budu jedinstvena cjelina. Hotel sa samo sedam soba je ograničen kapacitetom i mogućnostima, ali je ipak nešto ‘oko čega se sve vrti’. Naš dvorac i njegova povijest su lijepa priča oko koje se može puno toga kvalitetno izgraditi, i tako je sve počelo. Nakon što se izgradila marina sve je postalo jedna cjelina, ‘platforma’ koja omogućava okupljanje ljudi, bilo nautičara, bilo gostiju, koji vole mirna mjesta gdje se mogu odmoriti i doživjeti nešto posebno. Nama je važno da naši gosti nisu dio industrije ili nekog paketa, kao što je to u velikim hotelskim sustavima, nego da su dio jedne ‘Martinisove’ prijateljske, opuštene atmosfere gdje se osjećaju kao doma, i, mogu, primjerice, hodati bosi po hotelu i opušteno uživati u svom odmoru u vrhunskom komforu i usluzi.

Nautičari su danas vaši najbrojniji gosti (i naši čitatelji). Imate li kakav savjet za njih?
Osim što ih pozivam da uživaju u delicijama naše kuhinje, nautičarima bih svakako preporučio da se malo maknu iz same marine. Kad dođu kod nas, da pokušaju upoznati mjesto i naprave đir po otoku. Šteta bi bila ne vidjeti Šoltu, koja je zanimljiva, ima svojih lijepih destinacija i ljudi koje treba vidjeti i upoznati. Našim gostima ćemo rado pomoći u otkrivanju tajni otoka, preporučiti im neko lijepo mjesto ili obilazak, poput posjeta uljari ili lokalnom pčelaru. Svakako bih im preporučio da ostanu dan-dva duže, i ne propuste obići otok i upoznati ga – jednostavno da se opuste i uživaju.

Martinis je postao prepoznat i po organizaciji evenata. Jedan od njih je nedavno održani Wine & Friends Event.
S Wine tastingom smo počeli prije tri godine. Tada nam je želja bila da u predsezoni, kada ima malo događanja i ponuda je slabija, kreiramo događaj oko kojega se možemo okupiti. To mora biti događaj na koji će ljudi htjeti doći k nama, a ujedno je to nama prilika da im pokažemo što znamo. Također, prilika je to da budemo mjesto gdje će se naši prijatelji i partneri moći povezati i predstaviti svoje proizvode na drugačiji način, a i da mi proširimo svoju publiku, i mislim da smo tu na dobrom putu. Ove godine petak (Wine & Experts) bio je rezerviran za vinare, stručnjake iz branše, distributere vina i chefove restorana. Nema mnogo prilika da se upozna toliki broj profesionalaca s kojima se može u opuštenom ambijentu razgovarati, gdje svi nisu ‘na štopericu’. Drugi dan (Wine & Friends) bio je namijenjen našim gostima, a ove godine smo imali i gostovanje Laganinija i njihova kuhara Hrvoja Zirojevića, tako da je event postao i gastronomski događaj. Interes je bio velik, a sve je završilo gala večerom za 70 uzvanika. Mislim da gosti još uvijek zbrajaju dojmove i da su ponijeli kući jedno nezaboravno iskustvo.

Ivan Kuret Wine tasting
U promociji, po kapacitetima malog Heritage hotela Martinis Marchi, Kuret veliku priliku vidi u novoosnovanoj udruzi Stories

To nije vaš jedini party…
Pravi party je onaj na ljeto, a krenuo je iz razloga što su naša klijentela ljudi koji često dolaze u hotel, ali i u restoran i u marinu, i očekuju od nas da napravimo nešto što bi bilo zanimljivo za njih i njihove prijatelje. Koliko je god Jadran lijep, izvan uobičajene rutine – navigacija, navečer luka, dobar restoran – fali nešto drugačije. Treba nešto doživjeti i izvan toga. Neki će ići roniti, plivati, jedriti, a neki bi se uz sve to i zabavili. Tako je i došlo do ideje da se realizira naš party. Evo već pet godina traje ta tradicija, uvijek u sličnom terminu. Ove godine je to prva subota u kolovozu, 5. kolovoza. Pokušavamo kroz neku temu biti zanimljivi i originalni koliko je to moguće. Primjerice, prošle godine smo imali Brazilian night jer se datum partyja poklopio s otvaranjem Olimpijskih igara u Brazilu.

Martinis Marchi je član nedavno osnovane udruge Stories, a razmatrate i Relais & Chateaux?
Želio bih istaknuti da je nova asocijacija jedinstvenih luksuznih hotela u Hrvatskoj, pri HGK, pod imenom Stories – Croatian Unique Hotels, odlična platforma u koju smo se rado uključili i koju ćemo s ostalim članovima svakako dalje razvijati te pokušati biti prepoznatljivi i posebni. Naime, teško je samostalno konkurirati na međunarodnoj sceni i pozicionirati se kraj velikih lanaca i luksuznih brendova koji imaju velike marketinške budžete. Pogotovo nama na Šolti jer otok Šolta još uvijek nije prepoznata kao elitna destinacija. Svi žele Dubrovnik, Hvar, Split, pa plasirati priču o Šolti kao destinaciji nije nimalo lako. Kroz neke zajedničke akcije, kampanje i sajmove mislim da se može puno napraviti i da smo na pravom putu, a naša priča sve više ide u svijet kao jedinstvena i posebna. U svijetu takve asocijacije postoje, a jedna od njih, Relais & Chateaux, sjajna je platforma za nas i nama slične posjede. Nismo još donijeli konačnu odluku o pristupanju, koje je financijski dosta zahtjevna, a treba ispuniti i određene standarde usluge koje gosti očekuju. S druge strane, otvara se ogromno tržište. Radi se o ljudima koji kad putuju, odsjedaju upravo u R&C hotelima, prvim na listi koji se u nekoj destinaciji traže. To bi nam sigurno pomoglo kod pozicioniranja. Manje-više imamo sve, ali je potrebno uložiti značajna sredstva, pogotovo tijekom prve godine članstva. Do prije dvije godine Ministarstvo turizma sufinanciralo je članstvo u tim asocijacijama, no ta akcija nije više aktivna. Strateški bi nam pristupanje sigurno koristilo pa se nadamo da će Ministarstva ponovno aktivirati ovu mjeru i pomoći nama i nama sličnima da prelomimo ovakve odluke.

Osim marine, hotela i restorana, postali ste poznati i po vjenčanjima?
Radimo s malim smještajnim kapacitetom, ali s jako dobrom infrastrukturom i logistikom. Hotel Martinis Marchi ima samo sedam soba, ali ima jako puno prostora, dnevni boravak, bazen i veliki park. Sve zajedno čini sjajnu osnovu za sva posebna događanja, pa i za vjenčanja. Problem je organizirati smještaj za malo veći broj ljudi, ali to se nekako uz iznajmljivače na otoku uspije pokriti. Vlasnik je uz dvorac kupio i cijelu zemlju oko dvorca s namjerom povećanja kapaciteta hotela. Nije tajna da nam je ambicija proširiti kapacitet izgradnjom sadržaja u dijelu parka zapadno od dvorca, naravno, vodeći računa da se priroda i zelenilo očuvaju jer bez toga cijeli projekt ne bi ni imao smisla. Prostora ima sasvim dovoljno da se sve može organizirati i smjestiti bez da se ugrozi ambijent i vizura Maslinice. To bi i za Šoltu bilo značajno. Svako radno mjesto danas je zanimljivo i važno, a mi smo trenutno najveći poslodavci na Šolti – u sezoni sa studentima zapošljavamo nekih pedesetak ljudi.

Ima li Martinis Marchi i drugih razvojnih planova?
Naša ideja je da Martinis Marchi postane nezaobilazna destinacija na ovom dijelu srednjeg Jadrana. A da bi to bilo, osim što sve mora biti lijepo, mora biti i sadržajno. Osim dvorca, vjenčanja i događanja koje organiziramo, domaćini smo i mnogobrojnim regatama jedrilica, a priveza nam već danas fali. Radimo na izgradnji marine u Šešuli, koja je predviđena prostornim planom, i nadam se da će se brzo steći uvjeti za pokretanje natječaja za koncesiju. U svom parku već imamo mogućnost reaktivirati nekadašnju ljetnu baštu, starijima poznato mjesto. Dakle, realizacijom marine u Šešuli, proširenjem kapaciteta i stvaranjem novih sadržaja hotela u Maslinici, uz jedan lijepi ‘lungomare’ od Maslinice do Šešule, te uz razvoj projekata i ideja drugih poduzetnika na području Šolte, stvorila bi se još privlačnija destinacija, ja bih se usudio reći nezaobilazna. Za sve to nam treba potpora i razumijevanje lokalne i regionalne uprave, ali i suradnja s onima koji na Šolti žele razvijati svoje projekte, kako bismo zajedno ponudili mladima razlog da se na Šoltu vrate i da na Šolti grade svoju budućnost i obitelj.

Ivan Kuret
Vještinu i veliku ljubav prema moru i jedrenju, Kuret je odlično primijenio i u vođenju hotela i marine Martinis Marchi

Bivši ste olimpijac i dalje aktivan jedriličar?
Nakon profesionalne karijere, ostao sam uz jedrenje i želja mi je ostati u tom svijetu kojem pripadam, u kojem se osjećam ugodno, među prijateljima. Drago ti je kad si u nečemu dobar, a u jedrenju sam stvarno bio dobar. Danas je to neka druga razina bavljenja sportom, rekreacija i zabava, prilika da se vidim i družim s prijateljima, a i natječem povremeno. Regata je uvijek izazov. Dva su pristupa, jedan da idem jedriti s prijateljima i obitelji, onda nema natjecanja i poanta je biti na moru, guštati u jedrenju, društvu i moru. Jer svaki dan proveden na moru je privilegij. To nekome kome je regata uvijek počinjala i završavala ‘na pontonu’ nije lako, jer ‘regata je uvik i brod uvik mora ić i jedrit najbrže šta može’. Ipak, sva sreća da, s druge strane, idem i na regate gdje smo uvijek konkurentni i u borbi za najviši plasman. Inače na regatu je bolje ne ići. Bar su me tako naučili u Labuda. Nema gore stvari za sportaša nego kad si ‘topovsko meso’ protivniku. Tako i danas mogu reći da, iako u godinama, još uvijek sam tvrd natjecatelj i nećete me se lako riješiti. Naravno, olimpijsko jedrenje je nešto drugo i uspoređivati se danas s našim olimpijcima mi ne pada na pamet. Oni su svijet za sebe, a nama je ostala vještina i velika ljubav prema moru, brodu i jedru. Sasvim dovoljno.

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above