CRN Atlante na testu: Iskra originalnosti



5 min

Jedna od tri jahte koje je CRN predstavio na sajmu u Monaku u rujnu prošle godine Atlante – dama je upadljivog izgleda, djelo studija Nuvolari & Lenard. Krasan dokaz vještina talijanskih brodograditelja uvijek spremnih ugoditi specifičnim željama klijenta, Atlante na svojih 55 metara duljine skriva niz jedinstvenih rješenja

Trenutno najpopularnija fotografija jahte Atlante snimljena je uz hrvatsku obalu prošlog ljeta i uhvaćena je usred oluje. Fotograf je nehotice snimio Atlante onako kako bismo je najbolje opisali: spektakularno. Najnovija jahta izašla iz pogona kuće CRN u Anconi dugačka je 54,90 metara, podsjeća na vojne brodove, a djelo je uglednog venecijanskog studija Dana Nuvolarija i Carla Lenarda.

Muževnog izgleda i muževnog imena (Atlante je talijansko ime mitskog Atlasa ili Atlanta), ova crno-srebrna jahta na prvi pogled zbunjuje klasičare među ljubiteljima jahta, navikle na ženska imena i ženstvene linije brodova. Drugi je kamen smutnje jedinstven i inovativan dizajn, koji onemogućuje kategoriziranje – Atlante ne pripada do kraja niti jednom poznatom nautičkom stilu ili klasi. Njezin impozantan pramac, agresivne linije, broj tendera i autonomija svrstavaju je u explorere, no druge osobine tome se protive. Bilo kako bilo, Atlante je savršeno izvedena narudžba koja odražava ideje, ukus i potrebe naručitelja. Njenoj prostranoj unutrašnjosti najviše doprinosi zatvorena krma, a visok pramac i odsustvo bočnih prolaza na glavnoj palubi omogućavaju protezanje salona gotovo na čitavu širinu trupa.

Na pramcu se nalazi tehnička soba, a vanjski je dio predviđen za druženje, čime Atlante nadoknađuje opći nedostatak vanjskog prostora, ali i naglašava želju vlasnika da niti jedan dio tehnologije ili palubne opreme ne bude primjetan na palubi. Ekstremne mjere koje je brodogradilište poduzelo da ugodi vlasnikovu preziru prema opremi su itekako utjecale na dužnosti posade. Dok smo promatrali krmu Atlante, usidrene u monegaškom Port Herculesu, razmišljali smo o izazovima s kojima se članovi posade bez sumnje susreću svakoga dana i o akrobacijama koje izvode pokušavajući baciti nevidljivo uže prema obali. Kad smo stupili na krmu Atlante, shvatili smo da je ona vrlo gostoljubiva. Krmena platforma spojena je s beach club terasom gotovo nevidljivim šavom i oboje su obložene tikovinom, što je lijepo dizajnersko rješenje.

CRN Atlante
Salon na najvišoj palubi okružen je staklenim zidovima i otvara se prema terasi

Za dizajn interijera bio je zadužen pariški studio Patricka Gillesa i Dorothée Boissier, čiji su dizajneri u dogovoru s vlasnikom opremili Atlante posve neobičnim luksuzom. Beach club počinje recepcijom sa stolićima rađenim po narudžbi, a nastavlja se simetrično izvedenim prostorijama za masažu i opuštanje. S krme se nad more spuštaju terase s obje strane boka, zbog čega su ove dvije prostorije još primamljivije. Mramornim stubištem uspeli smo se do mjesta na kojem bi se inače trebao nalaziti kokpit.

Na Atlante kokpita nema: CRN je smislio nešto sasvim posebno već za Zucconovu Chopi Chopi, na kojoj se s krme stubištem stiže ravno u glavni salon, a za Atlante je otišao korak dalje. Prvo od mnogih iznenađenja je prostor za tendere u koji se ulazi s krme; zatvorena prostorija koja služi kao garaža, samo je mnogo bolje smještena i mnogo prostranija. Kad su tenderi na vodi, taj se prostor pretvara u privatni salon ili poluzatvorenu prostoriju za zabave. Premještanje tendera na glavnu palubu na inteligentan je način omogućilo povećanje prostora u unutrašnjosti – Nuvolari i Lenard nisu samo stvorili beach club krmu dostojnu kruzera, nego i dramatično povećali volumen nižih paluba. Staklena vrata koja vode na bočni prolaz zatvaraju krmeni dio salona, a panoramski prozori propuštaju obilje prirodne svjetlosti.

Atlante je uređena vrlo privlačno, s nizom neobičnih detalja – primijetili smo kožni zidni ukras, sag od vlakana abaca, smjenjivanje hladnog i glatkog mramora, toplog i hrapavog drva; stoliće od tkanine, drva, metala i mramora, naslonjače s okvirom od ružina drva i nježnih tkanina kuće Loro Piana. Na krmi Atlante nalaze se naslonjači i niski stolići, okupljeni oko Tai Ping saga. Jedan jedini dio uređenja koji nas se nije dojmio na Atlante jest drvo, točnije tamna hrastovina koja je najzastupljenija. Priznajemo da unutrašnjosti doista daje toplinu, no nama se sva ta smrknutost učinila nekako neprikladnom za nautički sektor, skloniji svijetlim bojama i prozračnosti. Na samom pramcu počinje kompleks prostorija što čine vlasnički apartman.

CRN Atlante
Vlasnički apartman uređen je u tamnom drvu i s mnogo mramora

Prva je od njih privatni salon, opremljen dugačkim naslonjačem s desne strane, te stolićem i tabureom koje je moguće i pomaknuti, što nam se prilično svidjelo. Hodnik s mramornim zidovima vodi do spavaće kabine, široke koliko i sam trup Atlante i uređene u nekoliko vrsta drva te koži i nehrđajućem čeliku. Na donjoj palubi razgledavamo četiri gostinske kabine, sve redom VIP dimenzija i ne identične, kao što se inače viđa na superjahtama, nego različitih oblika i dimenzija. Daljnje razgledavanje dovodi nas do glasovite čiste palube: nigdje ni traga opremi, samo tikovina i samostojeći elementi namještaja koje gosti i vlasnik mogu razmjestiti kako trenutno žele.

Pravo iznenađenje ipak je spomenuti stol skriven u podu glavne palube, koji se na pritisak jedne tipke izdiže na visinu od oko pola metra, a oko kojega gosti sjedaju u japanskom stilu, prekriženih nogu, ili sjedeći pod njim i puštajući noge da slobodno padaju u novonastali prostor. Ovo nam se neobično rješenje doista svidjelo i prilično smo sigurni da ćemo razne inačice ovog stola uskoro početi viđati na jahtama. Beskrajno opuštajuć i uređen u prirodnim materijalima, salon na glavnoj palubi spojen je s terasom kliznim staklenim vratima širokom šest metara. Terasa je dovoljno prostrana i otmjena da služi i kao privatna i formalna blagovaonica, ali i kao svojevrsna recepcija za goste koji se na jahtu uspnu apsurdno golemim mostićem – nakon napornog uspona tamo ih dočeka bar pun hladnih pića, da svoj boravak na Atlante počnu na dostojno opušten način.

CRN Atlante
Do terase se stiže i izravno s doka – najvećim mostićem koji smo ikada vidjeli

Do najviše palube otamo vodi još jedno stubište, no ona je dostupna i iz unutarnjeg stubišta, te dizalom. Isključivo namijenjena uživanju u opuštajućim aktivnostima, ta je paluba namještena ležaljkama i sunčalištima s nevjerojatno debelim i mekanim madracima, a na njoj se nalazi i još jedna blagovaonica, ova posve neformalna. Iako strateški raspoređene tende raznih dimenzija i od raznih materijala jamče trenutni spas od vreline i sunčevih zraka, Atlante ima i najbolji lijek za takve probleme: bazen, smješten na pramcu najviše palube (ispred spomenute tehničke prostorije, u koju vodi i dizalo iz unutrašnjosti), uokviren nehrđajućim čelikom i staklom.

Prilično je očigledno da Atlante nije jahta za svačiji ukus, no nama se svidjela i više nego što smo očekivali i osvojila nas nizom elemenata te uvjerila da ima potencijala postati pravi istraživač svjetskih mora.

Tehnički podaci

Duljina: 54,80 m
Širina: 10,20 m
Gaz: 3,00 m
Istisnina pod punim opterećenjem: 808 t
Spremnik za gorivo: 120.000 l
Spremnik za vodu: 30.000 l
Motori: 2 x CAT 3512C
Snaga: 1.650 KS (1.230 kW) pri 1.800 okr./min
Generatori: 2 x CAT 175 kW 400V 50 Hz
Najveća brzina (s pola opterećenja): 15 čvorova
Brzina krstarenja: 14 čvorova
Autonomija (pri brzini od 12/14 čvorova): 4.200 nm / 3.100 nm
Dizajn eksterijera: Nuvolari & Lenard
Dizajn interijera: Gilles & Boissier
Graditelj: CRN (Ancona, Italija)

Fotografije CRN

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above