Burak Baykan: S hrvatskim potpisom



5 min

Nakon otvorenja D-Resorta u Šibeniku ovog ljeta, turski investitori ne prekidaju svoja ulaganja u Hrvatsku i naš turizam, u kojem vide veliki potencijal, pogotovo u segmentu luksuznog turizma

Razgovor s gospodinom Burakom Baykanom, regionalnim direktorom Dogus Group za Hrvatsku, smatramo izvanrednom prilikom za bolje upoznavanje s tvrtkom koja je najveći investitor u Hrvatskoj u području nautičkog turizma. Dosadašnja ulaganja samo su dio ambicioznih planova turske Dogus grupe u tom segmentu poslovanja, a ova godina pokazala je na kojoj će razini biti njihove investicije.
Prošlog ste ljeta održali svečano otvaranje D-Resorta u Šibeniku. Jeste li zadovoljni dosadašnjim rezultatima?
Svečano otvaranje D-Resorta Šibenik bio je najsjajniji trenutak procesa našeg ulaganja u Šibenik, u vrijednosti od 45 milijuna eura. Nakon preuređenja D-Marin Mandaline, koja je nakon toga postala jedina marina za superjahte s pet sidara u Hrvatskoj, dovršili smo i naše greenfield ulaganje i izgradili D-Resort Šibenik u svega 16 mjeseci. Stvorili smo novo lifestyle odredište, ponudivši savršen proizvod i najvišu razinu usluge. Vrhunski hoteli i vile, te sadržaji poput restorana, barova, wellness centara i ekskluzivnih trgovina, privukli su u Šibenik novi tip posjetitelja, posebno iz Velike Britanije, Italije i Njemačke, ali i zemalja poput Sjedinjenih Država i Tajvana. Osim toga, ponudili smo dodatne sadržaje koji jamče dulji boravak naših gostiju u marini. Iako je D-Resort Šibenik otvoren krajem srpnja 2015., usred turističke sezone, zabilježili smo izvanredne rezultate. Hotel je već u kolovozu bio posve popunjen, a prosječna je popunjenost u idućim mjesecima bila 78%. Povratne informacije koje smo dobili od gostiju bile su fantastične, a primili smo i veći broj uglednih gostiju sa svih strana svijeta. Uspjeh koji smo ostvarili u svega nekoliko mjeseci nakon otvaranja novog resorta pokazuje u kojoj mjeri na hrvatskoj obali nedostaje ekskluzivnih turističkih objekata. Prva sezona rada D-Resorta Šibenik nas je ugodno iznenadila, ne samo zbog popunjenosti hotela, već i zbog profila posjetitelja koje je D-Resort privukao.
U vašem je vlasništvu i Villa Dubrovnik s ekskluzivnom ponudom na jugu Jadrana. Imate li planove za nove turističke projekte?
Naš je cilj ponuditi vrhunske proizvode i usluge hrvatskim i internacionalnim gostima otvaranjem novih luksuznih turističkih objekata i dovođenjem drugih luksuznih brendova iz portfelja grupe Dogus u Hrvatsku. Kupnja Ville Dubrovnik u skladu je s našom strategijom i nastavit ćemo razvijati i taj brend. Villa Dubrovnik bila je vrhunski hotel čak i prije nego što smo je mi kupili. Još uvijek na tom projektu nastojimo povisiti razinu očekivanja. Trenutno se najviše bavimo projektima u Zadru. Nakon kupnje zgrade u kojoj je nekoć poslovala tvornica Maraska i okolnog terena, finaliziramo razvoj i dizajn novog hotela s pet zvjezdica sa 120 soba, te prateće luksuzne rezidencijalne zone s 80 stanova, trgovinama, restoranima, kafićima i barovima. Novi će hotel biti dio luksuznog internacionalnog lanca, već smo dogovorili suradnju za upravljanje tim hotelom s jednim vrhunskim brendom specijaliziranim za hotelski menadžment. Prema našim procjenama, novi bi hotel mogao otvoriti vrata 2018., te učvrstiti položaj Zadra na karti poželjnih luksuznih turističkih odredišta. Do sada smo u Hrvatsku uložili oko 250 milijuna eura, a u konačnici će ta brojka dosegnuti 350 milijuna i stalno smo u potrazi za kvalitetnim ulaganjima.

Burak Baykan
D-Resort i D-Marin Mandalina primjer su ulaganja u hrvatski turizam

Hrvatska je za vas očito vrlo važna destinacija?
Jako volimo Hrvatsku. Vjerujemo da Hrvatska ima mnogo potencijala za razvoj, pogotovo u segmentu luksuznog turizma gdje mi ulažemo novac, jer može ponuditi mnogo više od smještaja – vaša bogata povijest, kulturno nasljeđe, gastronomska ponuda i prelijepa priroda svake godine privlače sve više posjetitelja.
Koliko vezova imate trenutno u marinama i gdje se nalaze?
Od početka poslovanja 2003., D-Marin ulaže u marine, razvija ih i upravlja njima. D-Marin trenutno posjeduje 11 marina u četiri zemlje – Hrvatskoj, Grčkoj, Crnoj Gori i Turskoj. U Turskoj su to D-Marin Turgutreis, D-Marin Didim i D-Marin Göcek. U Grčkoj posjedujemo četiri marine – D-Marin Gouvia, D-Marin Lefkas, D-Marin Zea i D-Marin  Flisvos. U Hrvatskoj smo vlasnici triju marina – D-Marin Mandalina, D-Marin Dalmacija i D-Marin Borik. U lipnju 2015., nakon ugovora s crnogorskom Dukley Marina Budva, ukupni kapacitet D-Marina se popeo na 8.570 vezova.
Zašto vlasnici plovila žele doći baš u vaše marine?
D-Marin je narastao u vrlo važan lanac marina u regiji koji svim brodovlasnicima nudi vrhunske standarde i iskustvo. Uvijek dajemo više nego što posjetitelji od nas očekuju. Nautička je industrija vrlo zahtjevna, a pogotovo segment superjahta, pa je neophodno ponuditi vlasnicima ili korisnicima jahta i tehničke i logističke alternative, kao i sadržaje koji će ih privući kad na odredištu siđu s jahte. Iz tog razloga mi im nudimo savršeno prilagođena rješenja uz osobni dodir, pretvarajući ono što bi inače moglo biti obično parkiralište za jahte u lifestyle odredište. Nastojimo svoje marine pretvoriti u mjesta na kojima je ljudima lijepo, gdje vole provoditi vrijeme. U tome nam pomaže iskustvo Dogus grupe u radu s luksuznim brendovima, primjerice, u modnoj industriji i hotelijerstvu gdje surađujemo s Loro Piana i Gucci modnim kućama ili hotelskim lancom Hyatt čija su dva hotela u Istanbulu u našem vlasništvu. Razina usluge koju imamo u drugim luksuznim projektima i naše znanje nalazi se i u našim marinama.
Za to ste i nagrađeni?
Cilj nam je ponuditi najbolje. Velik broj nagrada koje je dobila D-Marin Mandalina, kao i najnovija nagrada Turistički cvijet koju je D-Marin Dalmacija dobila kao najbolja marina u Hrvatskoj, pokazuju da smo na dobrom putu. Neprestano ulažemo u svoje objekte i u svoje zaposlenike jer vjerujemo da samo tako možemo ponuditi najbolju uslugu i proizvod. Pritom konstantno pokušavamo i povisiti vrijednost odredišta na kojem poslujemo i u koje ulažemo. Primjerice, za sljedeću sezonu planiramo i niz zanimljivih događanja koja uključuju koncerte, evente i koncertne večeri, što će cijeniti i vlasnici vezova u našim marinama.

Burak Baykan
Vizualizacija budućeg izgleda marine u Sukošanu

Marina u Sukošanu već sada je dobrano obnovljena. Što dalje?
Nakon dovršetka recepcije i administrativne zgrade počeli smo ulagati u dodatne sadržaje koji će biti dostupni gostima marine, ali i drugim posjetiteljima. Početkom nove turističke sezone otvorit ćemo i beach club u sklopu kojega će se naći restorani, bazen i igralište. Ove sezone naša će marina biti mjesto koje će jednostavno morati posjetiti svi koji se nađu u regiji, novi klub počet će s radom u lipnju. Nakon turističke sezone 2016. počet ćemo s ulaganjem u obnovu naše boutique marine D-Marin Borik u Zadru, s ciljem podizanja njezine usluge na jednaku razinu kvalitete kao u druge dvije marine.
Što planirate u budućnosti za D-Marin?
Strategija razvoja za D-Marin planira postavljanje novih standarda u dizajnu i poslovanju marina. To uključuje nove standarde kvalitete usluge, infrastrukture i dodatnih sadržaja; stvaranje mreže vrhunskih odredišta za nautičke turiste. Isto tako neprestano tragamo za novim prilikama za ulaganje na Sredozemlju koje bi obogatile našu turističku ponudu i pomogle u oblikovanju našeg portfelja, pomogle mu da postane poznat po najkvalitetnijim nautičkim uslugama i vrhunskoj gostoljubivosti. Povrh svega toga, neki su ulagači i vlasnici marina počeli shvaćati da naša razina upravljanja marinama povećava njegovu vrijednost, pa sada nudimo i savjetovanje u upravljanju marinama i razvoju marina. Stoga se D-Marin pretvara i u snažan menadžment-brend. Malo je poznato da u Dukley marini u Budvi za sada radimo samo menadžment, za što smo doveli svoj tim iz Turske.
Vi ste odgovorni za Jadran, gdje imate značajna ulaganja. Na čemu temeljite njihovu vrijednost?
Vjerujemo da je Jadran pravi raj što se tiče prirodne osnove. Hrvatska ima kvalitetnu i educiranu mladu radnu snagu, a na nama je da s ulaganjima u infrastrukturu objedinimo lijepu prirodu i kvalitetan kadar. Moramo stvoriti nove objekte koji će povećati privlačnost cijelog ovog područja i potpomoći razvoju regije, pretvoriti je u privlačnu alternativu krstarenju vodama južne Francuske ili Italije. Ljudi su uvijek u potrazi za nečim novim. Naša ulaganja moraju im ponuditi to nešto novo, tu alternativu zahtjevnim gostima visokih standarda. Primjer takvog pristupa je luksuzni D-Resort i marina za megajahte u Šibeniku. Naše iskustvo na međunarodnoj razini i internacionalni brendovi temelj su naše potrage za uvijek novim načinima ostvarivanja ciljeva.

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above