BMW Welt: Čudesni svijet automobila



6 min

Posjet centru BMW Welt u Münchenu daje slojevit doživljaj automobila, tehnologije, povijesti i moguće budućnosti, te vrhunske gastronomije. Taj objekt najposjećenija je turistička atrakcija u Bavarskoj. Pročitajte zašto…

Ove godine BMW slavi sto godina postojanja i njihov fokus usmjeren je na budućnost. Brojni projekti spremaju se da bi taj brend pripremili za, kako kažu, sljedećih sto godina, a mi smo izabrali najbolji način za zaviriti u sadašnjost bavarskog automobilskog diva. Posjetili smo BMW Welt, futuristički kompleks smješten odmah do uprave tvornice u Münchenu, zdanje koje je najpopularnija turistička atrakcija u Bavarskoj i godišnje privlači više od tri milijuna posjetitelja. Uživali smo u posebnom gostoprimstvu domaćina jer je naš posjet organizirala tvrtka Tomić & Co, generalni uvoznik BMW automobila u Hrvatskoj, pa smo prilikom posjeta BMW Weltu imali VIP tretman. Zbog čega turisti i ljubitelji automobila hrle u svijet BMW automobila, bilo nam je jasno i pri samom dolasku u kompleks čijoj je gradnji posvećena posebna pažnja. Arhitektonski fascinantna zgrada izgrađena je u obliku tornada u metalu i staklu koji usisava ostatak zgrade, simbolizirajući snagu brenda. To rješenje odabrano je među čak 275 pristiglih na natječaj i djelo je arhitekta Wolfa D. Prixa, a zdanje je svoja vrata otvorilo posjetiteljima u listopadu 2007. s motom ‘fits to future’, odnosno ‘pristaje budućnosti’. Radi se o arhitektonski i graditeljski jako složenom projektu, a dimenzije možete zamisliti ako spomenemo tlocrtnu površinu od 16.000 kvadrata ili površinu fasade od 30.000 kvadrata. Cijela konstrukcija izvedena je sa samo jedanaest potpornih stupova (utrošeno je 4.000 tona čelika), a činjenica da su sva stakla na zgradi rađena ručno govori dovoljno sama za sebe. Najprepoznatljiviji dio izveden u obliku tornada visok je 35 metara i ima promjer 45 metara (tzv. Double Cone), a u njegovu ‘repu’ se nastavlja zgrada. Ništa manje od zatečenog njemačkog graditeljskog perfekcionizma nismo ni očekivali, ali smo bili ugodno iznenađeni kada smo zatekli opuštenu atmosferu na koju smo naišli kada smo zakoračili u centar. Dobrodošlica se osjeća na svakom koraku, a relativno veliki broj posjetitelja lagano, bez problema fluktuira kroz centar.

BMW Welt
Brojke sve govore – više od tri milijuna posjetitelja i 22.000 isporučenih automobila godišnje!

Kao kuriozitet naveli bismo da je BMW Welt poglavito izveden kao ‘open space’ prostor, a servisira ga veliki broj ljudi koji sjede u više od 1.000, za posjetitelje, skrivenih soba. Ipak, ono po čemu brojni gosti pamte taj prostor nisu sobe, već najbolji automobili svih marki koje BMW danas posjeduje, a to su MINI, BMW, Rolls-Royce, posebna sekcija s električnim automobilima i motocikli – BMW Motorrad. Dnevno je u stalnom postavu između 80 i 120 automobila! Među njima bio je izložen i Rollsov Wraith sa 632 KS, u jedinom stalnom izložbenom prostoru za taj brend izvan Engleske. Dio za Rolls-Royce ograđen je i možete ući samo s posebnom dozvolom, a nama je prilikom posjeta tom dijelu BMW Welta pružena prilika i da sjednemo za volan automobila i saznamo sve o najskupljem izloženom automobilu u centru. Pravu suprotnost britanskoj uglađenoj ekstravaganciji nudi drugi BMW-ov brend s Otoka. Prostor za MINI, veličine 800 m2 (nazvan Be MINI), odiše slobodom i avanturizmom, duhom kakav vlasnici njihovih automobila njeguju. Tamo smo imali prilike vidjeti i drveni bicikl, originalni Austin MINI Cooper iz 1965., ali i poseban dio namijenjen slušanju glazbe koji je dizajnerski vezan uz kokpit MINI-ja. Izložen je, naravno, bio novi MINI Cabrio. Dio posvećen marki BMW ima baš sve njihove modele izložene u prostoru i taj je dio bio najnapučeniji posjetiteljima. Slično kao i Rolls-Royce, zaseban je dio pripao novoj ‘sedmici’, a osim informacija o tom automobilu, tu možete uživati i u – mirisu. Naime, zahvaljujući posebnom sustavu, u lijepo namješteni kutak za goste se pušta i miris nove serije 7. Da su u BMW Weltu mislili na sve, nismo ni sumnjali, ali nam se posebno svidio dio namijenjen najmlađima, tzv. Junior Campus. Dok roditelji razgledavaju velebno zdanje, brigu o djeci mogu prepustiti ‘tetama’ koje ih uče o vrijednostima koje svesrdno promovira BMW, održivosti i mobilnosti. Djeca na radionicama izrađuju i maštovite uratke na temu automobila, koji potom bivaju izloženi u izlogu tog dijela centra. Godišnje Junior Campus posjeti 20.000 djece, koja izrade oko 4.500 ‘automobila’, a nama se posebno svidjelo što u tom prostoru namjerno nema ni oznaka ni poveznica s BMW brendom. Međutim, u tehnološkom centru okrenutom budućnosti itekako osjećate prisutnost BMW obitelji i još jednog svjetskog tehnološkog diva. Zajedno sa Samsungom razvijen je tzv. iSmart Home dio u kojem je moguće vidjeti što sve integracija mobilne tehnologije i automobila može postići, npr. pozvati automobil pred kuću ili iz automobila skuhati toplu kavu u svom domu. Za demonstraciju mogućnosti sustava koristi se Virtual reality tehnologija, a iako ograničenja postoje, mišljenja smo da je viđeno uvod u jednu drugačiju, ali realnu budućnost koju možete ‘opipati’ u sadašnjosti, sjedeći u modelu i3. Cijeli dio namijenjen električnim automobilima znakovito je nazvan Born Electric.

BMW Welt
MINI world

Da sve ne bi bilo posvećeno budućnosti, pobrinula se malena Isetta, izvorno talijanski automobil čiju proizvodnju je poslije Drugog svjetskog rata preuzeo BMW i tada proizveo 277.000 primjeraka. Kada vidite malenu Isettu uz bok najmodernijim automobilima današnjice, lako je shvatiti koliki je tehnološki napredak postignut u posljednjih pedeset godina. Bitan dio BMW Welta je i Event forum, kongresni dio koji se sastoji od više funkcionalnih prostorija u kojima se godišnje održi 400 evenata s 45.000 gostiju. U tom dijelu odvijaju se brend eventi BMW-a, politički skupovi poput ‘gostovanja’ Angele Merkel, ali i koncerti, nedavno je upravo u tom prostoru gostovao Coldplay. Poviše njega nalazi se dio posvećen ljubiteljima motocikala, a BMW svijet ne bi bio to što jest da ne prati svjetske trendove, u ovom slučaju svjetski trend broj jedan, a to je gastronomija. Posjetiteljima su na raspolaganju četiri restorana, motociklisti imaju ‘svoj’ Biker’s lodge, restoran Bavaria predstavlja lokalne specijalitete, najjednostavniju hranu nudi Cooper S, a vrhunac ponude je ekskluzivni Ess Zimmer iz kojega se vidi cijeli BMW Welt. Taj restoran vodi kuhar Bobby Bräuer i sa svojih devet pomoćnika brine o ukupno 45 gostiju. Restoran ima dvije Michelinove zvjezdice (među tri najbolja u Münchenu), i ako namjeravate posjetiti BMW Welt pobrinite se da na vrijeme rezervirate svoj stol na tom mjestu gdje ljudi dolaze samo da bi probali njihovu kuhinju. Ako poslije večere ne želite voziti, za vas je organiziran besplatan prijevoz, što biste u srcu automobilskog svijeta i očekivali. Kao posebni gosti imali smo priliku zaviriti i u dio zatvoren za javnost koji je dio BMW Welta, a to je Delivery centar gdje se po želji kupca vozila pripremaju za isporuku ponosnim vlasnicima novih automobila, na polukružnom platou izdignutom iznad dijela za posjetitelje. Tu ćete uživati u automobilskoj ‘concierge’ usluzi preuzimajući svoj automobil, što često koriste istaknutiji pojedinci u društvu, poput Usain Bolta koji je baš tu preuzeo svoj M3, ali i obične obitelji ili klubovi ljubitelja marke iz prekomorskih zemalja. Prevaljujući malu udaljenost od garaže do isporuke, automobili samo prilikom isporuke tu godišnje prevale oko milijun kilometara! Skriven od očiju javnosti i gostiju je podzemni dio za pripremu tih automobila, koji smo također posjetili. Među njima ima svih modela vozila, od onih ‘običnih’ do najekskluzivnijih, poput modela M4 GTS kojih će biti proizvedeno samo 700 komada. Nakon dolaska iz tvornice automobili tu prolaze prvo pranje, a zanimljivo je da se sustavom skupljanja otpadnih voda i filtracije u tom procesu gubi samo 1% vode. Nakon pranja automobilska računala imaju prvi kontakt s ‘našom realnošću’ (tzv. wake car up), svi se sustavi provjeravaju i tada se automobili spremaju u robotsku garažu s niskom razinom kisika da bi se izbjegao rizik od požara. U tom dijelu radi samo 20 zaposlenika koji dnevno pripreme 160 automobila.

BMW Welt
BMW Isetta

Za posjet BMW Weltu zaista trebate biti u dobroj kondiciji, jer je šteta ne obići neki iz mnoštva zanimljivih prostora koje tu možete vidjeti. A da biste zapamtili ono što ćete tek vidjeti na cestama, pobrinuli su se u BMW-u u dijelu namijenjenom budućnosti tog brenda. Buduća dostignuća izložena su u spomenutom dijelu Double Cone, izvedenom kao dvije spojene piramide od metala i stakla. Tu se možete slikati s virtualnim BMW automobilom budućnosti, proučiti sustav žiroskopa namijenjen motociklu koji ne bi trebao padati i pogledati kako BMW vidi svoju, ali i mobilnu budućnost. Čim vas mašta povede godinama unaprijed, red je da vas se vrati stotinjak godina unatrag. U lijepom muzeju stotinjak metara od BMW svijeta izložena je prošlost te legendarne automobilske marke, za koju nismo znali da svoj uzlet duguje i proizvodnji avionskih motora. Nema smisla opisivati nastanak brenda, ali preporučujemo posjet muzeju koji je zanimljivo protkan detaljima iz povijesti BMW-a, paralelno objašnjavajući najznačajnije događaje u svijetu tog doba. Odmah malo dalje nalazi se najstarija tvornica BMW-a i upravna zgrada u obliku cilindara motora (Four cylinder), ali mi se ovom prilikom samo bavimo BMW Weltom. Spoj moderne arhitekture, automobilskih i tehnoloških atrakcija, vrhunske gastronomije, uz centar za isporuku novih vozila kakav možete samo zamisliti, privlači i turiste i vlasnike i ljubitelje automobila. Za BMW je i taj centar još jedan koračić u ispunjenju njihovog mota – biti najbolji. Za nas je on pružio pogled u budućnost i beskrajno zanimljivo provedeno vrijeme. Ako se odlučite za posjet Münchenu, za posjet BMW Weltu možete naručiti i vođene ture. Tura BMW Compact posjetiteljima govori sve o samoj zgradi i posebnosti njezine arhitekture, kao i o složenoj logistici isporuke automobila, dok tura BMW Welt Architecture upoznaje posjetitelja s detaljima unutarnjeg i vanjskog dizajna kompleksa.

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above