Azimut 72 Fly na testu: Size matters



4 min

Izrada nadgrađa i gornjeg mosta od karbona značajno je reducirala težinu novog Azimuta 72, što je omogućilo projektantima da korisni volumen povećaju za čak 30 posto u odnosu na prethodni model. Sve to je ‘zapakirano’ u moderan dizajn i sjajne performanse

Novi Azimutov model s gornjim mostom jedna je od najzapaženijih jahti te kategorije predstavljenih u 2015. godini. Iako nasljeđuje postojeći model od 70 stopa, radi se o potpuno novom plovilu koje nije poboljšana verzija starog, već potpuno mijenja svog prethodnika. Glavna karakteristika novog Azimuta je njegova moderna konstrukcija, koja je posljedično utjecala na dizajn u cjelini. Cijelo nadgrađe i gornji most novog modela izrađeni su od karbonskih vlakana, pa je težina plovila smanjena za 35%, što je omogućilo dizajnerima povećavanje korisnog volumena za čak 30%, a taj volumen talijanski su brodograditelji iskoristili najbolje moguće. Jahta nije nova samo u konstrukciji, već su i stilski uvedene brojne izmjene, pa je predstavljeno plovilo u Cannesu ove godine bilo jedna od zvijezda tog sajma. Zanimljivo je da se jahta gradi u dvije cjeline, trup i paluba rade se u Avigliani pokraj Torina, a sastavljaju u Savoni. Pogon u Avigliani najstarija je Azimutova tvornica, te ovom prilikom proizvođač ističe kvalitetu rada u svojim povijesno bitnim halama. Da bi se plovilo moglo transportirati i lako potom sastaviti u cjelinu, razvijen je novi inženjerski sustav, uz koji za finiširanje plovila treba manje od deset dana. Brod je inače građen u potpunosti u infuziji, a od karbona je napravljeno nadgrađe. Tehnologija rada s ‘egzotičnim’ materijalima se u brodogradilištu koristi od 2008., ali je do sada bila upotrijebljena samo za gradnju pojačanja. Značajno smanjenje težine laminata otvorilo je razne mogućnosti u projektiranju, što se dobro vidi na primjeru gornjeg mosta koji ima čak 38 kvadrata, za razliku od prošlog modela od 70 stopa koji je imao 32 (model od 80 stopa ima 41).

Azimut 72
Površinom gornji most ima čak 38 četvornih metara

Možemo slobodno kazati da takvim pristupom Azimut uvodi novu kategoriju u prostornosti na tržište, proces koji je započet prošle godine modelom od 80 stopa. O čemu se točno radi, vidjet ćete kada uđete u salon. Cijela je glavna paluba izvedena na jednoj razini i prostor salona izgleda jako velik. Tom dojmu doprinose ogromne površine prozora koje ga okružuju. Nama se posebno svidio detalj dodanog stakla uz pod u blagovaonici čime se omogućuje pogled iz salona prema moru. U krmenom dijelu smješteno je udobno sjedište oblika U, preko puta kojeg se nalazi još jedna dodatna udobna sofa. U prednjem desnom dijelu je blagovaonica, a preko puta nje brodska kuhinja koja ničim ne narušava estetiku glavnog unutrašnjeg prostora plovila. Velika je dizajnerska promjena u korištenju rasvjete koja je od točkastih izvora svjetla zamijenjena LED trakastim rasvjetnim tijelima, što značajno mijenja atmosferu u unutrašnjosti. Kada tome dodate izvedbe interijera u svijetlo-tamnim tonovima, dobit ćete prostor koji nalikuje na moderan stan na nekoj mondenoj lokaciji. Proizvođač nudi dvije izvedbe završne obrade drva u standardu, kombinaciju svijetlog hrasta i sjajno lakirane ebanovine ili tamnog hrasta i sikamurua, a obje su opcije atraktivne i moderne. U prednjem desnom dijelu salona nalazi se kormilarnica, a nama se svidjelo lijepo malo sjedište nasuprot nje s lijeve strane. Dva kormilarska sjedala omogućuju aktivno sudjelovanje u navigaciji i ako ne upravljate plovilom, a ovalni oblik sjedala nimalo ne narušava prostor salona. Trik u samom osjećaju za prostor te nedvojbenoj i primjetnoj veličini tog dijela plovila je jednostavan – dimenzije. To se vidi po specifikacijama jer je jahta duga čak 74 stope, a širina na razini palube naglo raste pa je salon 70 centimetara širi od plovila na vodenoj liniji. Sve glavne brodske cjeline obiluju spremištima, što je dio nove filozofije u promatranju interijera, a mi bismo dodali kako je lijepo što svako spremište ima svoje opruge i amortizere pa je njime lako rukovati.

Azimut 72
Elegancija unutrašnjosti skladno se nadopunjuje s estetikom vanjštine

U potpalublju novi Azimut nudi četiri kabine s četiri toaletna prostora, od čega je najatraktivnija svakako vlasnička kabina. Nalazi se u krmenom dijelu i ima centralno smješteni krevet, maleni kauč uz bočno okno (specijalitet Azimuta), a od motornog prostora odijeljena je toaletnim prostorom i walk-in ormarom. VIP se, po običaju, nalazi u pramcu, a sa svakog boka smjestila se još po jedna kabina. Kabine, kao i salon, skladno su namještene u kombinaciji svijetlih i tamnih tonova drva i efektne LED rasvjete. Vanjske cjeline također ne oskudijevaju prostorom. Na krmi je smješteno klasično sjedište U oblika, a na pramcu i dodatno sjedište odmah ispred vjetrobranskog stakla, i sunčalište na samom pramcu. Naš je favorit gornji most zaista velikih dimenzija. Prednji dio gornjeg mosta namijenjen je plovidbi, centralni blagovanju, a stražnji odmoru. Istaknuli bismo još i strojarnicu (koja je, kako joj ‘tepaju’, ‘piece of art’) koja ima puno rješenja kao na velikim jahtama. Svaki sistem je potpuno vodonepropustan i izoliran, po uzoru na 35-metarske brodove, pa kada klijenti i njihovi kapetani vide ta rješenja, izuzetno su zadovoljni. Nama se svidjela i skiperska kabina s dva kreveta, zasebnim toaletnim prostorom i, što je posebno bitno, vlastitim prozorima. Maksimalna brzina koju smo postigli na testu bila je 33 čvora, što je za dva čvora više od deklarirane brzine, a bitno je kazati kako na 2.000 okretaja i brzini krstarenja od oko 26 čvorova razina buke i vibracija pada na minimum. Azimut 72 plovilo je puno inovacija, koje će zbog toga sigurno postići značajan tržišni uspjeh, pa ga se isplati doživjeti u stvarnosti. Ne čudi nas neslužbeni podatak da je taj model prodan godinu dana unaprijed. www.azimutyachts.com

Azimut 72
Azimut 72 plovilo je puno inovacija
Tehnički podaci

TEHNIČKI PODACI
Duljina preko svega: 22,64 m
Širina: 5,60 m
Gaz: 1,82 m
Istisnina: 53,3 t
Motori: 2 x MAN CR V12 – 1.400 KS
Maksimalna brzina: 31 čvor
Brzina krstarenja: 26 čvorova
Spremnik za gorivo: 5.200 l
Spremnik za vodu: 1.100 l
Graditelj: Azimut Yachts
Dizajn eksterijera: Stefano Righini
Dizajn interijera: Carlo Galeazzi
Zastupnik: Navis Marine

Share this article:


Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude

Besplatni Newsletter

Pretplatite se za ekskluzivni sadržaj, vijesti i posebne ponude
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above
yachts.croatia
Let us open your eyes to Croatia!
Follow #YachtsCroatiaMagazine, find the magazine on the nearest newsstand & read us on the link above